Omnithunder Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) Vil helst kjøre 5.1 pga plassen, hadde såklart vært morro med 7.1. 7.1 kan settes opp på flere måter. Jeg kjører med 2 høttalere i høyden i front. Dette krever "bare" ledig veggplass over fronthøyttalerne. Edit: Du går ikke glipp av mye ved å velge den rimeligere Onkyo'en heller http://www.crutchfield.com/S-e8SFpA9ckLq/compare_580RZ710_580TXN646/Onkyo-TX-RZ710-vs-Onkyo-TX-NR646.html Endret 27. desember 2016 av Omnithunder Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Det er riktig at 7.1 kan settes opp med 2 kanaler høyt på frontveggen (i tillegg til standard 5.1); men det er ikke virkelig 7.1; siden alle 7.1 mikser forventer 2 kanaler bak (surround skal som nevnt ikke være bak; men på siden) - derav navnet surround back. Uansett, ulempen med å ha 2 kanaler i høyden på frontveggen er at ingen mikser har lyd her; så da må man bruke dolby prologic ii z for å få lyd i disse høydehøytalerne. Eventuelt kan man benytte DTS:X eller Atmos for å få lyd i dem om surroundprosessoren støtter dette oppsettet (de fleste gjør ikke det). Lenke til kommentar
Lafsen Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 Takk for kjempegode svar her, Onkyo utgår nok for min del, litt for skeptisk. Hifiklubben anbefalte meg: Denon AVR-X2300W Men den er vel likestilt med: Yamaha RX-V781 ?? Test av Yamaha RX-V781 Test av Denon AVR-X2300W Noen tanker? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Først og fremst bør du bestemme deg for hvor mye du er interessert i å bruke på ny receiver. Du har nå operert i prisområdet kr 2500 - 6000, noe som selvfølgelig virker inn på kvalitet og funksjoner. Personlig ville jeg ha valgt Onkyo TX-RZ710. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er skeptisk til Onkyo. Siden du ser ut til å ha en preferanse for Yamaha, så er det vel bare å gå for den. Edit: Du er klar over at Onkyo har overtatt Pioneer Home Entertainment (hjemmekinoreceivere mm)? Endret 28. desember 2016 av Omnithunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå