Gjest medlem-169651 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Det å betale over 7000 kr for 16 GB er ikke interessant, så iPhone 6S er utelukket. Sony skryter av kamera, men leverer ikke. Og da baksiden ofte sprekker av seg selv, går jeg nok forbi Sony. HTC kan ikke levere på kamerabiten dessverre. LG G4 er rimelig, men de har sperret for videoopptak i 60 fps av en eller annen grunn. Teit. Samsung Galaxy S6 kan fås helt ned i 4.500 kr hvis man er heldig. Den leverer på det meste. Microsoft Lumia 950 skal være veldig bra på kamera, men jeg registrerer også at WP10 er meget uferdig. Dessuten kommuniserer den dårlig med Mac. Ikke lett dette her altså. Endret 3. januar 2016 av medlem-169651 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Samsung Galaxy S6 kan fås helt ned i 4.500 kr hvis man er heldig. Den leverer på det meste. ... Ikke lett dette her altså. Det er jo ikke så vanskelig når du sier det du sier om Samsung. Kjøp deg en sånn en, så får du se om du blir mer fornøyd. Det er jo bare en mobiltelefon og kan jo byttes ut igjen akkurat når du selv ønsker det. Tur og kjør sier jeg. Lev etter filosofien "Hvorfor ikke?". 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Forstår at ikke alle kan være fornøyd med de samme mobilene, men jeg synes i alle fall at Galaxy S6 er knallbra. Fantastisk skjerm og meget bra kamera. Batteriet er bedre enn jeg trodde det skulle være, holder hele dagen med ganske mye bruk. Har valgt Material Dark Theme, og Nova Launcher med Lollipop ikoner, da jeg ikke liker TouchWiz så mye. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Hvorfor bytte? Fordi jeg synes at kameraet har større og større problemer med å ta ok bilder i svak belysning. Har lagt merke til at flere av de andre har blitt mye bedre på akkurat dette. Ja da vet jeg ikke hva du skal velge. En venninne av meg har Samsung S6 og vi sammenlignet bilder tatt i stua. Ganske mørk stue med dunkel belysning. Kan hvertfall si at hennes bilder ikke var bedre. Hvis det var en vinner var vi begge enige om at drt var min iPhone 6+. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Kameraet på Galaxy S6 er svært bra. Litt mer smell i fargene, iPhone 6S gir mer "naturlig" farge. Skjerm er topp på S6. Ankepunktet er vel litt kort batteritid. iPhone 6S 64 GB fås for under 8 000 og holder seg enormt mye bedre i pris så det er i praksis hipp som happ hva du velger rent økonomisk. Endret 3. januar 2016 av jakja83 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Kameraet på Galaxy S6 er svært bra. Litt mer smell i fargene, iPhone 6S gir mer "naturlig" farge... Det har ikke så mye med selve kamera å gjøre men mer hvordan produsentene velger å fremkalle bildefilen. Du kan helt sikkert få samme smell, eller like naturlig, på begge/alle de gode mobilene. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Kameraet på Galaxy S6 er svært bra. Litt mer smell i fargene, iPhone 6S gir mer "naturlig" farge... Det har ikke så mye med selve kamera å gjøre men mer hvordan produsentene velger å fremkalle bildefilen. Du kan helt sikkert få samme smell, eller like naturlig, på begge/alle de gode mobilene. Selvsagt, Samsung velger jo normalt en profil med mer punch i fargene. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) jeg tror Nexus 5X kan være et godt alternativ, den checker alle boksene dine. Koster 4.500 kr for 32GB utgaven på komplett Camera: http://www.droid-life.com/2015/10/19/nexus-5x-camera-review-samples/ Endret 4. januar 2016 av fflex Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Nexus 5X er en interessant telefon. Men jeg er usikker på om den kan 60 fps da Nexus 6p ikke kan det. Når det gjelder kameraet, så anser jeg at det er Samsung Galaxy S6 eller Lumia 950 det står mellom. Får inntrykk av at det er akkurat disse to som har det beste kameraet akkurat nå. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Lumia 950 kommer nesten alltid bra ut i tester. Samsung S6 kommer bra ut i mange. LG G4 kommer bra ut i mange. Iphone 6 kommer bra ut i mange. Sony z5 kommer bra ut i noen få tester (og dette liker sony å skryte av........ ) Alt avhenger av lysforhold, hvor flink fotografen er og hvor mye han har satt seg inn i instillingsmulighetene til telefonene - og ikke minst hvor mye instillingsmuligheter det er i telefonappen, og hvor mye instillinger som kameraet støtter - er ikke alltid "bare å laste ned en ny kamera app". Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Har nå tatt meg litt ekstra god råd og bestilt både Galaxy S6 til 4.990 med 64 GB og en brukt Lumia 950 til 4.500 kr, så nå blir det bare å teste hvilken som er best av de to. iPhone ble solgt for 5.500 kr, så da er det ikke så mye det koster meg egentlig. Og når jeg har bestemt meg for hvilken jeg liker best, så selger jeg den andre. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Har nå tatt meg litt ekstra god råd og bestilt både Galaxy S6 til 4.990 med 64 GB og en brukt Lumia 950 til 4.500 kr, så nå blir det bare å teste hvilken som er best av de to. iPhone ble solgt for 5.500 kr, så da er det ikke så mye det koster meg egentlig. Og når jeg har bestemt meg for hvilken jeg liker best, så selger jeg den andre. Lykke til. Håper kamera er bedre da...:-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Oppdatering: Fikk både Lumia 950 og S6. Begge har sine sterke sider, men ingen av de leverer på alt. Lumiaen lider av et veldig uferdig OS. Og kameraet sliter noe grusomt med å fokusere på det jeg prøver å filme. I tillegg til at den sliter mer i mørke enn man skulle tro ut ifra andres opplevelser. S6 er bra på det meste, men den har en stor mangel. Batteritid. Klarte de seriøst ikke å finne et bedre batteri å sette inn der? Utrolig skuffet over batteritiden. Mn gamle iPhone 6 holdt jo en dag lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå