smergel Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Vil bare si en kort ting til TS . Om du er meget overvektig,130-140 kg og nærmer deg 40 år så burde du i hvert fall gå til legen din så han kan sende deg videre og få sjekket hjertet ditt. Det r vanligvis det første som ryker når man er stor/tykk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Aldri ALDRI oppmuntre noen til å tro at det er positivt å være overvektig. Det står dog stor respekt av overvektige som faktisk klarer å være veldig positive i hverdagen, på en ekte måte. Ikke bygg opp en falsk selvtillit rundt det å være overvektig og at dette er helt ok, for det er ikke ok. For mye overvekt skaper bare masse unødvendige helseplager og veldig ofte senker man levetiden sin drastisk. Prøv å bevisstgjøre personen på hvorfor han/hun er overvektig, for det er ALLTID en grunn bak dette. Skjønner du ikke hva jeg snakker om så prat med en psykolog. Personlig syntes jeg det er helt forkastelig at det lages slike I'm big and I'm faboulus samfunn, hvor folk som er overvektige bare får beskjed om at drit i hva alle andre sier, du er god som du er. Ja, som person er du verdifull, men som kropp er du ikke god som du er, desverre. Det er aldri for sent, men dropp slike psykososiale hjernevaskesamfunn. Fakta: Du er verdifull og det må du lære deg. På veien kan man gradvis ta tak i overvekten. Endret 5. januar 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Det er en vesentlig forskjell på å akseptere seg selv som overvektig enn å ønske overvekten. Slik jeg skjønner TS tilhører hun gruppen som ønsker å være overvektig, som helst ikke ville blitt slank om så det bare var å knipse med fingeren. Det finnes slike, og det finnes en fetisj for det, så greit nok, det kan være. At det i et helseperspektiv ikke er sunt får vel være, finnes fetisjer for så mye annet usunt/farlig, bla røyking, kvelning og spising av avføring. Endret 5. januar 2016 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Endret 6. januar 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Om en magisk fe ga en overvektig person muligheten til å bli forvandlet til en veldreid vakker person, hadde 99.9999999% takket ja. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Jeg tror ikke det er umulig å slanke seg! Jeg har jo veid mye mindre enn jeg gjør nå! Og da måtte jeg konstant tenke på hva jeg spiste og å trene nok... Jeg trivdes ikke med det, og hadde det ikke godt med meg selv! Når jeg nå har klart å bli trygg på meg selv, og fornøyd, så har jeg det mye bedre med meg selv! Jeg vet at jeg er overvektig, men jeg er lykkelig og trives! Og det er godt å vite at jeg har en kjæreste som liker at jeg er kraftig! 1 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Om en magisk fe ga en overvektig person muligheten til å bli forvandlet til en veldreid vakker person, hadde 99.9999999% takket ja. Jeg vet at jeg aldri kommer til å få en supermodell-kropp, en så magisk fe finnes ikke! Så det er ikke noe jeg tenker på engang! Og jeg er mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg noen gang har vært! Lenke til kommentar
##@## Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg tror dette med overvekt har mye med at man rett og slett synest det er komfortabelt å spise alt man vil, når man vil uten å tenke lenger enn til nesetippen. Desto mer man spiser, desto sultnere blir man, og tykkere blir man. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Om en magisk fe ga en overvektig person muligheten til å bli forvandlet til en veldreid vakker person, hadde 99.9999999% takket ja. Jeg vet at jeg aldri kommer til å få en supermodell-kropp, en så magisk fe finnes ikke! Så det er ikke noe jeg tenker på engang! Og jeg er mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg noen gang har vært! Som jeg sa, om man tror noe er umulig, så er det umulig. Slik er hjernen vår. Du har fortalt deg selv at det er umulig så mange ganger at du nå tror det er umulig. Det er veldig enkelt å se på det du har skrevet. Du sier du er mer fornøyd med kroppen din enn noen gang, vel... dette er en løgn. Hadde du latt en psykolog skrelle av lag på lag(mentalt), så hadde dere kommet til sannheten om at du egentlig misliker det, og først da kan du gjøre noe med det. Hadde du vært 100% ærlig med deg selv så vet du at det jeg sier er sant. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Jeg tror ikke det er umulig å slanke seg! Jeg har jo veid mye mindre enn jeg gjør nå! Og da måtte jeg konstant tenke på hva jeg spiste og å trene nok... Jeg trivdes ikke med det, og hadde det ikke godt med meg selv! Når jeg nå har klart å bli trygg på meg selv, og fornøyd, så har jeg det mye bedre med meg selv! Jeg vet at jeg er overvektig, men jeg er lykkelig og trives! Og det er godt å vite at jeg har en kjæreste som liker at jeg er kraftig! Viktig å trives, men håper for din del at du ikke vil bli størst mulig. Jeg tenker på helsen din. Jo større du er jo tyngre blir alt, det vet du og? ikke noe galt å ha noen kilo over den såkalte normalen, men finnes en mellomting? Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Jeg tror ikke det er umulig å slanke seg! Jeg har jo veid mye mindre enn jeg gjør nå! Og da måtte jeg konstant tenke på hva jeg spiste og å trene nok... Jeg trivdes ikke med det, og hadde det ikke godt med meg selv! Når jeg nå har klart å bli trygg på meg selv, og fornøyd, så har jeg det mye bedre med meg selv! Jeg vet at jeg er overvektig, men jeg er lykkelig og trives! Og det er godt å vite at jeg har en kjæreste som liker at jeg er kraftig!Viktig å trives, men håper for din del at du ikke vil bli størst mulig. Jeg tenker på helsen din. Jo større du er jo tyngre blir alt, det vet du og? ikke noe galt å ha noen kilo over den såkalte normalen, men finnes en mellomting? Har ingen plan om å bli størst mulig! Har det helt fint som jeg er nå! Og ingen problemer med at jeg veier litt over normalen! Jeg syns ikke selv at jeg er så ekstremt stor! Jeg veier rundt 100 nå, og ønskevekta som typen min har for meg er 150! Jeg gjør ikke noe spesielt for å legge på meg, men det plager meg ikke om jeg gjør det heller! Men noe mer en 150 kunne jeg ikke tenkt meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Jeg tror ikke det er umulig å slanke seg! Jeg har jo veid mye mindre enn jeg gjør nå! Og da måtte jeg konstant tenke på hva jeg spiste og å trene nok... Jeg trivdes ikke med det, og hadde det ikke godt med meg selv! Når jeg nå har klart å bli trygg på meg selv, og fornøyd, så har jeg det mye bedre med meg selv! Jeg vet at jeg er overvektig, men jeg er lykkelig og trives! Og det er godt å vite at jeg har en kjæreste som liker at jeg er kraftig!Viktig å trives, men håper for din del at du ikke vil bli størst mulig. Jeg tenker på helsen din. Jo større du er jo tyngre blir alt, det vet du og ikke noe galt å ha noen kilo over den såkalte normalen, men finnes en mellomting Har ingen plan om å bli størst mulig! Har det helt fint som jeg er nå! Og ingen problemer med at jeg veier litt over normalen! Jeg syns ikke selv at jeg er så ekstremt stor! Jeg veier rundt 100 nå, og ønskevekta som typen min har for meg er 150! Jeg gjør ikke noe spesielt for å legge på meg, men det plager meg ikke om jeg gjør det heller! Men noe mer en 150 kunne jeg ikke tenkt meg. Du har det kanskje fint NÅ, men overvekten vil etterhvert skape problemer for deg. Jo eldre du blir jo vanskeligere er det å bli kvittovervekten. Det at kjærester har "ønskevekt" synes jeg høres veldig usunt og kontrollerende ut, på samme måte som å oppfordre noen til å vege 35 kg. Begge deler er usunt, og dere må faktisk tenke litt lenger enn deres egen fleskefetish. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Ingen ønsker å være overvektig. De som sier de gjør det lever en løgn, enkelt og greit. De lurer seg selv til å tro det er hva de vil, men innerst inne er det en ren og skjær løgn, punktum. Om de har viljestyrke nok til å lure seg til å tro de ønsker å være overvektig har de også viljestyrke til å slanke seg og virkelig lytte til seg selv. Det er aldri umulig å slanke seg, det er kun umulig om du tror det er umulig, hvilket det ikke er. Jeg tror ikke det er umulig å slanke seg! Jeg har jo veid mye mindre enn jeg gjør nå! Og da måtte jeg konstant tenke på hva jeg spiste og å trene nok... Jeg trivdes ikke med det, og hadde det ikke godt med meg selv! Når jeg nå har klart å bli trygg på meg selv, og fornøyd, så har jeg det mye bedre med meg selv! Jeg vet at jeg er overvektig, men jeg er lykkelig og trives! Og det er godt å vite at jeg har en kjæreste som liker at jeg er kraftig!Viktig å trives, men håper for din del at du ikke vil bli størst mulig. Jeg tenker på helsen din. Jo større du er jo tyngre blir alt, det vet du og ikke noe galt å ha noen kilo over den såkalte normalen, men finnes en mellomtingHar ingen plan om å bli størst mulig! Har det helt fint som jeg er nå! Og ingen problemer med at jeg veier litt over normalen! Jeg syns ikke selv at jeg er så ekstremt stor! Jeg veier rundt 100 nå, og ønskevekta som typen min har for meg er 150! Jeg gjør ikke noe spesielt for å legge på meg, men det plager meg ikke om jeg gjør det heller! Men noe mer en 150 kunne jeg ikke tenkt meg. Du har det kanskje fint NÅ, men overvekten vil etterhvert skape problemer for deg. Jo eldre du blir jo vanskeligere er det å bli kvittovervekten. Det at kjærester har "ønskevekt" synes jeg høres veldig usunt og kontrollerende ut, på samme måte som å oppfordre noen til å vege 35 kg. Begge deler er usunt, og dere må faktisk tenke litt lenger enn deres egen fleskefetish. Han har vel alltid likt store jenter, og det er vel der det med "ønskevekt" kommer fra! Og det er jo ikke snakk om at han ønsker meg opp i en sånn syk overvekt som mange utenlandske SSBBW'er har! De veier jo ofte 300-500 kilo! Det skjønner jeg jo at ikke er bra! Men for meg som alltid har vært kraftig er det jo godt å vite at han liker at jeg er stor, og godt at han får meg til å føle meg fin! Noen liker kave, noen liker høye, noen liker store, noen liker tynne, osv...Jeg kjenner flere jenter som lever helt fint med en vekt på rundt 150kg! F.eks kusina mi og tanta mi! De er på min høyde begge to, veier over 150kg, og er flotte damer uten noen problemer! Og jeg syns selv at store jenter, med selvtillit er nice! Endret 7. januar 2016 av NoraCeline-00 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Ser ikke ut som noen ting av det som blir sagt her siger inn hos deg. Du skjønner hva vi mente om noen år. Er det ikke bare å avslutte diskusjonen, og finne noe feit god mat å proppe i seg til det tyter ut ørene. Når du er død av helseplager, så finner nok den egoistiske/perverse typen din en ny en på 200 kg Akkosa Sutta: Insult translated from the Pali by Thanissaro Bhikkhu © 1999 Alternate translations: Buddharakkhita | Walshe Alternate format: I have heard that on one occasion the Blessed One was staying near Rajagaha in the Bamboo Grove, the Squirrels' Sanctuary. Then the brahman Akkosaka[1] Bharadvaja heard that a brahman of the Bharadvaja clan had gone forth from the home life into homelessness in the presence of the Blessed One. Angered & displeased, he went to the Blessed One and, on arrival, insulted & cursed him with rude, harsh words. When this was said, the Blessed One said to him: "What do you think, brahman: Do friends & colleagues, relatives & kinsmen come to you as guests?" "Yes, Master Gotama, sometimes friends & colleagues, relatives & kinsmen come to me as guests." "And what do you think: Do you serve them with staple & non-staple foods & delicacies?" "Yes, sometimes I serve them with staple & non-staple foods & delicacies." "And if they don't accept them, to whom do those foods belong?" "If they don't accept them, Master Gotama, those foods are all mine." "In the same way, brahman, that with which you have insulted me, who is not insulting; that with which you have taunted me, who is not taunting; that with which you have berated me, who is not berating: that I don't accept from you. It's all yours, brahman. It's all yours. "Whoever returns insult to one who is insulting, returns taunts to one who is taunting, returns a berating to one who is berating, is said to be eating together, sharing company, with that person. But I am neither eating together nor sharing your company, brahman. It's all yours. It's all yours." "The king together with his court know this of Master Gotama — 'Gotama the contemplative is an arahant' — and yet still Master Gotama gets angry."[2] [The Buddha:]Whence is there anger for one free from anger, tamed, living in tune — one released through right knowing, calmed & Such. You make things worse when you flare up at someone who's angry. Whoever doesn't flare up at someone who's angry wins a battle hard to win. You live for the good of both — your own, the other's — when, knowing the other's provoked, you mindfully grow calm. When you work the cure of both — your own, the other's — those who think you a fool know nothing of Dhamma. When this was said, the brahman Akkosaka Bharadvaja said to the Blessed One, "Magnificent, Master Gotama! Magnificent! Just as if he were to place upright what was overturned, to reveal what was hidden, to show the way to one who was lost, or to carry a lamp into the dark so that those with eyes could see forms, in the same way has Master Gotama — through many lines of reasoning — made the Dhamma clear. I go to the Blessed One for refuge, to the Dhamma, & to the community of monks. Let me obtain the going forth in Master Gotama's presence, let me obtain admission." Then the brahman Akkosaka Bharadvaja received the going forth & the admission in the Blessed One's presence. And not long after his admission — dwelling alone, secluded, heedful, ardent, & resolute — he in no long time reached & remained in the supreme goal of the holy life, for which clansmen rightly go forth from home into homelessness, knowing & realizing it for himself in the here & now. He knew: "Birth is ended, the holy life fulfilled, the task done. There is nothing further for the sake of this world." And so Ven. Bharadvaja became another one of the arahants. Note 1. = "Insulter." 2. Akkosaka thinks that the Buddha is cursing him — and thus angry — when actually the Buddha is simply stating a fact in line with the law of kamma. Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg lover deg kusina/tanta di har det ikke godt. Ikke om veldig lenge iallfall. Om de har det godt eller ikke veit vel ikke du noe om! Det er vel opp til hver og en selv å bedømme om man har det godt! For noen er det et godt liv å drive med risikosport, å risikere å styrte i døden når man er 25... Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg lover deg kusina/tanta di har det ikke godt. Ikke om veldig lenge iallfall.Om de har det godt eller ikke veit vel ikke du noe om! Det er vel opp til hver og en selv å bedømme om man har det godt! For noen er det et godt liv å drive med risikosport, å risikere å styrte i døden når man er 25...De fleste er vel enige om at når man ligger på sykehus med tette årer, akutte hjerteinfarkt og andre alvorlige tilstander så er det ikke opp til en selv å vurdere om man har det bra. Håper foreldrene dine tar tak i overvekten din, samt får en slutt på ditt usunne kjærlighetsforhold. Jeg tør faktisk å gå så langt inn å si at barnevernet burde kobles inn om foreldrene synes det er greit at datteren på 15 veier 150 kg. For det første så veier jeg ikke 150 kg, jeg veier bare 100 nå! For det andre så er jeg16 nå! Og for det tredje så er det vel ingen som har sagt at foreldra mine syns det er greit at jeg har noen kilo ekstra! Mora mi har vel så lenge jeg kan huske klaga på at jeg er for tjukk, spiser for mye og trener for lite! Lenke til kommentar
smergel Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hvor gammel er du kalla?Og hvor mye veier du nå? Mente Nora Celine Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Mente Nora Celine Det står jo over... Er 16, og veier 100kg! Lenke til kommentar
Solar Flare Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg tror det er litt feil å argumentere med at man får det verre / ikke har det bra. Dette er ikke noe man vet, og jeg tror det er en generalisering. Men noe man vet, er at stor overvekt + inaktivitet er veldig skadelig / farlig. Og da blir det helt umoralsk å oppmuntre noen til dette. Tror også det ligger noe mer / annet enn estetikk bak, som noen pekte på her. Det blir vel spekulasjoner det og, men på meg virker det helt merkelig at det skal være noe estetisk ved 150 kg. Noe annet er å ikke være kroppsfokusert på kjæreste... men det er ikke saken her. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er det noen som vet om det er noen nettsider eller miljø for SSBBW, BBW, FA, feedee og feedere i Norge? Sider for folk som liker store jenter, store jenter som liker og være store, og som ønsker å bli større... Dette er ikke så vanlig i Norge som i visse andre land, men det finnes helt sikkert folk som liker dette i Norge også! Feabie.com er et godt eksempel på en internasjonal side, men man finner bare ett fåtall norske personer der... Jeg er selv kraftig, og trives med det! Og jeg har en kjæreste som elsker at jeg er stor, og blir større! Hei TS synd at det er ingen som svarer på det du egentlig spørr om. Du spør jo etter et type miljø. Istedet får du masse helseråd om å slanke deg. Det å slanke seg må jo være ditt valg og ikke alle andre som har konto her sitt valg og krav til deg. Kan anbefale en dateside/lignende nettby som heter frodig.no der finner du folk som er stor og de som er litt inn to big girls;) siden er litt utdattert da men kanskje du kommer i kontakt med mennesker der som er mer inne i den type miljø du søker. Du kan sikkert og finne venner der. Lykke til Til dere andre som bare kritiserer skam dere for å dømme folk kun ut fra vekten .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå