Gå til innhold

Skrive sms ved bruk av stemmen?

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Har lenge kunnet lese inn sms ved å snakke inn i telefonen min med IOS. Er det også mulig i Android? Burde være det og det er sikkert det, men jeg finner bare ikke ut hvordan?

Noen som kan gi meg et lite lynkurs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Du skal ha et mikrofon-ikon på tastaturet som kommer opp når du skal skrive SMS. Trykker du på det ikonet kan du lese inn meldingen.

Mulig du også kan si "Tekst Ola Nordmann" i Google Now for å sende melding.

Nå fikk jeg frem den ja. Det funket sånn passe. Men hvordan får jeg punktum og komma og slikt? På IOS så bare sier jeg punktum osv, men Noten min bare skriver ordet punktum istedet.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Det samme sliter jeg med! Har aldri fått Android til å sette tegn (?!,.), den skriver ordene punktum, komma, utropstegn, osv.

Derfor er det ikke så ofte jeg dikterer på norsk...

Men bruker Google Now endel til å finne svar, den takler ganske bra spørsmål som "når er den og den født?" og du kan også fortsette med "hvor er han/hun født" så skjønner den at du spør videre om den samme personen. (Dette er da på engelsk.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg bruker av og til OK google til å sende SMS, både på norsk og engelsk. Dette med tegn har jeg ikke fått til, funker bedre på iOS.

Med OK google aktivert trenger man ikke mikrofonsymbol, holder å vekke telefonen og si OK google. Funker også fra lock screen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...