Gå til innhold

[Løst] Asus MX299Q eller Dell 29" LED UltraSharp U2913WM

Anbefalte innlegg

Jeg hadde endelig bestemt meg for asus deluxe HK da jeg forleden glanset over WS hovedkortet som så helt utrolig ut.Begge HK'ene har masse sata kontakter,ddr4 og Deluxe har 5x pCIE porter.

Men som sagt titta jeg på -E WS fra asus og den så helt syk ut, 7x PCIE porter som man kan quad SLi med 16x,haugevis av USB 3.0 porter,masse sata porter.

Så til mine problemstillinger:

-E WS er CEB form faktor, jeg liker veldig godt Fractal Design kabinettene,blir vel Define XL R2 black pearl.

Legger merke til at CEB formfaktor til WS ikke er blant målene for XL R2 kabinettet.Så jeg vet ikke helt hvilket kabinett jeg skal kjøpe.

jeg tittet også på QVL for komponente til WS kortet og ble bare forvirra da det så ut som det bare støttet visse HDD,PSU,GPU,monitor,mus+tastatur og heller ingen ting om samsung 950 pro 512gb NVME SSD'n.

Fant også ut at CEB form faktor er server basert, så jeg titta litt rundt og det var en som hadde brukt Nanoxia Deep Silence 2 og en annen en brukte Phanteks Enthoo Pro Case, men Phanteks er den enste kabinettet av de to som har CEB form faktor ser det ut som. Nanoxia bruker E-atx.

Er ikke så ille god på mål når det gjelder kabinett og hovedkort, men så at de ikke stemte med hverandre helt.Så jeg trenger litt hjelp.

Jeg lurer faktisk på om det er noen som har kjøpt Asus-E WS HK og hvilken build du brukte? passet hvilket som helst CPU,GPU,PSU mus og tastatur?

Under setter jeg opp det jeg har bestemt meg for å kjøpe uansett:

Boot OS: Samsung 950 pro NVME SSD 512gb

HDD: 2x 6tb HDD fra WD black

CPU i7-5930k

GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "ForTheWin+ - FTW+", ACX 2.0+, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

Monitor: Dell 25" LED UltraSharp U2515H 2560x1440 IPS, 6ms, 2m:1, 2xHDMI/mDP/DP

PSU: Corsair HX 850i eller AX 860

RAM: Corsair Dominator DDR4-2800mhz 32gb (jeg har sjekka og denne RAM er kompatibel med Deluxe og WS)

Hvis Asus-E WS HK kreves helt spesiell maskinvare går jeg for Deluxe.

All hjelp motatt settes stor pris på.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss kjapt gå gjennom hva du mener er fordelen med WS-kortet, nemlig Quad-SLI.

Du kjøper i dag ett skjermkort til 3700 kroner, og med den øvrige prioriteringen av maskinvare går jeg ut fra at du mener det er tilstrekkelig for deg i dag. Tri- eller Quad-SLI blir dermed ikke aktuelt før 2x 980 Ti (til over 14000) ikke lenger vil være tilstrekkelig for deg. Med lanseringstakten på skjermkort, tror jeg vi trygt kan gå ut fra at det aldri vil skje.

For øvrig er EVGA SuperNOVA G2 bedre enn Corsair's strømforsyninger. Jeg har tre Corsair-strømforsyninger (gammel HX, RM og AX) som jeg er svært fornøyd med, men EVGA er bedre.

Lenke til kommentar

Hva er det som er planen egentlig? Å kjøre quad sli med 860W? Hvordan har du tenkt å bli kvitt varmen? 

Vurderte selv Asus-e WS kortet pga at jeg ville ha litt avstand mellom skjermkortene. Ble til at jeg kjøpte dette hovedkortet i og med at det ga meg det jeg var ute etter. Kanskje det ikke ser så pent ut eller at det ikke står Asus på det, men det duger for meg :)

Fikk ikke dette til å passe i Fractal R5, men det er litt bredere enn WS kortet. Justerte litt med vinkelsliperen så fikk jeg det inn. Så også på Asus x99 deluxe men det var høyere priset pluss at det var mindre rom mellom skjermkortene, (3 pcie spor mellom kortene på msi kortet kontra 2 hos Asus kortet).

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

La oss kjapt gå gjennom hva du mener er fordelen med WS-kortet, nemlig Quad-SLI.

Du kjøper i dag ett skjermkort til 3700 kroner, og med den øvrige prioriteringen av maskinvare går jeg ut fra at du mener det er tilstrekkelig for deg i dag. Tri- eller Quad-SLI blir dermed ikke aktuelt før 2x 980 Ti (til over 14000) ikke lenger vil være tilstrekkelig for deg. Med lanseringstakten på skjermkort, tror jeg vi trygt kan gå ut fra at det aldri vil skje.

For øvrig er EVGA SuperNOVA G2 bedre enn Corsair's strømforsyninger. Jeg har tre Corsair-strømforsyninger (gammel HX, RM og AX) som jeg er svært fornøyd med, men EVGA er bedre.

quad SLi er ikke egentlig grunnen at jeg tenker på dette hovedkortet, men muligheten er der hvis jeg vil prøve ut 2-4 i SLi. Muligheten for 3 ekstra PCI kort er også imponerende,for eksemepl hvis jeg har lyst å installere et PCI-E ssd i tillegg til m.2 SSD'n. thunderbolt/USB 3.1 eller et lydkort for eksempel.

En annen grunn er når jeg vurderer å bruke så mye penger på et hovedkort som Deluxe som ligger på 4500kr ca.så vil jeg være sikker på at jeg velger et hovedkort som er det beste for meg selv om det koster 1000kr ekstra kan jeg være villig til det.

Vil ha et hovedkort som er futureproof.

Jeg har ikke planer om SLI enda,men skal kjøre dual screen og hvis jeg får dilla på det,så er mulighetene der.

Jeg skal ta en titt på  PSU fra EVGA,takk for tipset,hva er det som gjør EVGA supernova G2 til et bedre valg?

Lenke til kommentar

Hva er det som er planen egentlig? Å kjøre quad sli med 860W? Hvordan har du tenkt å bli kvitt varmen? 

Vurderte selv Asus-e WS kortet pga at jeg ville ha litt avstand mellom skjermkortene. Ble til at jeg kjøpte dette hovedkortet i og med at det ga meg det jeg var ute etter. Kanskje det ikke ser så pent ut eller at det ikke står Asus på det, men det duger for meg :)

Fikk ikke dette til å passe i Fractal R5, men det er litt bredere enn WS kortet. Justerte litt med vinkelsliperen så fikk jeg det inn. Så også på Asus x99 deluxe men det var høyere priset pluss at det var mindre rom mellom skjermkortene, (3 pcie spor mellom kortene på msi kortet kontra 2 hos Asus kortet).

Kan ganske sikkert si med 100% at jeg ikke kommer til å kjøre quad SLi,men jeg vil gjerne ha mulighetene oppe, og jeg litt usikker på om 860W er nok når jeg tenker på bedre skjermkort.

Jeg er ikke asus hore, men jeg hadde MSI hovedkort tidligere og jeg prøver å unngå MSI som svartedauden. Jeg har også hatt Gigabyte/har gigabyte hovedkort, men har faktisk ikke prøvd ut et asus hovedkort,eller noe slags high end hovedkort før.

Når det er sagt så bryr jeg meg svært litte om WS kortet er overkill,så lenge det fungerer til vanlig med den builden jeg har planer om å kjøpe. Jeg har tenkt på en CPU cooler og flere case FANs som går mot skjermkortet og mot HDD'ene mine.

Lenke til kommentar

Kan ganske sikkert si med 100% at jeg ikke kommer til å kjøre quad SLi,men jeg vil gjerne ha mulighetene oppe, og jeg litt usikker på om 860W er nok når jeg tenker på bedre skjermkort.

Jeg er ikke asus hore, men jeg hadde MSI hovedkort tidligere og jeg prøver å unngå MSI som svartedauden. Jeg har også hatt Gigabyte/har gigabyte hovedkort, men har faktisk ikke prøvd ut et asus hovedkort,eller noe slags high end hovedkort før.

Når det er sagt så bryr jeg meg svært litte om WS kortet er overkill,så lenge det fungerer til vanlig med den builden jeg har planer om å kjøpe. Jeg har tenkt på en CPU cooler og flere case FANs som går mot skjermkortet og mot HDD'ene mine.

Luftet bare mine tanker i og med at jeg så ut i fra dine "ønsker"/tanker i førsteposten at det kan bli en del du blir nødt til å kjøpe to ganger, og da blir det unødvendig dyrt til slutt.

Lenke til kommentar

Luftet bare mine tanker i og med at jeg så ut i fra dine "ønsker"/tanker i førsteposten at det kan bli en del du blir nødt til å kjøpe to ganger, og da blir det unødvendig dyrt til slutt.

jeg setter stor pris på dine tanker angående dette, og det er dette jeg også vil unngå at jeg kjøper et hovedkort som ikke fungerer slik som det burde med tanke på de komponentene jeg har planer om å kjøpe eller for eksempel for svak PSU. Jeg regner med at det er dette du mener jeg kan kan bli nødt å kjøpe to ganger?

Hvis WS kortet er rett og slett for problematisk å bruke går jeg for Deluxe.

Glemte også å nevne at jeg har planer om å spille, men ikke noe ekstremt, planer om å ha på winamp,PMS til ps3'n,1080p filmer,720p,dual screens,2x GW clients,FF og chrome med masse tabs åpne. jeg har også litt lyst å OC min 5930k CPU etterhvert,men ingenting som sitter høyt på min prioritet liste. Jeg liker deluxe versjoner veldig bra,da jeg har en gigabye deluxe versjon i min nåværende pc og følger med mye ekstra stæsj.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var antall skjermkort i forhold til psu. Med slike skjermkort du kjøper så kaster de vel inn mesteparten av varmen inn i kabinettet? Kanskje like så greit å kjøpe færre skjermkort men bedre hvis økonomien er der, i stedet for å kjøpe seg problemer. Om du skal ha flere skjermkort med tiden har du nok kjøling til dette eller blir det rett og slett for varmt til at du kan overklokke cpuen?

Slike ting jeg tenker på ja. Hovedkort kjøper en etter behov selvfølgelig.

Ville handlet etter hva som er sannsynlig og ikke hva en kan ha. Selv tenkte jeg 2 skjermkort etter hvert men venter til det kommer nytt fra Nvidia så skal jeg kjøpe 1 først så blir det en vurdering etter hvert. Men jeg kjører luft kjøling og kommer til å kjøpe skjermkort med slik type kjøler som kvitter seg med mesteparten av varmen ut av kabinettet.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Jeg hadde endelig bestemt meg for asus deluxe HK da jeg forleden glanset over WS hovedkortet som så helt utrolig ut.Begge HK'ene har masse sata kontakter,ddr4 og Deluxe har 5x pCIE porter.

Men som sagt titta jeg på -E WS fra asus og den så helt syk ut, 7x PCIE porter som man kan quad SLi med 16x,haugevis av USB 3.0 porter,masse sata porter.

-E WS er CEB form faktor, jeg liker veldig godt Fractal Design kabinettene,blir vel Define XL R2 black pearl.

Legger merke til at CEB formfaktor til WS ikke er blant målene for XL R2 kabinettet.Så jeg vet ikke helt hvilket kabinett jeg skal kjøpe.

jeg tittet også på QVL for komponente til WS kortet og ble bare forvirra da det så ut som det bare støttet visse HDD,PSU,GPU,monitor,mus+tastatur og heller ingen ting om samsung 950 pro 512gb NVME SSD'n.

Fant også ut at CEB form faktor er server basert, så jeg titta litt rundt og det var en som hadde brukt Nanoxia Deep Silence 2 og en annen en brukte Phanteks Enthoo Pro Case, men Phanteks er den enste kabinettet av de to som har CEB form faktor ser det ut som. Nanoxia bruker E-atx.

Er ikke så ille god på mål når det gjelder kabinett og hovedkort, men så at de ikke stemte med hverandre helt.Så jeg trenger litt hjelp.

Jeg lurer faktisk på om det er noen som har kjøpt Asus-E WS HK og hvilken build du brukte? passet hvilket som helst CPU,GPU,PSU mus og tastatur?

CPU i7-5930k

GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "ForTheWin+ - FTW+", ACX 2.0+, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

RAM: Corsair Dominator DDR4-2800mhz 32gb (jeg har sjekka og denne RAM er kompatibel med Deluxe og WS)

HVA skal du med 2011-3 sokkel ?

Duger ikke Z97(ok - den er "gammel") eller Z170 til ditt bruk ?

Grovskisser tiltenkt bruksområde.....

Har selv "alltid" vært en svoren Asus-fan (fremdeles), men har vel innsett hvor mye penger som er sølet bort på å kjøpe DeLuxe/eller Premium kortene i hver sokkel fra Asus opp gjennom tidene (har blitt noen). Det fine med disse kortene er selvfølgelig driftssikkerheten - uten tvil, og selvfølgelig at de er krydret litt ekstra med det siste av det siste av andre tekniske nyvinninger og tilleggsfunksjonalitet og at de selvfølgelig alltid, uten unntak, ligger litt i forkant med tanke på ny teknologi.

Men har jeg noen gang stappa så mye rart inni kassa (foruten hva man åpenbart må ha der) og kobla til så mye rart av eksterne enheter at jeg har fått utnyttet potensiale til kortet ??? NEVER!  Kanskje 60 % - og selv det er et raust overslag.

Mitt nåværende Z97-Deluxe (den nedstrippa utgaven uten NFC/WLC eller USB 3.1), har jeg fremdeles tilgode å utnytte til fulle.

Men, gutter som vi er, så er det selvfølgelig moro å eksperimentere med Ferrarier og Porscher - fordi vi har muligheten!

Har selv "en bråte" snurredisker som div lager, 2 stk Samsung 850 Pro i R0 som system OG 2 stk MSI GTX980 Gaming i SLI i et Define R5 kabinett, forsynt av en Corsair HX 850i uten antydning til hikke. Den tåler en støyt.

Hva slags type kjøling har du tenkt? Har selv prøv forskjellige ferdigløsninger av CPU-vannkjøling med varierende resultat lyd og temperaturmessig, men ingen har gitt så gode resultater som beistet NH-D15 fra Noctua. Den er så stor og tung at det går an å skru av viftene helt selv under heftig 2K gaming (hos meg kjøler den en 4790K med 10% OC@ 4,4GHz med avslått throttling pga 850Pro i R0).

Hvis du har planer om å klokke, benchmarke og generellt drive med "trimming", vil vel Z170 være en mer genial platform, med mindre at firekanals minne er et absolutte møst. 

Kankje dette er noe da ??

http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99%20Professional3.1/index.us.asp

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2806929

Endret av Tangent
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var antall skjermkort i forhold til psu. Med slike skjermkort du kjøper så kaster de vel inn mesteparten av varmen inn i kabinettet? Kanskje like så greit å kjøpe færre skjermkort men bedre hvis økonomien er der, i stedet for å kjøpe seg problemer. Om du skal ha flere skjermkort med tiden har du nok kjøling til dette eller blir det rett og slett for varmt til at du kan overklokke cpuen?

Slike ting jeg tenker på ja. Hovedkort kjøper en etter behov selvfølgelig.

Ville handlet etter hva som er sannsynlig og ikke hva en kan ha. Selv tenkte jeg 2 skjermkort etter hvert men venter til det kommer nytt fra Nvidia så skal jeg kjøpe 1 først så blir det en vurdering etter hvert. Men jeg kjører luft kjøling og kommer til å kjøpe skjermkort med slik type kjøler som kvitter seg med mesteparten av varmen ut av kabinettet.

Jeg har bare planer om å bruke et skjermkort, men greit å ha muligheten der i tilfelle jeg har lyst å prøve ut 2 skjermkort.Men valget på 970 ble vel fordi det ser ut som et ganske sterkt skjermkort og ganske bra til spilling og dual screens. Vet ikke helt om EVGA kortet er det beste,men en kompis anbefalte EVGA pga de er veldig lydløse vistnok.

Hva slags kjøling kreves det hvis jeg bestemmer å kjøre dual skjermkort?

jeg gjorde en slags Watt calc på asus sine ROG sider der jeg tok 2x GPU+vannkjøling,5hdd'er,5 FANS. og det endte opp med rundt 600W.

Men jeg vet ingenting om kjøling generelt,har aldri brydd meg om dette før.

Jeg syns hvertfall det er viktig å ha et bra hovedkort,som ikke er for OC fokus på,og med maksimale muligheter som WS er. Dog, jeg vet ingenting om WS kortet.

Lenke til kommentar

CPU i7-5930k

HVA skal du med 2011-3 sokkel ?

Duger ikke Z97(ok - den er "gammel") eller Z170 til ditt bruk ?

Grovskisser tiltenkt bruksområde.....

Har selv "alltid" vært en svoren Asus-fan (fremdeles), men har vel innsett hvor mye penger som er sølet bort på å kjøpe DeLuxe/eller Premium kortene i hver sokkel fra Asus opp gjennom tidene (har blitt noen). Det fine med disse kortene er selvfølgelig driftssikkerheten - uten tvil, og selvfølgelig at de er krydret litt ekstra med det siste av det siste av andre tekniske nyvinninger og tilleggsfunksjonalitet og at de selvfølgelig alltid, uten unntak, ligger litt i forkant med tanke på ny teknologi.

Men har jeg noen gang stappa så mye rart inni kassa (foruten hva man åpenbart må ha der) og kobla til så mye rart av eksterne enheter at jeg har fått utnyttet potensiale til kortet ??? NEVER!  Kanskje 60 % - og selv det er et raust overslag.

Mitt nåværende Z97-Deluxe (den nedstrippa utgaven uten NFC/WLC eller USB 3.1), har jeg fremdeles tilgode å utnytte til fulle.

Men, gutter som vi er, så er det selvfølgelig moro å eksperimentere med Ferrarier og Porscher - fordi vi har muligheten!

Har selv "en bråte" snurredisker som div lager, 2 stk Samsung 850 Pro i R0 som system OG 2 stk MSI GTX980 Gaming i SLI i et Define R5 kabinett, forsynt av en Corsair HX 850i uten antydning til hikke. Den tåler en støyt.

Hva slags type kjøling har du tenkt? Har selv prøv forskjellige ferdigløsninger av CPU-vannkjøling med varierende resultat lyd og temperaturmessig, men ingen har gitt så gode resultater som beistet NH-D15 fra Noctua. Den er så stor og tung at det går an å skru av viftene helt selv under heftig 2K gaming (hos meg kjøler den en 4790K med 10% OC@ 4,4GHz med avslått throttling pga 850Pro i R0).

Hvis du har planer om å klokke, benchmarke og generellt drive med "trimming", vil vel Z170 være en mer genial platform, med mindre at firekanals minne er et absolutte møst. 

Kankje dette er noe da ??

http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99%20Professional3.1/index.us.asp

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2806929

Vil nok tru at z97 eller z170 er nok til mitt forbruk. Jeg titta faktisk på disse plattformene i begynnelsen. Men sa til meg selv at jeg skulle ha det nyeste av teknologi som hk,cpu,ddr4,m.2. Så jeg titta på en haug med x99 kort og det endte først med asus x99-a,så titta jeg på Deluxe. Titta på reviews,UEFI'n osv.Men hadde faktisk store planer om å kjøpe Rampage 5 extreme, men fant ut at det var altfor stort fokus på OC og det er noe som ikke står høyt på min liste. Så jeg titta kjapt deluxe og fant ut at den så veldig bra ut.

Som du sier også at det veldig fint å ha de ekstra stæsja som medfølger,så elsker de high end korta som har det lille ekstra med.Som du sier,morsomt å eksperimentere.

Jeg skal mest sannsynligvis kjøpe Fractal Design XL R2 caset,da jeg liker designet på de. Har titta veldig mye på forskjellige CPU vannkjølere.Men ærlig talt har jeg veldig liten erfaring med vannavkjøling. Men en kamerat sa at de "closed" vannavkjølere er veldig lette å montere selv for en som ikke har holdt på med dette før.Tenkt litt på H100i eller 105i. Casen vil nok ikke ha plass for h110i trur jeg. Så jeg må kjøpe en 240mm radiator trur jeg,ho dama som "selger" caset jeg skal kjøpe sier 240mm radiator eller 280 Slim radiator og jeg har ingen peiling på mål en vanlig 280mm og 280mm slim så h110i faller bort.

Ellers så kanskje jeg prøver ut et CPU kjøler fra Fractal design,men er litt usikker. Hører veldig mange på youtube sier at Corsair sine er veldig brae.

Jeg har ikke planer om å holde på så veldig mye med benchmarking,men jeg har planer om å laste ned de benchmark sw som er og se hvilke resultater og hvor godt de gjør.

Jeg skal gå for DDR4 med quad channel da dette er det siste innen RAM,min nåværende HK har bare dual channel. Og x99 er det siste nytt.

Og jeg vet at WS står for workstation:p. Men jeg er veldig nysgjerrig på hvilke komponenter WS er kompatibel med tanked på det jeg har bestemt å kjøpe og mtp. QVL for WS'n.For hvis ikke det er kompatibel med det jeg har valgt blir det deluxe.

Lenke til kommentar

http://forums.evga.com/Compare-Performance-Z97-vs-X99-m2264783.aspx

Riktignok 1 år gammel forklaring, men den holder vann selv i dag. Z170 er max 10% bedre på generellt grunnlag.

Les hele tråden (1 side).

Når det gjelder vifter/radiatorer er det en grei "standard" på dette:

240 vifte er 2 stk 120x120 skrudd sammen i lengderetningen og det samme med 280 (2 x 140x140), mens 360 er 3 stk 120x120 skrudd sammen. Se kabinett-spec for valg av riktig type kjøler - jo større jo bedre. I de fleste tilfeller skrudd fast til toppen av kabinettet..

Men ta en liten titt på nevnte Noctua NH-D15... Et dyr av en kjøler på 1,3 kg som krever 16 cm klaring fra HK til kabinett (i de fleste tilfeller ikke noe problem). Viftene er ikke merkbare selv under hard belastning. Det er mer lyd fra en 3TB WD-green disk på "tomgang"....... En sykt bra kjøler som du kan "skru" av viftene vinterstid og skru dem på igjen sommerstid - omtrent....selv inni et så godt isolert og støydempet kabinett som Fractal Design Define R5.

5.jpg

Som du ser av bildet, øverst til høyre, med nevnte Noctua-kjøler med avslåtte vifter, og under, det øvre (varmeste) GTX980 kortet (har 2 i SLi) med et potte tett kabinett - ingen ekstra vifter av noen sort.
Romtemperaturen er nå 25,7 (fyrer godt)... : ))
PS! bruker W8.1 Pro med Classic Shell
Endret av Tangent
Lenke til kommentar

http://forums.evga.com/Compare-Performance-Z97-vs-X99-m2264783.aspx

Riktignok 1 år gammel forklaring, men den holder vann selv i dag. Z170 er max 10% bedre på generellt grunnlag.

Les hele tråden (1 side).

Når det gjelder vifter/radiatorer er det en grei "standard" på dette:

240 vifte er 2 stk 120x120 skrudd sammen i lengderetningen og det samme med 280 (2 x 140x140), mens 360 er 3 stk 120x120 skrudd sammen. Se kabinett-spec for valg av riktig type kjøler - jo større jo bedre. I de fleste tilfeller skrudd fast til toppen av kabinettet..

Men ta en liten titt på nevnte Noctua NH-D15... Et dyr av en kjøler på 1,3 kg som krever 16 cm klaring fra HK til kabinett (i de fleste tilfeller ikke noe problem). Viftene er ikke merkbare selv under hard belastning. Det er mer lyd fra en 3TB WD-green disk på "tomgang"....... En sykt bra kjøler som du kan "skru" av viftene vinterstid og skru dem på igjen sommerstid - omtrent....selv inni et så godt isolert og støydempet kabinett som Fractal Design Define R5.

5.jpg

Som du ser av bildet, øverst til høyre, med nevnte Noctua-kjøler med avslåtte vifter, og under, det øvre (varmeste) GTX980 kortet (har 2 i SLi) med et potte tett kabinett - ingen ekstra vifter av noen sort.
Romtemperaturen er nå 25,7 (fyrer godt)... : ))
PS! bruker W8.1 Pro med Classic Shell

jeg titta på linken,tingen er at jeg mest sannsynligvis bare kommer til å spille guild wars på pcen,vet det er et 10 år gammelt spill,men jeg er ikke så gira på skytespill. Så grafen,men så også det var 2x skjermkort i den testen, trur også 3.5ghz som 5930k har vil være nok for meg. Jeg titta veldig mye på Skylake i begynnelsen men likte x99 veldig godt.

angående NH-D15, det ser virkelig ut som et beist av CPU kjøler, men ser den klarer 44 C ser det ut som,men hvordan er den å montere?

1.3kg heatsink er ganske mye vekt siden pcen ikke ligger vanligvis:p. Jeg ble litt bekymsringsfull siden jeg skal bestill Corsair Dominator 32gb og jeg vet ikke hvor stor klarering det blir eller om det blir noe klarering i det hele tatt.

Har hørt at de veldig store CPU kjølerne er vanskelige å montere.Likte også den vifta på blokka som blåser til hard diskene .Ser også at den støtter 2011 sockets,men regner med den passer på 2011-v3 sockets også.ND 15 ser ut som den er relativ enkel å montere.

Men hvordan er NH-D15 med case fans i forhold til vannavkjøling med case fans da?

Trudde virkelig du bruker win7 jeg da,men win8 er noe av det siste jeg har planer om å bruke....ever....

EDIT: titta på en video av av montering og ser at Dominator går klar akkurat,men at det ikke går med en second FAN,så det er litt skuffende. Ser også at den kommer i veien for den første pci-e porten som også gjør at jeg mister en hel pcie port.

Hvordan vil klarering bli på en Asus Deluxe x99 eller x99-E WS?

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Har ikke helt forstått meg på hva du skal bruke det WS hovedkortet til. Spørsmålet er om du kunne kommet unna 5000 kr rimeligere og likevel tilfredsstilt dine behov? Da hadde du spart en oppgradering (hovedkort og cpu, på high-end plattformen) som du kunne gjort senere. Asus x99-a og 5820k så sparer du vel rundt 5 lapper i forhold til WS og 5930k. Det er jo selvfølgelig du som kjøper og bruker pengene her men sliter litt med å finne årsaken til kjøpet du skal gjøre. Virker som du har en tanke om at det WS hovedkortet er fremtiden? 

Klarering på den cpu kjøleren er listet opp på hjemmesiden til Noctua forresten. Der er det en liste med hovedkort som er oppført så er det bare å finne det aktuelle hovedkortet :)

Her er det som er nevnt:

WS:

"The cooler is extending over the first PCI-E x16 slot, so please use the other available PCI-E slot(s) for your video card(s). - See more at: http://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-d15.html#sthash.XZZPDH5i.dpuf"

Deluxe:

"In dual fan mode, the cooler is extending over the M2 Slot. - See more at: http://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-d15.html#sthash.XZZPDH5i.dpuf"

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Har ikke helt forstått meg på hva du skal bruke det WS hovedkortet til. Spørsmålet er om du kunne kommet unna 5000 kr rimeligere og likevel tilfredsstilt dine behov? Da hadde du spart en oppgradering (hovedkort og cpu, på high-end plattformen) som du kunne gjort senere. Asus x99-a og 5820k så sparer du vel rundt 5 lapper i forhold til WS og 5930k. Det er jo selvfølgelig du som kjøper og bruker pengene her men sliter litt med å finne årsaken til kjøpet du skal gjøre. Virker som du har en tanke om at det WS hovedkortet er fremtiden? 

Klarering på den cpu kjøleren er listet opp på hjemmesiden til Noctua forresten. Der er det en liste med hovedkort som er oppført så er det bare å finne det aktuelle hovedkortet :)

Her er det som er nevnt:

WS:

"The cooler is extending over the first PCI-E x16 slot, so please use the other available PCI-E slot(s) for your video card(s). - See more at: http://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-d15.html#sthash.XZZPDH5i.dpuf"

Deluxe:

"In dual fan mode, the cooler is extending over the M2 Slot. - See more at: http://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-d15.html#sthash.XZZPDH5i.dpuf"

Blir vel som nevnt tidligere egentlig,bare muligheten av mest mulig av alt i max av det som er mulig x99 kan tilby mtp. PCIE,sata,usb,12k transistorer for lengre levealder,quadl sli i 16x pga PCH har noe ekstra som heter plx trur som gir mer pci lanes enn 5930k kan tilby for full 16x.

Er så lenge siden jeg har oppgradert pcen min, at sist ble det snakket om southbridge og northbridge og ikke PCH eller MosFet,men nok om det.

Jeg har penger til å bruke litt ekstra på WS HK hvis det blir slik.

Men jeg er virkelig ikke ute etter å forsvare mitt kjøp for WS eller Deluxe kortet,er bare ute etter å vite hvilken jeg skal velge av de to og om min pc build fungerer på WS uten problemer.

Takk så mye for at du fant fram det for meg.Så jeg vil bare få 6 pci-e porter og det er ganske latterlig. Hvis jeg velger Deluxe kan jeg ikke ha noe over m.2 slotten siden m.2 slotten går opp i stedet for vannrett. Dette gjør ikke WS heller og jeg syns det er en finere løsning. Så jeg kommer nok til å skippe over NH-D15 og prøver å få tak i en vannavkjøling 100i eller 105i eller lignende fra andre produsenter.

jeg synes bare WS kortet har veldig mye av alt,men er bekymringsfull angående SSI CEB størrelsen og om mine hw valg passer for WS kortet, og om XL R2 er stor nok til formfaktor SSI CEB eller om jeg må lete etter et kabinett som har SSI CEB støtte.

Prøver ikke å være ekkel eller frekk mot deg,og hvis du oppfatter det slik så beklager jeg.Men hovedsaklig så er disse problemene jeg lurer på i første omgang. Neste omgang blir hvilke CPU kjøler og case FANs jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...