Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Vet inte om det är värt risken att få en månad på kåken för en bil ja..... er ikke bare en måned på kåken, staten skal ha pengene sine også i tillegg til straffeskatt. Unndra en liter sprit på grensa er ok, men å sjanse med en bil og 100k hadde jeg ikke gjort, da hadde jeg heller lånt de 25k jeg hadde trengt for å papirene i orden. både pga staten og ikke minst forsikring, det er bare idiotisk å måtte leve på livsopphold penger fordi man en gang i tiden ville spare 25k på en bil motor. Men du gjør som du vil TS, bare tenk igjennom konsekvensene før du handler. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Hvis TS havner i en ulykke med en bil hvor motoren er 400% sterkere enn oppgitt i vognkortet, vil isåfall ikke TS kunne få svært alvorlige konsekvenser? Ser du nevner mange i VW miljøet gjør dette. Ikke overraskende, VW er jo blitt kjent for å lyve og jukse... Endret 1. januar 2016 av Woods Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Wood hvis d leser er det ikke noe problem pg få den inn på vognkortet man trenger bare bremsebenk-papirer og godkjente bremser. Dessuten hvordan blir man stoppet der de sjekker hele bilen og motoren og på en eller snnen måte finner ut st det ikke var den motoren som satt i når jeg reiste ut av Norge med bilen Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg sa mange i vw miljøet kjører med motorer med økt ytelse som ikke er skrevet inn i vognkortet ikke noe poeng og bli gretten nå Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Og i bobler er det ikke noe matching numbers på motor, de bruker samme på alle som har 1500/1600 osv osv. Så d kan d ikke sjekke over grensen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg glemte si. 50/50 er tysk/usa deler. Så er fortsatt moms. Jeg tar den bare og kjører over grensa, så enkelt. Du gjør deg til kjeltring uten å tjene noe på det, det må jo være toppen av dumskap. 100 000.- er med både dansk moms, og på de delene som kom fra usa. Men de er bedrift bestilt så da er momsen mye lavere. Så du sier det vil lønne seg og betale uten dansk moms og så ta det inn med norsk? Det vil jo koste like mye Lavere moms på ting bestilt av firma? Den var ny. Også delene fra USA beregnes det nok moms på i Danmark, da 25% dansk moms.. Forskjellen på å betale norsk mva fremfor dansk moms er at du gjør ting lovlig og ikke gjør deg til kjeltring uten å tjene noe på det. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Ja men saken er de bygger motoren. De har alle delene på lager. Så hvordan skal man gjøre det nå? Endret 1. januar 2016 av ExpensiveGameFinder Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Ja men saken er de bygger motoren. De har alle delene på lager. Så hvordan skal man gjøre det nå? De bygger motoren, du momser den ut av landet og inn i Norge, Verre er det ikke, men du får ikke krevd momsen tilbake for arbeidstimer. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Ja men saken er de bygger motoren. De har alle delene på lager. Så hvordan skal man gjøre det nå? Når de bygger motoren antar jeg det er et firma i Danmark du snakker om. Du kjøper vel da motoren fra de, som en komplett enhet.. ? I tilfelle er det jo enkelt, du kjøper motoren for eksport, og betaler som du skal ved import til Norge. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Er ett firma ja http://gbot.dkmotoren er turnkey ja, klar til og gå inn i bilen. Så jeg kan importere den til norge? Før jeg betaler norsk moms, "fjerne" den danske, så betale norsk igjen? høres vanskelig ut Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Det er ikke vanskelig, si ifra ved betaling at du skal ha bilen ut av landet og ønsker at de fyller ut skjema for moms refusjon. Enkelt skjema som jeg selv har fyllt ut på jobb for kunder, de viser skjema og kvittering ved grensepassering og får refundert momsen. Google moms refusjon, så finner du flere artikler. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Gjorde det og der kom det opp at norge, sverige, finland og danmark har en avtale som gjør dette vanskelig. Man må føst betale dansk moms. Så norsk moms, og etter det sende tilbake til butikken med bevis at norsk moms er betalt for og få tilbake dansk moms Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Det kommer vel an på hvordan man definerer vanskelig... 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Så siste spm er, vill det bli kranglete og få igjen dansk moms? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Nei, det er plankekjøring. Det er derfor man har slike avtaler.. En alternativ måte å gjøre det på er å få tilsendt motoren til Norge, da vil du nok slippe å legge ut for dansk moms først også hvis avsender gjør ting riktig. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Ok takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå