van der Her Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg angrer meg utrolig for at jeg ikke tok bilde av TV-skjermen når problemet oppstod, men jeg prøver å forklare det allikevel.Den nye Smart-TV´en min er ca 2,5 mnd.Jeg har i løpet av denne tiden opplevd at noe rart skjer med TV-bildet 3 ganger, siste gang i dag. (Altså, ikke ofte, men nok til at jeg irriterer meg over det).Her er problemet: Mens jeg ser på TV blir plutselig skjermbildet svakere, samtidig som det oppstår noen små hvitkornete prikker på hele skjermen. Jeg tenkte kanskje det var noe galt med sendingen, så skiftet kanal. Da det ikke hadde noe å si, slo jeg Get-boksen AV og PÅ. Dette hjalp heller ikke. Da jeg slo TV av og PÅ så ble alt normalt igjen. I ettertid kom jeg til å tenke på at jeg kanskje skulle dratt ut HDMI-kablen, for å se om det kunne utgjort noen forskjell. Så vet ikke om det kunne hatt noe å si. TV´en står på mange timer hver dag, og siden dette har skjedd kun tre ganger, så er jeg ikke sikker på hvor feilen ligger. Har egentlig bare prøvd å få det bort så fort som mulig, og glemt å ta bilde av det.Noen som har vært borte i lignende, eller som skjønner hva jeg mener?Neste gang skal jeg selvfølgelig huske å ta bilde av det hvis det oppstår igjen. Er dette en reklamasjonssak pr nå, eller hvis problemet fortsetter på samme måte som nå? Spørsmålet er om jeg vil komme noen vei med det når det skjer så sjelden.Tusen takk for tilbakemeldinger :-) Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvilken TV er dette? Jeg ville reklamert på det. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Kan det være en form for skjermsparer som slår inn etter X antall timer uten aktivitet på fjernkontroll? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Slå av økonomi modus/skjermsparer. Hjelper ikke det så prøv med en ny HDMI kabel av noe bedre kvalitet. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hvilken TV er dette? Jeg ville reklamert på det. Det er LG 55UF860V. Vil det funke å reklamere på dette? Jeg mener, et ting som oppstår så sjelden vil kanskje være vanskelig å oppdage hvis de tar inn TV´en. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Kan det være en form for skjermsparer som slår inn etter X antall timer uten aktivitet på fjernkontroll? Nei, er nok ikke det. Dette skjedde faktisk etter at TV bare hadde stått på i et par minutter. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Slå av økonomi modus/skjermsparer. Hjelper ikke det så prøv med en ny HDMI kabel av noe bedre kvalitet. Ja, jeg skal undersøke dette nærmere neste gang problemet oppstår. Skal i hvert fall ikke skru av TV´en :-) Men kan virkelig HDMI være problemet, når alt ser ut til å funke ellers? Spørsmålet er om jeg skal la det være nå, eller om jeg skal kontakte utsalgssted med en gang... Endret 2. januar 2016 av van der Her Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvilken TV er dette? Jeg ville reklamert på det. Det er LG 55UF860V. Vil det funke å reklamere på dette? Jeg mener, et ting som oppstår så sjelden vil kanskje være vanskelig å oppdage hvis de tar inn TV´en. TV'n skal jo ikke være sånn. Ville tatt det opp med Elkjøp/Lefdal så fort som mulig. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Ja det kan være HDMI kabelen. TV og enheten du kobler den til skal gjøre et "handshake" og om den ikke er 100 så kan ting skje. Jeg opplevde fks at jeg kan få noen blå skjær i bildet og må slå av og på enheten som den er koblet til for å få et nytt "handshake". Ny bedre kabel ordnet det. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Nå dukket problemet opp igjen. Men det forsvant av seg selv etter ett minutt. Jeg rakk heldigvis å ta bilde av det nå: http://imgur.com/r46V5W0Vil legge til at TV-bildet ser noe mer uklart ut enn det fremstår på dette bildet. Det gikk over av seg selv. Håper noen kan se på det :-)PS: Dette skjedde på TV2 Sumo-appen. Det vil si at ingen HDMI-kabler er involvert. Er det bare å konkludere med at det er en feil på TV´en, eller er det andre ting jeg kan ha glemt? Endret 3. januar 2016 av van der Her Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Sett en pc i hdmiinngangen og se noe derfra for å se om problemet ligger hos tven eller get. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Sett en pc i hdmiinngangen og se noe derfra for å se om problemet ligger hos tven eller get. Ja, det kan være et forsøk. Men da jeg brukte TV´en i sted, var det altså ingen HDMI-kabler i bruk, siden jeg brukte TV2 Sumo appen på TV´en? Vel, jeg får internett gjennom get-boksen, men det er kun trådløs internettforbindelse mellom Get-boksen og TV´en. Kan det allikevel være der problemet ligger? Endret 3. januar 2016 av van der Her Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Sett en pc i hdmiinngangen og se noe derfra for å se om problemet ligger hos tven eller get. Ja, det kan være et forsøk. Men da jeg brukte TV´en i sted, var det altså ingen HDMI-kabler i bruk, siden jeg brukte TV2 Sumo appen på TV´en? Vel, jeg får internett gjennom get-boksen, men det er kun trådløs internettforbindelse mellom Get-boksen og TV´en. Kan det allikevel være der problemet ligger? Bare test det. Koble til noe annet enten det er pc, chromecast, spillkonsoll etc. For å finne ut om det er tven som er problemet. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 Sett en pc i hdmiinngangen og se noe derfra for å se om problemet ligger hos tven eller get. Ja, det kan være et forsøk. Men da jeg brukte TV´en i sted, var det altså ingen HDMI-kabler i bruk, siden jeg brukte TV2 Sumo appen på TV´en? Vel, jeg får internett gjennom get-boksen, men det er kun trådløs internettforbindelse mellom Get-boksen og TV´en. Kan det allikevel være der problemet ligger? Bare test det. Koble til noe annet enten det er pc, chromecast, spillkonsoll etc. For å finne ut om det er tven som er problemet. I will. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå