Ænonym Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Strøk på siste eksamen før jul nå, noe faktisk over halve klassen gjorde... Men lurer på hvilke konsekvenser det kan få, selv om jeg vet det kommer en mulighet igjen til våren. For dette er bare ett årsstudium og planen er å kunne søke seg direkte inn på andre året i en bachleor til høsten. Men vil det gå om jeg ikke klarer å stå denne eksamen ved neste mulighet eller er det videregående karakterene som vil bestemme? og hvordan vil det gå utover lån og stipend fra lånekassen? Endret 1. januar 2016 av tørkepapir Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvis ikke du tar 60 studiepoeng i løpet av skoleåret (eller kompenserer ved å ta igjen de studiepoengene senere) vil en mindre del av studielånet ditt bli til stipend. Akkurat hvor stort beløpet er, kan ikke jeg si. Du må også ta 60 studiepoeng for å få to ekstra søkerpoeng i ordinærkvoten til Samordna opptak hvis ikke du allerede har gjennomført folkehøyskole eller førstegangstjeneste. Hvorvidt det vil være mulig å søke seg inn på andreåret på bachelor, finnes det ikke et generelt svar på. Hvis du søker gjennom Samordna opptak, søker du fortsatt med karakterpoeng fra videregående og eventuelle tilleggspoeng. Skal det være mulig å begynne på andreåret, må det antakelig være godt samsvar mellom de kursene du har hatt på bachelor og de kursene førsteåret består av. Det er ikke sikkert at du kan ta kurs som bygger på kurs du ikke har hatt. Hvis det er snakk om intern overgang, må du høre med studieveileder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå