NekoJ Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hei. Jeg skal kjøpe meg ny laptop på 13,3 eller 14 tommer til rundt 7000 kroner. Det varierer litt hvordan prosessor som sitter i disse maskinene, de fleste har enten i5 eller m5. Jeg har fått det for meg at jeg må ha en i5-maskin fordi disse er kraftigere og dermed begrense laptopen mindre. Maskinen skal hovedsaklig brukes til skole- og hverdagsting. Det vil si tekstbehandling, internettsurfing, streaming av musikk og film mm. I tillegg spiller jeg en gang i blant, men ikke de nyeste og mest avanserte spillene. Mest COD4 og Pro Cycling Manager. Mtp. spilling er kanskje den integrerte grafikken hakket bedre på i5? I tillegg tenker jeg at siden i5 skal være kraftigere, vil den "vare lengre" ved at den mindre begrensende om f.eks to år. Hva tror dere? Gjør jeg rett i å kun vurdere maskiner med prosessor i i-serien, eller vil en m-prosessor funke like bra for meg? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmark-List.2436.0.html Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Core M er svært svak, men duger greit til daglige oppgaver som surfing/skrivebordsbehandling/film. Men helt uaktuell om du vil spille noe særlig. Fordelen med Core M er at den er så svak at mange maskiner ikke har vifte, og har maskinen også SSD - ja så er den lydløs. DET er ganske befriende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå