OS1000 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg har noe som er i ferd med å bli et stort problem, men som jeg er livredd for å ta opp med min kone. Vi har vært gift i 10 år, kjærester i 22 år og har 2 barn (10 og 12 år) sammen. Alt er bare harmoni og praktisk/økonomisk flyter hverdagene helt supert. Jeg er veldig glad i min kone, og sterkt tiltrukket av henne. MEN når det kommer til å vise følelser overfor meg, så er hun ganske kald. I handling og ord er det lite som tilsier at hun føler noe for meg, men hun er veldig hyggelig og smilende. Når jeg forsøker meg å ta rundt henne eller gi henne små kjærtegn i hverdagen, så er hun helt kald, og jeg føler meg svært innpåsliten. Dette har pågått noen år, men jeg føler det blir sterkere (eller så er det bare jeg som blir mer og mer frustrert). Vi har sex kanskje 3-5 ganger i måneden. Statistisk sett ikke helt galt. Halvparten av gangene bare en "tømming" for meg som hun sier, andre ganger er hun med på gamet. Men hun er egentlig ikke MED; hun er bare tilgjengelig. Hun ligger der på rygg og jeg gjør jobben. Jeg elsker å kose med kroppen hennes, og det får jeg lov til når hun har lyst. Da suger jeg henne til orgasme hver gang. Men hun gjør ingenting selv, og er sånn sett ikke deltagende. Kun på sterke oppfordringer setter hun seg på toppen, eller gir meg en BJ eller en HJ. Det blir ganske mange ganger i løpet av en måned at jeg sovner veldig skuffet, fordi hun ikke orker/er for sliten/føler ikke for det, og snur ryggen til uten engang å si godnatt. Selv i ferieperioder hvor det er lite stress, late dager, mye søvn, tid sammen og lystige omstendigheter (lite klær, god stemning, pirrende omgivelser) blir det noe bedre. Nesten tvert imot. Og dersom vi av ulike grunner havner på hotell sammen uten barn, så går "jernburet" tvert på. Ikke snakk om noen "puleweekend" her i huset. Det virker som om hun unngår at vi havner i slike situasjoner, og hvis vi gjør det, så er hun iskald. Jeg har ikke noen tro på at hun er utro og har "en annen". Hun er helt åpen om sin telefon, mail og kontoer på sosiale media. Jeg ser ingenting merkelig, og tror rett og slett ikke at det er casen. Jeg har ofte prøvd å dempe mine følelser for henne, og fortrenge min drift som åpenbart er sterkere enn hennes. Men det resulterer bare i at jeg blir mutt og sur, og da blir det guffen stemning. Og det reagerer hun sterkt på. Jeg gruer meg til å ta dette opp med henne. Det fungerer supert for oss i hverdagen på alle andre måter, og livet er godt. Dersom jeg tar dette opp, er det mulig jeg trigger noe hos henne som jeg ikke liker resultatet av, og at jeg kanskje presser henne til å ta stilling og ta action. Vi har det alt for godt i hverdagen til å risikere det vi har pga mine behov for "gjensidige følelser". Jeg er blir også litt skremt av meg selv: når jeg møter kvinner som gir meg oppmerksomhet, så blir jeg svært lett sjarmert. På en svak dag vet jeg ikke hvor det kan bringe meg... Jeg er underernært på oppmerksomhet på meg som person. Hva bør jeg gjøre? Hvordan bør jeg ev. ta det opp? Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Første som slo meg var, enten har hun mistanke om at DU er utro også sier hun ikke noe, eller så har hun utro, men du sier at hun ikke er det, hvis det er sånn at du ikke er utro, ut i fra hva du skriver så virker det ikke sånn, enda. Så burde du ta en prat med henne og komme til bunns i hvorfor hun ble sånn for flere år siden, dette burde ha vært pratet om for flere år siden. Kanskje sliter hun med noe som hun ikke forteller deg, eller så har hun mistet følelsen for deg, men blir pga barna? hvem veit, bare dere 2 veit dette. Det er jo ikke noe forhold hvis en av dere er helt kald og ligger der som et lik i senga for å "please" deg bare, da kan man likegreit gi faen. Ikke lett å ta opp dette sikkert, men du får bare ta det opp og få sannheten ut. Lykke til Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Er ikke alle som er kåt heletiden menn har som oftes mer sexlyst enn kvinner Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Du må bare være rett frem ærlig med hvordan du tenker og føler. Edit: Huker du å ta på henne uten å ha sex i tankene? Endret 1. januar 2016 av Bruker-245639 Lenke til kommentar
OS1000 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Ja, jeg skulle nok ha tatt tak i dette for lenge siden, men som dere forstår så synes jeg det er svært vanskelig. At menn generelt sett har mer lyst på sex enn kvinner er vel en halvskolert sannhet. Uansett så er det ikke noe som hjelper oss - dette er noe hver enkelt må finne ut av. Jeg har ingen seksuelle baktanker ved mine hverdagslige berøringer og kompliment, men det er mulig hun har gått i lås på dette. Fra mitt ståsted har ikke dette noe med sex å gjøre. Det handler om anerkjennelse og gjensidige følelser. Men det er mulig hun tolker alt i "verste" forstand. Det er meget mulig at hennes reaksjon er et resultat av tidligere vonde opplevelser (ingen av oss har tidligere vært utro). Jeg har enkelte ganger fått følelsen av at hun skjuler noe her. Hun har vært til psykolog et par ganger, men hun har avsluttet dette fordi hun synes det er så krevende. Jeg tenker det er noe hun ikke ønsker til overflaten, men som hun ønsker holde undertrykt i det innerste. Dette er også en del av min frykt for å konfrontere henne med mine følelser: kanskje tvinger jeg til overflaten noe hun absolutt ikke ønsker dit, og jeg setter igang noe som får langt større konsekvenser. Kanskje bærer hun på en mørk historie som kan få store konsekvenser i familien og det lille lokalsamfunnet? Kanskje får jeg vite ting jeg absolutt ikke vil vite? Kanskje det er best å bare bite i seg sin tørst for gjengjeldte følelser, og heller kose seg med at hverdagene snurrer så bra? Jeg tror i allefall jeg kan få det til å fungere så lenge barna bor hjemme... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Nei, du skal ikke bite i deg noe. Det vil ende opp i utroskap fra din side før eller siden. Et forhold som varer livet ut har rom for brutal ærlighet. Du må blottlegge alle dine føleser for henne. Bare husk for din del at du tolker alt med en positiv vinkling slik atdere ikke ender opp i en floke med du sa, jeg sa, alt er DIN feil! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Du kan si det enkelt: "Kjære, jeg har det fantastisk med deg og barna, men jeg savner følelsen av å være elsket." Husk, det kan hende hun har måter å fortelle deg at hun elskere deg som du ikke oppfatter, på samme vis kan hun missforstå dine måter å gi henne anerkjennelse på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 til trådstarter kan jeg si at her kjenner jeg meg igjen, fordi jeg var der for ett år siden. etter jeg selv oppsøkte psykolog som var spesialist i samlivsterapi, og fortalte om disse problemene, som hørtes veldig sammenfallende med dine, ristet han litt på hodet å sa at dette er helt normalt, men at jeg mest sannsynlig hadde funnet en person som ikke var skrudd sammen på samme måte som meg, og der vi tydeligvis ville få problemer med å få de samme målene ut av forholdet. Når en person som er glad i likeverdig bekreftelse, bli kost med, ikke måter samme forventninger hos sin partner, og når det ikke møter forståelse når det blir tatt opp, så er det kun to ting å gøre; akseptere det og leve videre, med visshet at det går greit på de andre arenaene, eller - å komme seg videre og oppdage at det faktisk finnes mennesker med helt andre drifter og muligheter til å tilfredsstille deg. Spørsmålet til deg, er om dette er viktigere enn alle de andre tingene i forholdet deres, med barn og det hele. Hadde jeg vært deg, ville jeg booket meg en time hos ditt lokale familievernkontor og gått gjennom utfordringene i fellesskap.. Anonymous poster hash: b9945...7e0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå