Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Er et R5 kabinett i den riggen der med X99-E WS (Er mitt gml bygg) Socket 1151 er en mainstream socket. X99 er entusiast socket. Greit om man har budsjett å gå for Z170 selvsagt, men for meg blir 4 kjerner aaaaalt for 2008. (Q6600 ) TS: Svarte deg på PM. For meg hadde valget vært lett. Z170 m/ I5 6600K, X99 m/5820K eller da X99 m/ 5960X. Sorry min venn, men det er ett av postene i hw no som er helt på bærtur Tror dere at de sa det samme i den tiden. Jepp jeg er gammel nok til å husk det. Så slutt med at mest mulig core er bedre på spill. Og please ikke mas om oc.Jepp er fed up. TS: Kjøp 4 core, er bra nok enda. Samme gnålet i den den tiden jeg hadde Q66xx går ikke ann å få tak quad core med x99,har ikke planer om å bytte plattform. Selv om jeg titta på Skylake i begynnelsen. jeg har ikke så ille stor planer om å OC CPU'n min, tenkte vel at jeg ikke ville ha den helt den billigste CPU'n med et så dyrt hovedkort. HÆ? Jaja jeg gir opp. Ser heller en bra film enn vise deg at du kan kjøre 4 core på x99. Natta folkens Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Er et R5 kabinett i den riggen der med X99-E WS (Er mitt gml bygg) Socket 1151 er en mainstream socket. X99 er entusiast socket. Greit om man har budsjett å gå for Z170 selvsagt, men for meg blir 4 kjerner aaaaalt for 2008. (Q6600 ) TS: Svarte deg på PM. For meg hadde valget vært lett. Z170 m/ I5 6600K, X99 m/5820K eller da X99 m/ 5960X. Sorry min venn, men det er ett av postene i hw no som er helt på bærtur Tror dere at de sa det samme i den tiden. Jepp jeg er gammel nok til å husk det. Så slutt med at mest mulig core er bedre på spill. Og please ikke mas om oc.Jepp er fed up. TS: Kjøp 4 core, er bra nok enda. Samme gnålet i den den tiden jeg hadde Q66xx går ikke ann å få tak quad core med x99,har ikke planer om å bytte plattform. Selv om jeg titta på Skylake i begynnelsen. jeg har ikke så ille stor planer om å OC CPU'n min, tenkte vel at jeg ikke ville ha den helt den billigste CPU'n med et så dyrt hovedkort. HÆ? Jaja jeg gir opp. Ser heller en bra film enn vise deg at du kan kjøre 4 core på x99. Natta folkens Trudde det var ganske åpenlyst men jeg er ikke interessert i å kjøpe en xeon quad cpu akkurat nå.Ellers hadde jeg nevnt det. Tenkte på x99 med 2011 v3 socket jeg da. Endret 2. januar 2016 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Du skriver: går ikke an å få tak quad core med x99. Du sier ikke noe om xeon, og forskjellen er ingenting Kjøp heller en 6700 det som er bra og raskere om du ikke klokker 5820 til samme hastighet. I morgen ser jeg hva de har på lager så kjøper jeg x99 system, til det jeg skal bruke det til er det bra med mye core https://www.komplett.no/product/827881/datautstyr/prosessorer/intel-xeon-e5-1620-v3-socket-lga2011-3 Endret 2. januar 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 40 PCI-E lanes på X99 for betydelig mindre penger enn 6700K? Med et relativt billig hovedkort begynner det å smake fugl av X99... Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Du skriver: går ikke an å få tak quad core med x99. Du sier ikke noe om xeon, og forskjellen er ingenting Kjøp heller en 6700 det som er bra og raskere om du ikke klokker 5820 til samme hastighet. I morgen ser jeg hva de har på lager så kjøper jeg x99 system, til det jeg skal bruke det til er det bra med mye core https://www.komplett.no/product/827881/datautstyr/prosessorer/intel-xeon-e5-1620-v3-socket-lga2011-3 Nei,jeg gjorde ikke det,men regna med at det var det du tenkte på. Ærlig talt har jeg ikke nok peiling på Xeon til å uttale meg,regner også med at jeg må ha ECC RAM som er buffret. Og jeg vet ikke hvordan Xeon cpu fungerer til dagligbruk,bortsett fra som server bruk. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Jeg har sett flere anmeldelser for HX PSU og alle er suverene,lydløs og corsair link i tillegg. Den har også mye kontakter osv. Jeg har planer om å holde på med cable management også slik jeg får bedre air flow og mer avkjøling inne i kabinettet. Og trolig vil jeg nok ikke bruke programmer som krever krever hexacores, men hvorfor ikke . Men hvorfor ikke kjøre en lambo når jeg har råd til det:p. Må bare finne en bra vannavkjøling. Corsair link kan vel ikke akuratt regnes som et pluss.... God vannkjøling er Ek predator 240/360, swiftech H220X/H240X eller custom loop. Resten er noe billig dritt syns nå jeg Endret 2. januar 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har sett flere anmeldelser for HX PSU og alle er suverene,lydløs og corsair link i tillegg. Den har også mye kontakter osv. Jeg har planer om å holde på med cable management også slik jeg får bedre air flow og mer avkjøling inne i kabinettet. Og trolig vil jeg nok ikke bruke programmer som krever krever hexacores, men hvorfor ikke . Men hvorfor ikke kjøre en lambo når jeg har råd til det:p. Må bare finne en bra vannavkjøling. Corsair link kan vel ikke akuratt regnes som et pluss.... God vannkjøling er Ek predator 240/360, swiftech H220X/H240X eller custom loop. Resten er noe billig dritt syns nå jeg Jeg har aldri prøvd så vet ikke hvordan corsair link er, men kunne tenkt meg å installert det for å sett hvordan det er,er det no drit så er det bare å plugge den ut. Jeg er ikke interessert i vannkjøling med GPU blokker,tubings og CPU vannkjøler. Har en kamerat også som er interessert i ordentlig vannavkjøling,hørt han prekæ om blokker og nippler. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har sett flere anmeldelser for HX PSU og alle er suverene,lydløs og corsair link i tillegg. Den har også mye kontakter osv. Jeg har planer om å holde på med cable management også slik jeg får bedre air flow og mer avkjøling inne i kabinettet. Og trolig vil jeg nok ikke bruke programmer som krever krever hexacores, men hvorfor ikke . Men hvorfor ikke kjøre en lambo når jeg har råd til det:p. Må bare finne en bra vannavkjøling. Corsair link kan vel ikke akuratt regnes som et pluss....God vannkjøling er Ek predator 240/360, swiftech H220X/H240X eller custom loop. Resten er noe billig dritt syns nå jeg Jeg har aldri prøvd så vet ikke hvordan corsair link er, men kunne tenkt meg å installert det for å sett hvordan det er,er det no drit så er det bare å plugge den ut. Jeg er ikke interessert i vannkjøling med GPU blokker,tubings og CPU vannkjøler. Har en kamerat også som er interessert i ordentlig vannavkjøling,hørt han prekæ om blokker og nippler. Hvis su ikke er interessert i vannkjøling med GPU eller CPU, hva skal du kjøle ned da? Ek predator 360/240 og Swiftech H220X/H240X er kun cpu, ikke noe gpu i startpakken (er mulig å bygge ut hvis ønskelig). Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg har sett flere anmeldelser for HX PSU og alle er suverene,lydløs og corsair link i tillegg. Den har også mye kontakter osv. Jeg har planer om å holde på med cable management også slik jeg får bedre air flow og mer avkjøling inne i kabinettet. Og trolig vil jeg nok ikke bruke programmer som krever krever hexacores, men hvorfor ikke . Men hvorfor ikke kjøre en lambo når jeg har råd til det:p. Må bare finne en bra vannavkjøling. Corsair link kan vel ikke akuratt regnes som et pluss....God vannkjøling er Ek predator 240/360, swiftech H220X/H240X eller custom loop. Resten er noe billig dritt syns nå jeg Jeg har aldri prøvd så vet ikke hvordan corsair link er, men kunne tenkt meg å installert det for å sett hvordan det er,er det no drit så er det bare å plugge den ut. Jeg er ikke interessert i vannkjøling med GPU blokker,tubings og CPU vannkjøler. Har en kamerat også som er interessert i ordentlig vannavkjøling,hørt han prekæ om blokker og nippler. Hvis su ikke er interessert i vannkjøling med GPU eller CPU, hva skal du kjøle ned da? Ek predator 360/240 og Swiftech H220X/H240X er kun cpu, ikke noe gpu i startpakken (er mulig å bygge ut hvis ønskelig). vil jo ha en bra cpu kjøler som holder CPU'n lavest mulig temperatur da,blir jo slags closed vannavkjøling. Jeg har ikke no peil med vannavkjøling, så viste ikke hva snakka om,tenkte bare på at det var custom vannavkjøling siden du snakka om custom loop. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) 40 PCI-E lanes på X99 for betydelig mindre penger enn 6700K? Med et relativt billig hovedkort begynner det å smake fugl av X99... Tja da må du velge 5930 eller 5960x, 5820 har 28. og du merker ikke forskjellen om du kjører 8x8x eller 16x16x hadde du det ville vi sett det på testene som dere er så opptatt av. Hva du ser er viktigere enn de testet dere viser meg. Endret 3. januar 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg mente selvfølgelig Xeon E5-1620 v3 som du linket til. I dag har man nok ikke bruk for 16 PCI-E v3.0 til hvert kort, men X-plattformene til Intel blir bare fornyet hvert 3. år, og før eller senere BLIR det aktuelt med så mye båndbredde pr. kort. Mitt store "problem" med X99 har vært at man "må" ha en prosessor til 6 lapper (5930) for å få full utnyttelse (40 lanes), men med en Xeon-prosessor i sokkelen er det bare ikke tilfelle. Hurra! 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jepp. Stemmer, kjekt å se noen er enda våkne, hehe. 1+ får den, hehe Og dere som lurer på hva han snakker om så se her:http://ark.intel.com/products/82763/Intel-Xeon-Processor-E5-1620-v3-10M-Cache-3_50-GHz Endret 3. januar 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Da kan vi jo leke hvordan-doble-grafikk-ytelsen-uten-å-øke-budsjettet leken: Alternativ 1 Alternativ 2 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) tenkte på å kjøpe dette: Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM + ICY BOX IB-AC6031-U3 HDD Adapter slik jeg kan bruk den SSD'n som hotswap. Eller burde jeg skaffe en USB 3.0 usb som boot drive? jeg har ikke planer om å installere den internt da den ikke vil bli brukt mye og den vil ta opp 1 hdd plass. Meninga er jo å bruke den som Boot OS first time og klone win7 over til min NVME 950 pro. Noen som har prøvd dette? Regner med SSDen vil dukke opp i BIOS selv med usb 3.0 tilkoblingen. jeg har ikke prøvd dette før,men regner med det vil gå bra. Endret 4. januar 2016 av zlpw0ker Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) bumper tråden opp,trenger fortsatt svar på dette. EDIT: fant ut at jeg skal kjøpe SSD+SSD adaptern for kloning. Endret 9. januar 2016 av zlpw0ker Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Det er diverse ting jeg faktisk lurer på angående AMD furyX, vifter og cpu vannkjøling. Så jeg kom over den nydelig Fury X fra amd for en liten stund siden og den imponerte meg skikkelig med hvor pen og elegant,men også kraftig, og så så jeg at den hadde HBM som jeg likte svært godt. Jeg ikke interessert i 980Ti. Det blir enten Fury X eller 970 fra Nvidia. Noen på guru3d.com tok et bilde og lastet det opp slik jeg får sett hvordan det ser ut med fury x og en cpu aio watercooler.Så jo fort at det kan bli mye problemer hvis jeg skal koble fra radiatoren som står i top av casen og radiatoren fra fury x som står bak.Og da tenker jeg siden det er mange som har erfart problemer med -E WS//3.1 serien mtp. RAM kompabilitet.Derfor har jeg tenkt på at jeg muligens skal kjøpe en cpu aircooler som jeg kan installere for i den perioden jeg må feilsøke hvis det blir feil med kompabilitet.Hvilken cpu aircooler er anbefalt?. Er det noen som har dette i Fractal Design XL R2 kabinettet? Hvordan er de nyeste driverne fra amd(crimson trur jeg )? Det neste jeg lurer på er vel angående casefans og rad fans. Jeg trur jeg jeg har viftestyret litt. PWM vifter som er 4 pin og kan bare brukes til å bli styrt i Windows, PWM kan bare brukes til for eks Corsair 100i(som er digital) og tillatter deg å styre viftene via corsair link in windows. DC vifter som er 3 pin og kan bare brukes til å bli styrt i BIOS,disse kan ikke bli styrt i windows hvis jeg har forstått riktig. Har jeg feil,så korrekt meg:) Neste er static pressure og air flow fans. Det beste er å bruke SP fans foran HDD caget og airflow fans i rear som blåser kald luft i resten av kabinettet Eller hva er det det beste å bruke foran hdd cagen? Hørt også at det best å bytte ut viftene som medfølger i corsair vannkjøling serien,men vet ikke om jeg skal bruke SP eller AF fans til dette. Hvis jeg går for FuryX så tenker jeg på å kjøpe en fan som blåser varm luft ut av kabinettet, men jeg vet ikke hvilken vifter jeg skal bruke mtp. AF eller SP. Viktige er at jeg trenger tips og råd angående vifter,trur jeg skal gå for Corsair sine AF eller SP fans, men lurer på hvem av de jeg skal velge. jeg tenker på at jeg skal styre viften fra windows, eller det mulig å styre viftene i bios med 4pin pwm fans? eller 3pin fans in windows? Håper noen forstår hva jeg skal fram til her,blir litt surreskriving. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Har AMD fått orden på driverne til Fury (X), så de ikke paier fullstendig i 1440p? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Neida, forstår det du skriver. Kan du ikke legge opp bildene av det du har å gå på internt i kabinettet ditt så kan vi kanskje veilede litt mer. Angående vifter : Jeg bruker å ha kraftige vifter som kan styres manuelt via bios / Windows verktøy (Asus feks) , så prøver jeg alltid å ha overtrykk inne i kabinettet , på den måten presser man jo luften ut der den skal og man får også bedre kontroll på hvor luften kommer inn ( og dermed støvet ). Endret 29. januar 2016 av Malvado Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Neida, forstår det du skriver. Kan du ikke legge opp bildene av det du har å gå på internt i kabinettet ditt så kan vi kanskje veilede litt mer. Angående vifter : Jeg bruker å ha kraftige vifter som kan styres manuelt via bios / Windows verktøy (Asus feks) , så prøver jeg alltid å ha overtrykk inne i kabinettet , på den måten presser man jo luften ut der den skal og man får også bedre kontroll på hvor luften kommer inn ( og dermed støvet ). jeg har ikke kjøpt kabinettet enda, men det fins bilder på komplett.no av XL R2, det bildet som den personen la ut for er ikke mitt så jeg kan ikke bare stjele det bildet. Hvordan type vifter har du a? 3pin DC vifter? eller 4pin PWM? Er det best å styre viftene fra bios mon tru? Men jeg tenker jo på at alt av temperaturer +benchark som jeg vil ha en oversikt over i windows og da kan jeg også bruke corsair link til å stille viftene slik jeg føler for. Ellers så tenkte jeg at PSU'n skal blåse opp,Front viftene mot hdd'ene,top radiator viftene ned og rear fant som eventuelt skal blåses ut av kabinettet. Men er det riktig slik jeg tenker angående 3pin og 4pin DC/PWM vifter i bios og i windows? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 4 Pin PWM. Har også muligheten for manuel styring da jeg har en del viftekontroller og til og med en 5 1/4 bay styrings enhet tilgjengelig. Står ikke i stil til kabinettet så bruker heller software. Det er viktig med ordentlig sirkulasjon av luften i kabinettet , men finner man de "verste" hot spottene som er som regel skjermkort og cpu kan man ofte få til en lur gjennomstrømning av luft som hjelper til med eventuell varmgang. Joda, du tenker riktig , men husk noen hovedkort greier ikke å styre en vifte med mindre den har "riktig" kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå