MailMan13 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Annonsen sier jo "Register reim / tamreim skiftet på 209.000 inkl vannpumpe og div løpehjul"? Fikk selv et lite imponerende tilbud på clutchbytte på en '98 A4 Quattro jeg var å så på før jeg kjøpte min forrige bil. 15000 var billigste jeg fant i nærheten (ca 8000 i deler, pluss 6-7 timer). Da hoppet jeg over den. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Annonsen sier jo "Register reim / tamreim skiftet på 209.000 inkl vannpumpe og div løpehjul"? Siden det i all hovedsak er samme 1,8T motor antar jeg at 150HK har samme intervaller som 163HK-versjonen som kom i 2003, og da er isåfall det man må spørre om ifht regreim, hvilken dato den ble byttet. For de har bare 5 års skift-intervall. (eller 180.000km, om noen skulle kjøre så langt på mindre enn 5 år...) Og siden motoren står "riktig" vei er de ikke av de enkleste bilene å bytte på heller, hele fronten med fanger, radiatorer og det hele må demonteres, og man trenger forsåvidt også låse-verktøy for å holde hydraulisk strammer nede under monteringen. Selve rembyttet er enkelt, man har god plass, og bare ett hjul på toppen, men er relativt mye skruing for å komme dit. Har selv nylig byttet ut en 2003 A4 1.8T som jeg hadde i 4-5 år (fra 70.000 til 125.000 km). I tillegg til regreim (med vannpumpe, hydr-strammer, løpehjul, multirem), filtre, girolje, motorolje, bremser, og service, har jeg byttet følgende ila de årene; Fjærer bak (en var knekt helt i enden før jeg fikk den) Elektronisk termostat (motor ble ikke varm) Peilepinne + hylse (de går i oppløsning...) Kjølevanntemp-sensor (Måler i instrumentpanel hadde sporadisk feilvisn) Bryter for el-vinduer VF-dør ("Auto/ettklikks-ned" fungerte ikke alltid) Alt dette er relativt vanlige feil på disse bilene. Ikke noe som gjør en strandet i veikanten, men irriterende likevel og en termostat koster ikke 120 kr lenger... Jeg tror generelt Audi'n vil være dyrere å eie enn Subaruen, men det er jo litt lotto hva som går galt eller ikke med biler, så ingen regel uten unntak. Personlig er jeg opptatt av førermiljø, komfort, seter og kjørefølelse, og i så måte anser jeg Audien langt bedre enn Subaruen. Hvis man ikke bryr seg om denslags, eller ikke er enig i vurderingen, så er det kanskje like greit å ikke bytte.? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Er du sikker på at det er 5 års intervall på disse? På de nyere har de gått helt bort fra dette, nå er det kun kilometer og ikke noe med år lenger. Så er det Continental longlife reimer også da, mange har intervall på over 200 tusen. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Kjøp luftkjølt type 4 skikkelig bygd lekker ikke olje, og går 200-300 000. Ingen reg reim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Er du sikker på at det er 5 års intervall på disse? På de nyere har de gått helt bort fra dette, nå er det kun kilometer og ikke noe med år lenger. Så er det Continental longlife reimer også da, mange har intervall på over 200 tusen. Dette kommer an på motorkode. Min A4 B7 har ikke skiftintervall, men remmen skal inspiseres på 90.000 km og deretter hver 30.000, og byttes ved behov. Andre motorkoder på samme årsmodell har faste skiftintervaller. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Er du sikker på at det er 5 års intervall på disse? På de nyere har de gått helt bort fra dette, nå er det kun kilometer og ikke noe med år lenger. Så er det Continental longlife reimer også da, mange har intervall på over 200 tusen. Nei, jeg er ikke sikker. Men det er ikke helt uvanlig at intervall endres og det finnes mye motstridende info rundt dette, så jeg spurte Møller ang egen bil pr e-post i 2011/2012, og fikk da 5 år til svar. Så jeg er sikker på at det var deres policy for A4 B6, 1.8T motorkode BFB, den gang. Eller så sikker jeg kan være, det er jo ikke umulig at svaret var feil, selv om jeg tviler på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå