GeneralVirus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Man skal ikke bruke skjøteledning på slikt utstyr. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Nei, ikke om man ikke vil ha eletrikkerpolitiet på døra Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Nei, ikke om man ikke vil ha eletrikkerpolitiet på døra Det er nå en ting, men brannvesenet går på inspeksjoner og sånt blir slått ganske kraftig ned på. I alle fall har de inspeksjonsrunder i de byene jeg har bodd i. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Tenker ikke så mye på inspeksjoner, tenker heller på at jeg ikke har lyst til å sette familien min i fare med potensielt farlige løsninger. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Der er vi helt på bølgelengde. Jeg har ingen skjøteledninger eller pluginmoduler på vaskemaskin eller tørketrommel og det er pr. design. Samtidig tenker jeg at det er lov å bruke hodet. Hvis du har en 16A-skjøteledning med gode tilkoblinger, så er den ledningen sannsynligvis bedre enn den som faktisk henger fast i maskinen. Det er lettere å "forby" skjøteledninger enn å måtte spesifisere typer, for det er alltid noen som gjør feil. (En asiatisk venninne så ikke noe galt i å bruke en 0,75m2 lampett-skjøteledning på sin 2500W oljeovn. Jeg fikk angst, og hun fikk en ny skjøteledning av meg).Men jeg bruker det IKKE selv. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 dem er ikke så nøye på det i asia, når jeg var der så jeg dem solgte padder med type 20-30 uttak Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Ser ingen problem med å bruke en pluginmodul. Så lenge man passer på at den er laget for så høy last og den er av god kvalitet. Lenke til kommentar
Oyvind- Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Fibaropluggene skal vel tåle 2500w, men om jeg ønsker å bruke dem på maskiner som drar mye strøm er en litt annen sak Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Jeg antar vel at produkter som selges i Norge er dimensjonert for det dem er merket med "og vell så det" i sikkerhetsmargin Endret 15. februar 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Brukte en Nexa plug-in for 2300W til en varmeovn på 2000W, og den tålte IKKE lasten. Sluttet å fungere etter bare et par dager. Kjøpte deretter en Fibaro plug-in for 2500W og den fungerer fint så langt. Er antakeligvis litt forskjeller i kvalitet også. Ville i alle fall overdimensjonert en del for vaskemaskiner o.l. iom at de har motorer/pumper innebygd som ikke er ren resistiv last. Endret 15. februar 2016 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt. Hvis det skjer "gang på gang" burde man kanskje ta hintet etter hvert... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt. Reklamasjon på en nexa/fibaro-switch er en billig trøst når huset ditt brenner ned! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Har man ikke regler som tilsier at man ikke har lov å merke elektroniske produkter med en høyere max-belastning enn dem tåler? Trodde reglene var ganske strenge på slikt i norge. kjøper man fra norske butikker kan man jo reklamere om det skulle skje noe, men det er jo et irritasjonsmoment om det skjer gang på gang eventuelt. Hvis det skjer "gang på gang" burde man kanskje ta hintet etter hvert... Kan heve kjøpet etter 3 ganger da. Endret 15. februar 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Er det ikke en fiffig ting å ha en plug-in på tørketrommelen da, at om brannvarsleren detekterer brann på vaskerommet, så kutter fibaroen forsyningen til tørketrommelen, så slipper en å slukke brann på "live" utstyr? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Jo, det er helt rett, men de fleste alarmer er falske, og jeg vet slike maskiner ikke er veldig glad i strømbrudd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå