Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil helst kjøre 5.1 pga plassen, hadde såklart vært morro med 7.1.

7.1 kan settes opp på flere måter. Jeg kjører med 2 høttalere i høyden i front. Dette krever "bare" ledig veggplass over fronthøyttalerne.

Edit:

Du går ikke glipp av mye ved å velge den rimeligere Onkyo'en heller http://www.crutchfield.com/S-e8SFpA9ckLq/compare_580RZ710_580TXN646/Onkyo-TX-RZ710-vs-Onkyo-TX-NR646.html

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at 7.1 kan settes opp med 2 kanaler høyt på frontveggen (i tillegg til standard 5.1); men det er ikke virkelig 7.1; siden alle 7.1 mikser forventer 2 kanaler bak (surround skal som nevnt ikke være bak; men på siden) - derav navnet surround back. Uansett, ulempen med å ha 2 kanaler i høyden på frontveggen er at ingen mikser har lyd her; så da må man bruke dolby prologic ii z for å få lyd i disse høydehøytalerne. Eventuelt kan man benytte DTS:X eller Atmos for å få lyd i dem om surroundprosessoren støtter dette oppsettet (de fleste gjør ikke det).

Lenke til kommentar

Først og fremst bør du bestemme deg for hvor mye du er interessert i å bruke på ny receiver. Du har nå operert i prisområdet kr 2500 - 6000, noe som selvfølgelig virker inn på kvalitet og funksjoner.

Personlig ville jeg ha valgt Onkyo TX-RZ710. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er skeptisk til Onkyo. Siden du ser ut til å ha en preferanse for Yamaha, så er det vel bare å gå for den.

Edit:

Du er klar over at Onkyo har overtatt Pioneer Home Entertainment (hjemmekinoreceivere mm)?

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...