Gå til innhold

Ny PC til studier og div., ultrabook til rundt 8000 kr.

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny bærbar maskin Maskinen skal hovedsaklig brukes til skole- og hverdagsting. Det vil si tekstbehandling, internettsurfing, streaming av musikk og film mm. I tillegg spiller jeg en gang i blant, men ikke de nyeste og mest avanserte spillene. Jeg har alltid hatt 15-tommers maskin og har aldri plagdes  med det, men har lyst å prøve en som er hakket mindre siden jeg jo skal ha den med på skolen nesten daglig og det kanskje er mer praktisk.

Jeg ser for meg en pris på rundt 8000 kroner og jeg vil ha en maskin med prosessor i i-serien til Intel fremfor m-serien. Nå står det mellom mellom disse Acer-maskinene: https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=856643&sku=862826.

Nesten 2000 kroner i forskjell for litt større skjerm, mulighet til å vri skjermen alle mulige måter og 2 gig ram.

Jeg har mest lyst på den dyreste av de, R5-modellen, men jeg vet ikke om det faktisk er verdt de ekstra kronene. Først og fremst liker jeg utsenedet mye bedre og liker at skjermen er litt større. I tillegg virker det kjekt med 2 i 1-funkskjonen med skjermen, men jeg kjenner egentlig ikke noe behov for det. Litt mer RAM er jo bra, men det kan jo etterinstalleres.

Jeg og har sett på Multicom sine Talisa-maskiner (link under), men har lest meg til at SSDen de bruker er treg (til SSD å være). Vet dog ikke hvor merkbart det er, forhåpentlig vis noen her som har det :)

http://www.multicom.no/multicom-talisa-u731-133-full-hd/cat-p/c100559/p10632082

Er det noen med tanker vedrørende dette? Evt. har forslag til andre maskiner i denne kategorien og prisklassen?

På forhånd takk for hjelp.

Endret av NekoJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...