Shruggie Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Ideen er jo ikke at kommunene plutselig mister makten, men at selskapet skal ha ansvaret for den helhetlige politikken slik at de for eksempel kan finne på å overstyre, eller anbefale å overstyre (har ikke satt meg inn hvem som er beslutningstakerne til syvende og sist) en liten kommune for å gjøre livet enklere for 5 andre kommuner. Dette er jo mulig nå også, men det er en helvetes prosess med førti instanser og departementer. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Ellers så ville disse 8 strekkene i den gamle modellen vært en 40 - 50 forskjellige prosjekt, med hver sin prosjektledelse, anbudskonkurranse, behandling i kommunestyrer og Storting med mer. Nå får en gjort mye i en omgang. Disse prosjektene er jo bare prosjekter hentet fra Statens Vegvesen og det var da på ingen måte 40-50 før de havnet hos dette selskapet. Begynn med å telle strekkene som var på E39, og som nå er på E39. Reduksjonen er formidabel. Solvik-Olsen har gjort en veldig god jobb med å legge til rette for at Nye Veier skal få en gjennomtenkt portefølje å jobbe med. Vi kommer til å se veibygging i en divisjon vi aldri har sett maken til noen sinne her i landet. Helt til AP kommer til makten igjen da. AP og SP hater jo skikkelig infrastruktur. Beklager, jeg ser ikke denne formidable reduksjonen. Jeg ser et selskap som har overtatt mange prosjekter som allerede var kommet veldig langt og ville blitt bygd selv om de lå hos SVV. Endret 4. januar 2016 av EternalSunshine Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Ellers så ville disse 8 strekkene i den gamle modellen vært en 40 - 50 forskjellige prosjekt, med hver sin prosjektledelse, anbudskonkurranse, behandling i kommunestyrer og Storting med mer. Nå får en gjort mye i en omgang. Disse prosjektene er jo bare prosjekter hentet fra Statens Vegvesen og det var da på ingen måte 40-50 før de havnet hos dette selskapet. Begynn med å telle strekkene som var på E39, og som nå er på E39. Reduksjonen er formidabel. Solvik-Olsen har gjort en veldig god jobb med å legge til rette for at Nye Veier skal få en gjennomtenkt portefølje å jobbe med. Vi kommer til å se veibygging i en divisjon vi aldri har sett maken til noen sinne her i landet. Helt til AP kommer til makten igjen da. AP og SP hater jo skikkelig infrastruktur. Beklager, jeg ser ikke denne formidable reduksjonen. Jeg ser et selskap som har overtatt mange prosjekter som allerede var kommet veldig langt og ville blitt bygd selv om de lå hos SVV. Du har lov til å tro det. Men om du følger med, leser planer, ser pengeflyt, bevilgninger og maktoverføring så ser verden helt annerledes ut etter Nye Veier kontra SVV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå