Gå til innhold

Bagrunnsfarge i Pagemaker

kefirgut

Anbefalte innlegg

Har en Pagemaker fil som jeg eksporterer til PDF. Bakgrunnen på siden har fargen: 219-219-219 i RGB. Det samme har fargen rundt en del bilder. Men når jeg eksporterer til PDF får bakgrunnsfargen på arket fargen 216 - 220 -224. Mens fargen rundt bildene fortsatt har fargen 219-219-219.

Det fører til at fargen ikke er helt like? Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få fargene rundt bildene og bakgrunnen på arket til å være like?

Har prøvd med transparent bakgrunn på tif bilder, men bakgrunnen blir hvit, når jeg setter dem inn i pagemaker.

Og en liten ting til: Hva er det beste formatet å lagre tekst i, altså logo tekst som skal inn i pagemaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan kun svare på det andre. Når jeg lager logoer til skilt og titler av diverse slag for kunder, bruker jeg Illustrator først, lager logoen der. Så lagrer jeg det oversized som TIF, kopierer og paster i Photoshop, fikser avvik forårsaket av f.eks. bruk av arc på en noget spesiell font i Illustrator (typiske problem er brekk på linjene i sammenhengende tekst ved bruk av f.eks. Arc), og lagrer igjen som TIF, gjerne med annet navn for sammenligningens skyld. Så plasserer jeg TIF filen i Pagemaker og downsizer den til riktig størrelse før lagring og print.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...