Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Loddekabel for elektronikk

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor får jeg kjøpt kabel/ledning for lodding av elektronikk hobby prosjekter? Gjerne på rull og i flere farger. Har sett på denne. http://www.aliexpress.com/item/0-2-0-3RV-electronic-line-link-line-DC-line-toy-car-wire-PCB-Wire-Cable/32337287187.html?spm=2114.10010108.0.170.5hz9ENDet står ikke mye om produktet og vet ikke om det er ok. Har andre noen gode forslag til hvor handle? Må være portofritt fra Kina eller fra butikk i Norge. Har brent meg før på pakker bestilt fra utlandet som dhl og andre anslår porto til å være mye mere enn det er og da blir det veldig dyrt.

På forhånd takk for svar.

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHL har lurt meg også. Bestilte en pakke til 330,- med frakt, men DHL gjettet at fakten var på 400,- (enda pakken kom med DHL). Dermed ble det gebyr og masse moms å betale for et gjettet beløp. Sendet dem to brev med dokumentasjoner, men dem bare sendte saken til inkasso. DRITFIRMA !!!! Varen som skulle koste 60,- + frakt endte på over 800,-.

Vel, du sier "loddekabel for elektronikk". Da er det vel ganske tynne kabler du vil ha. Diameter eller kvadrat? Massiv senterleder eller flertrådet senterleder? Jeg bruker å dra ledere ut fra vanlige patchekabler dersom jeg vil ha noen tynne bevegelige ledere. For installasjoner som ikke skal være bevegelige så liker jeg å bruke massive ledere fra installasjonskabler. Vanlig Cat5-installasjonskabel er superbillig og inneholder 8 ledere med forskjellige farger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

+1

eller

RS Components

Takk for tips. Fikk tips via en kamerat. http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/verktoy/maleinstrumenter/malekabler-sonder-kontakter/koblingstrad/koblingstrad-10-farger-multitradet-p39525. Jeg kaller det ledning/kabel og her heter det koblingstråd. :-) Ja, ja godt med gode tips i allefall.

Ang. RS Components så har de mye fint og norsk web butikk. Men hjelper ikke når de shipper fra England. Når detaljer om pris og frakt ikke står på pakken så blir det dyrt når DHL fortoller pakken. Det har jeg brent meg på før. Men handler gjerne på RS igjen når jeg vet det ikke vil skje igjen.

Bjørn

Lenke til kommentar

Har brukt DHL flere ganger uten problemer. God service og priser tilnærmet det posten tar. Totaldistribusjon tok 350,- bare i gebyrer (utenom moms) for en pakke på ca. 400 inkl. frakt.

Til sammenligning tok Fedex 96kr. i gebyr for vare med ca. samme verdi.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Vel, jeg bestilte en vare fra Australia. USD 7,70 inkl frakt. Endte opp med å betale over 800,- pga en feiløkalkyle fra DHL. Selv om dem fikk dokumentert at dem gjorde feil og selv om DHL var transportør, så beregnet dem en tenkt frakt som utløste tollgebyr og moms. Dem sendte saken til inkasso etter at jeg la inn protest. Ikke giddet dem å svare heller.

DHL = Mafia!!!

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Hvis du tror DHL er ille så bare håp og be om at pakken ikke havner hos Bjørn hos Total Distribusjon AS.

Det finnes ingen som er værre enn DHL, helt umulig!
Vel jeg må vel si at UPS ligger ganske nært.

Bestilte mange smådeler til en prototype.

Se for deg 20+ forskjellig småelektronikk til alle under en dollar hver.

Vel det var over 5 varelinjer så UPS skulle ha dette:

Porto (svinaktig høyt allerede her)

Håndterings avgift

Admin avgift

Standard avgift

Ca 80 kr per varelinje fordi de må skrive en melding med flere en 5 varelinjer til tollvesnet !!

Den siste der fikk virkelig kjeven min til å droppe.

Plutselig så ble noe verdt under $1, 80kr dyrerer!

For ikke å snakke om at jeg aldri er hjemme når de liksom skal levere ut i arbeidstiden, så hvis jeg ikke kontakter dem i tide, og ber om at jeg skal hente varen, så forsvinner den i retur på under en uke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...