Gå til innhold

Vurdering av prosessor. Intel I eller M-serie?


NekoJ

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg ny laptop på 13,3 eller 14 tommer til rundt 7000 kroner. Det varierer litt hvordan prosessor som sitter i disse maskinene, de fleste har enten i5 eller m5. Jeg har fått det for meg at jeg må ha en i5-maskin fordi disse er kraftigere og dermed begrense laptopen mindre.

 

Maskinen skal hovedsaklig brukes til skole- og hverdagsting. Det vil si tekstbehandling, internettsurfing, streaming av musikk og film mm. I tillegg spiller jeg en gang i blant, men ikke de nyeste og mest avanserte spillene. Mest COD4 og Pro Cycling Manager. Mtp. spilling er kanskje den integrerte grafikken hakket bedre på i5?

 

I tillegg tenker jeg at siden i5 skal være kraftigere, vil den "vare lengre" ved at den mindre begrensende om f.eks to år.

 

Hva tror dere? Gjør jeg rett i å kun vurdere maskiner med prosessor i i-serien, eller vil en m-prosessor funke like bra for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core M er svært svak, men duger greit til daglige oppgaver som surfing/skrivebordsbehandling/film. Men helt uaktuell om du vil spille noe særlig.

 

Fordelen med Core M er at den er så svak at mange maskiner ikke har vifte, og har maskinen også SSD - ja så er den lydløs. DET er ganske befriende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...