Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Gaming headsett 500kr

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter et billig og greit headsett til 500kr.

Jeg har kommet over disse to:

http://www.lefdal.com/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/RAZKRAKENNYE/razer-kraken-pro-neon-yellow-headsett

og

http://www.lefdal.com/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/AFSH0114/adx-firestorm-h01-gaming-headset

Personelig fant jeg razer headsettet og en kammerat av meg har firestorm. Har dere noen meninger om de to headsettene? eller andre alternativer til de to?

Må finnes hos lefdal eller ekspert!

Bruksområde:

Pc og ps4 (funker razer til ps4??)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også på jakt etter et headsett til PS4 og PC. Vurderer å gå for Hyper-X Cloud II. Koster litt mer enn hva du er villig til å gi, men jeg tror det er verdt det? Eneste grunnen til at jeg ikke har klikket det hjem enda er at det får en del varierende kundeanmeldelser rundt om, kanskje spesielt på Komplett.no. 

Lenke til kommentar

Husk at gamingheadsett er markedsført bullshit som ikke har noen kvaliteter de andre "ordentlige" headsettene har. Lydkvaliteten du får i gamingheadsett(med unntak av mmx300 og Qpad qh-1339) er helt grusom i forhold til prisen. "Gamingheadsett" markedsfører "surroundlyd" noe du kan få i alle headsett(ekte surround blir det aldri i noen headsett) da det kun går på software.

Anbefaler å spare opp til Beyerdynamic DT770 pro, slik at man får skikkelig lydkvalitet i både musikk og spill som er 100 ganger bedre enn det man får i disse "gamingheadsettene". Har selv brukt over 1000kr på gamingheadsett, og det er overhodet ikke sammenligningsbart med et skikkelig headsett som feks Dt770. Koster litt mer, men det du får av lyd er så mange ganger bedre at man aldri ser tilbake til gamingheadsett igjen.

Men skal man absolutt ha gamingheadsett, så er det like greit å gå for Siberia Elite. Billig og fungerer akkurat like bra som de andre "gamingheadsettene",

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Husk at gamingheadsett er markedsført bullshit som ikke har noen kvaliteter de andre "ordentlige" headsettene har. Lydkvaliteten du får i gamingheadsett(med unntak av mmx300 og Qpad qh-1339) er helt grusom i forhold til prisen. "Gamingheadsett" markedsfører "surroundlyd" noe du kan få i alle headsett(ekte surround blir det aldri i noen headsett) da det kun går på software.

Anbefaler å spare opp til Beyerdynamic DT770 pro, slik at man får skikkelig lydkvalitet i både musikk og spill som er 100 ganger bedre enn det man får i disse "gamingheadsettene". Har selv brukt over 1000kr på gamingheadsett, og det er overhodet ikke sammenligningsbart med et skikkelig headsett som feks Dt770. Koster litt mer, men det du får av lyd er så mange ganger bedre at man aldri ser tilbake til gamingheadsett igjen.

Men skal man absolutt ha gamingheadsett, så er det like greit å gå for Siberia Elite. Billig og fungerer akkurat like bra som de andre "gamingheadsettene",

Men om man kjøper et sånt headsett som du nevner, hvordan kobler man dette opp til en PS4 da? Jeg er avhengig av en form for mikrofon. 

Lenke til kommentar

Takk så meget for svar!

Ikke hat meg nå men.. får har jeg bare brukt øreproppene du får med når du kjøper mobil så jeg stiller ikke akkurat så veldig høye krav til lyd osv.. fet hvis de har litt lyd :) 

Viktigste er at de egentlig sitter godt på og funker til både pc og ps4! ps4 har jo ikke vanlig usb på kontroller. på kontrollen sitter det en vanlig minijack 3,5mm så USB head sett er egentlig utelukka :)

Jeg vil egentlig bare høre på litt flere innspill :)

men dere gjør det vanskelig for meg blir jo bare flere og flere alternativer ^^

Lenke til kommentar

Men om man kjøper et sånt headsett som du nevner, hvordan kobler man dette opp til en PS4 da? Jeg er avhengig av en form for mikrofon. 

Har ikke satt meg veldig inn i PS4 lydinnstillingene, men den har vel AUX(tror den har det på kontrollen til og med)? Vet ikke om den har Mic inngang, men dersom den har det er det bare å kjøpe en clip on mic på komplett til ca 200kr så er du good to go.

Du snakker sikkert om USB? Alle vet at USB suger

Qpad 90 som jeg nevnte har nok best lydkvalitet til under tusenlappen.

Har også endel å si om man har eget lydkort, det utgjør mye på lyden.

Feil. Alle vet ikke at USB suger :p

Qpad 90 kan godt være det beste under tusen lappen, det skal jeg ikke si noe på. Fremdeles tror jeg Siberia Elite er en ganske stor konkurrent i den prisklassen. God og oversiktlig driver har den også, med mange gode innstillingsmuligheter.

Lydkort er lurt og ha, men min Iphone 5S klarer å drive Dt770 til et såpass bra lydnivå at jeg ikke har noe å klage på egentlig.

Takk så meget for svar!

Ikke hat meg nå men.. får har jeg bare brukt øreproppene du får med når du kjøper mobil så jeg stiller ikke akkurat så veldig høye krav til lyd osv.. fet hvis de har litt lyd :)

Viktigste er at de egentlig sitter godt på og funker til både pc og ps4! ps4 har jo ikke vanlig usb på kontroller. på kontrollen sitter det en vanlig minijack 3,5mm så USB head sett er egentlig utelukka :)

Jeg vil egentlig bare høre på litt flere innspill :)

men dere gjør det vanskelig for meg blir jo bare flere og flere alternativer ^^

Dersom du ikke er veldig avhengig av mic er dt770 definitivt det beste valget du kan gjøre angående lydkvalitet. Dersom du ikke bryr deg så mye om det, så kan du likegodt kjøpe Qpad 90 som nevnt over her :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med Hyper-X Cloud II.

