MrAlpina Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Heisann, noen som kanskje har en ide her, PCen har i de siste dagene begynt å skru seg av oftest når jeg spiller. Ser ut til at det skjer for det meste når jeg spiller noe som krever litt. Feks Diablo 3 går fint, Battlefield 4 gikk faktisk fint i går da jeg testet ut, men i dag gikk det ikke. Rainbow Six Siege er instant reboot når jeg kommer inn i ett game, den rebooter uansett hvor lavt jeg stiller inn på Rainbow Six :/ Jeg mistenker PSU muligens. Den er relativt gammel, 4-5år?, GPU er halvt år, Jeg har sjekket temperaturen på CPU og GPU under spilling og det holder seg ganske fint, CPU ligger vel på 35-40 grader, GPU er på 50-60. Ikke noe unormale høye tall enn normalt. Den fungerer forøvrig helt fint til surfing, youtube, film osv. Jeg kan vel også si at, litt usikker på om i forkant eller etterkant av når det begynte, at det kom litt svidd lukt fra PCen. Litt av komponentene: Intel I5 2500k Kingston HyperX 8 GB 1600 Asus P8Z77-V LX Asus Radeon ROG Matrix 290x Corsair 500w Legger ved et bilde fra Hwmonitor om det skulle hjelpe! Endret 31. desember 2015 av MrAlpina Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg vil tro at det er PSU, 500W er litt lite med et 290X kort og det kan hende maskinen kneler pga PSU når skjermkortet begynner å suge strøm. Du kan jo kjøre et eller annet GPU testprogram for å se. Jeg personlig hadde uansett byttet til en større PSU med et 290X kort Siste posten min før 2016! Godt nyttår :fun: Lenke til kommentar
MrAlpina Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Har du noen program å anbefale? 700W feks ville vært nok? Det har jo fungert fint i et halvt år også nå da, muligens den har tatt knekken på den da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Ny PSU og kanskje på tide å fjerne støv fra PC'n din om du ikke har gjort det... Hvis du først skal kjøpe deg ny PSU, så hva med å legge litt extra i det og kjøpe en som holder noen år? Type Corsair AX860i eller bedre. Endret 1. januar 2016 av Betroz Lenke til kommentar
MrAlpina Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Støv er fjernet jevnlig Skal prøve en ny PSU iløpet av helgen forhåpentligvis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå