Gå til innhold

Ikke noe salg på 4-8 TB disker nå? :-(

Anbefalte innlegg

Er litt skuffet at de eksterne ikke alltid har RED som innmat. Det virket som et kjempe mulighet!

Jeg har forresten en 4TB ekstern WB boks, husker ikke hva den heter. Kan man finne ut disk type uten å åpne den? Om det er "Red NAS" som ligger inne så kan jeg legge den til andre RED disker i PC’n.

For nesten 2 år siden kjøpte jeg 4 stk «ST33000650NS CONSTELLATION ES.2 3TB» for litt under 800 kr per fra USA via E-Bay. Prisen var lav nokk til å gi F i garanti (som er på 1 år) osv. Skulle teste shipping med JettCarrier i samme slengen så det passet bra. De surrer helt greit fremdeles, ES disker trossalt.

Tenkte å ta sjansen igjen og fikk 2 «ST5000NM0024 5TB» nå, siden det er nesten aldri noe tilbud verdt å merke på disker her i landet. 1200,- per stk, får se hvordan de oppfører seg når jeg får ny raid kontroller på onsdag. 

Ser på e-bay ofte på jobben. Liker man å leve på kanten så kan man fiske opp noe bra der. Må være klar over garanti, moms og slike ting før man bestiller! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Går rykter om at det er HGST 8TB HE disker i WD My Book 8TB diskene. Dog er det vel bare slik til WD RED 8TB har fått tatt over.

http://www.pcper.com/reviews/Storage/HGST-Enterprise-He8-HDD-Found-Early-Retail-8TB-WD-My-Book

Man kan da få seg en skikkelig god 8TB disk til litt over 3-lapper.

Takk for tips! Bare synn de ikkje finnes på lager...

Ja, de gikk som varmt hvetebrød over påska. Tidligere i påska var det masse på lager. Hadde dessverre ikke økonomi til å investere selv, men var veeeeldig fristet til å belaste mastercard/betalingsutsettelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...