Behagelig å ha på, bra lyd og bra pris.

Finner det ofte på tilbud til 499/599 rundt om.

Jeg har kun brukt det til xbox one, så har ingen erfaring med usb-delen på dette, men i alle tester jeg har lest får det strålende tilbakemeldinger.

Forøvrig er vel qpad90 og Hyper-X Cloud II samme enhet.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Mic er et MUST! det er 60% av grunnen til at jeg skal kjøpe headsett (Trenger ikke en god mic av den grunn bare det søpplet jeg har nå klager alle over)

Viktig at det passer til pc og ps4! 

En annen ting er at jeg har 1 mic inngang og 1 lydingang på dataen men på ps4 er det bare en ingang som går både på lyd og mic. Dermed en fordel at det følger med en sånn ekstra ledning som fisker dette problemet (Glemte helt hva den heter :) )

Ser dere er veldig på Qpad90 så må ta en nærmere titt på den :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Qpad 90 til 6-700, veldig god komfort og passiv støydemping på den.

Kommer med to plugger på 3.5 mm, en til lyd og en til mic. Vet ikke om denne passer på PS4?

Og driver til headset er vel bare noe bullshit, må være for USB det.

Du har rett, driveren fungerer bare på PC :)

Lydkvaliteten i de headsettene har strengt tatt liten forskjell om man bruker USB eller aux.

Mic er et MUST! det er 60% av grunnen til at jeg skal kjøpe headsett (Trenger ikke en god mic av den grunn bare det søpplet jeg har nå klager alle over)

En annen ting er at jeg har 1 mic inngang og 1 lydingang på dataen men på ps4 er det bare en ingang som går både på lyd og mic. Dermed en fordel at det følger med en sånn ekstra ledning som fisker dette problemet (Glemte helt hva den heter :) )

Var det jeg var engstelig for ja, at du kun har en inngang for mic og lyd. Tror ikke det finnes noen adaptere som fikser det i Norge dersom du kjøper headsett med en mic jack og en lyd jack.

Du må i så fall kjøpe et headsett som er beregnet for ps4. Men det gjør også at du vil få problemer med å bruke micen når du skal bruke headsettet på PC når du kun har en plugg for begge deler.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Qpad 90 til 6-700, veldig god komfort og passiv støydemping på den.

Kommer med to plugger på 3.5 mm, en til lyd og en til mic. Vet ikke om denne passer på PS4?

Lydkvaliteten i de headsettene har strengt tatt liten forskjell om man bruker USB eller aux.

Var det jeg var engstelig for ja, at du kun har en inngang for mic og lyd. Tror ikke det finnes noen adaptere som fikser det i Norge dersom du kjøper headsett med en mic jack og en lyd jack.

Du må i så fall kjøpe et headsett som er beregnet for ps4. Men det gjør også at du vil få problemer med å bruke micen når du skal bruke headsettet på PC når du kun har en plugg for begge deler.

http://www.lefdal.com/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/AFSH0114/adx-firestorm-h01-gaming-headset

kommer med 2 ledninger til pc or en adapter slik at den kan brukes på ps4 :) Ser at Qpad90 bare har ei ledning noe som er litt problematisk :) 

Lenke til kommentar

Headset med USB kan forresten fint brukes på PS4. Tidligere brukte jeg Logitech G930 (trådløs) som fungerte veldig bra. Invisterte i DT 770 Pro, kommer aldri til å gå tilbake til "gamerheadset".

Her er en som har skjønt det ;)

Once u go dt770, u never go back!

kommer med 2 ledninger til pc or en adapter slik at den kan brukes på ps4 :) Ser at Qpad90 bare har ei ledning noe som er litt problematisk :) 

Da er man jo ikke så ille ute. Tror det letteste her er å selge ps4 og kjøpe seg pc sammen med dt770 ^^,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er egentlig spørsmålet....

http://www.lefdal.com/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/QPQH90B/qpad-qh-90-pro-gaming-premium-headset-pc-mac-sort?scid=EXT_SEM_GPLA&gclid=CjwKEAiAh560BRDu-aD93r-J_zoSJACrxZG2nkXuJoIgpElzynEgkK370kI5SnXAEin3iJtfmrb_2BoCcgvw_wcB#tab-specs

Fungerer de på ps4? (Står ikke noe om det) og hvordan kan jeg koble de til både mic og lyd på pc etter som det bare er en ledning på dette headsettet og jeg har ikke slik innputt i dataen :)

Lenke til kommentar

http://www.lefdal.com/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/QPQH90B/qpad-qh-90-pro-gaming-premium-headset-pc-mac-sort?scid=EXT_SEM_GPLA&gclid=CjwKEAiAh560BRDu-aD93r-J_zoSJACrxZG2nkXuJoIgpElzynEgkK370kI5SnXAEin3iJtfmrb_2BoCcgvw_wcB#tab-specs

Fungerer de på ps4? (Står ikke noe om det) og hvordan kan jeg koble de til både mic og lyd på pc etter som det bare er en ledning på dette headsettet og jeg har ikke slik innputt i dataen :)

1 plugg=Micen vil ikke fungere på PC.

Lenke til kommentar

1 plugg=Micen vil ikke fungere på PC.

Det er 2 plugger. Har dem selv på hodet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...