Gå til innhold

Problemer med oppløsning/hz

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Skjedde noe helt underlig på min PC i helga, drev å testet med Tv ut porten på mitt radeon 9800pro. PLutselig da jeg bootet så ble oppløsningen i oppstarten 1240x1024. Hvordan fikk jeg til det ?? Litt irriterende med den oppløsningen egentlig, så hadde vært greit å få den tilbake til 640x480.

En ting til er at jeg har problemer med at jeg ikke får kjørt filmer på tv`n min vis jeg ikke kjører 50hz på skjermen på datamaskinen. Kjører vanligvis 148hz på skjermen min og dette takler tv`n min, men vis jeg setter på en film så blir det bare svart inne der filmen skal vises.,, Men slår jeg ned hz`en på skjermen til 50hz (tv er 50 eller 100hz) så funker det å se film. Noen som vet om det går an å stille at TV-ut skal kjøre 50hz og vanlig VGA ut skal kjøre 148 hz ? Altså forskjellig HZ på uttakene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på mange filmer må du sette tvn som primary device å skjermen som secondary.

Eller bare slå av Video overlay.. Mao deaktivere hardware akselerasjon.. Da går det fint på begge skjermene. Bruker ofte Mplayer2.exe eller winamp til og spille filmer og da er somregel video overlay slått av og dermed kan jeg vise filmen i videscreen over flere skjermer.

Lenke til kommentar
på mange filmer må du sette tvn som primary device å skjermen som secondary.

Eller bare slå av Video overlay.. Mao deaktivere hardware akselerasjon.. Da går det fint på begge skjermene. Bruker ofte Mplayer2.exe eller winamp til og spille filmer og da er somregel video overlay slått av og dermed kan jeg vise filmen i videscreen over flere skjermer.

Ja, merket at i visse filmer så funket det å vise i powerDVD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...