Alex T. Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hei, jeg vet at dette er et ganske banalt spørsmål, men prøver likevel å finne ut av det. Er det mulig å bytte ut fag på vitnemålet? Jeg går siv.ing. og har en ganske låst fagplan, noe som gjør at noen fag er helt uinteressante og veldig lite motiverende, og jeg er veldig dårlig til å motivere meg selv... (=dårlig karakter). Kan jeg bytte ut fag hvis jeg tar ekstra emner eller noe sånt? Hehe, vær så snill, ikke kom med spydigheter. Jeg er seriøs, og opptakskontoret er så treige på å svare, og må melde meg opp hvis det går an. Takk for svar Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Alle fag som er må-krav for å få graden skal stå på vitnemålet. Fag du ikke kan velge bort fra timeplanen kan heller ikke velges bort fra vitnemålet. Fag som er bør- og kan-fag kan som hovedregel skiftes ut. Hvilke fag de kan skiftes ut med vil variere, spør opptakskontoret for nærmere regler. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Alle fag som er må-krav for å få graden skal stå på vitnemålet. Fag du ikke kan velge bort fra timeplanen kan heller ikke velges bort fra vitnemålet. Fag som er bør- og kan-fag kan som hovedregel skiftes ut. Hvilke fag de kan skiftes ut med vil variere, spør opptakskontoret for nærmere regler. Dersom dette gjelder NTNU (Gløshaugen), så er det som hovedregel studieveileder ved fakultetet som bør kontaktes (går man indøk bør man i stedet kontakte instituttet). Endret 3. januar 2016 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 Takk, da gjør jeg det med en gang. Får man fag man tar i tillegg til de obligatoriske på vitnemålet for siv.ing.-graden hvis man ønsker det? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Takk, da gjør jeg det med en gang. Får man fag man tar i tillegg til de obligatoriske på vitnemålet for siv.ing.-graden hvis man ønsker det? Nei, men det kommer på karakterutskrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå