Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

 

Denne Sonyen til 7000kr er nå et meget godt kjøp mener jeg. Så lenget du ikke må ha 4K på den 55" din.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W755CBAE/sony-55-led-smart-tv-kdl-55w755cbaep

Jeg ville ikke engang vurdert å kjøpe større enn 50" uten å kjøpe 4K (og 100 Hz eller bedre native refresh). Men det er kanskje bare meg?

 

4K materiell er det jo veldig lite av. Det meste er dårlig komprimerte Netflix serier, og så har du 4K bluray, men de fleste filmene som har kommet ut på UHD bluray er jo oppskarte 2K blurays. 

 

Bruker man TVen til vanlig TV titting og ikke er interessert i UHD bluray fks, så er jo ikke 4K et must. Fleste TVer går ikke høyere enn 140hz. Bare så det er sagt, det meste er bare intelligent markedsføring.

 

9 serien til samsung i fjor og i år, har både 140hz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

OG der var Philipsen borte fra lagrene, de oppdaterte visst ikke så hyppig status, den bare ble borte... 

Står det er mange som har den i butikk fortsatt. Har du en i nærheten, bestill på collect@store og hent i morgen.

 

Kan ikke bestille slike tilbudsvarer på collect&Store. First come first served prinsippet.

 

post-209627-0-49872500-1466017922_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Er dette et bra tilbud?

 

LG 65'' Smart LED-TV 65UF772V

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65UF772V/lg-65-smart-led-tv-65uf772v

 

 

Er forøvrig på jakt etter 1 65" tv og 1 55" tv. Begge bør ha raske appgrensesnitt altså det vil vel si Quadcore på det området. Egentlig er max pris 10k på 65 og si ca 7k på 55 tommer. NOen anbefalinger der ute i EM tilbudenes verden?

Denne Sonyen til 7000kr er nå et meget godt kjøp mener jeg. Så lenget du ikke må ha 4K på den 55" din.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W755CBAE/sony-55-led-smart-tv-kdl-55w755cbaep

 

Jeg får vente litt lengre til det kommer andre knalltilbud på kanskje enda bedre tver. Tror jeg vil prøve å få tak i en god 65" når jeg først skal oppgradere fra 46". Derfor er ikke den 55" helt det jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar

 

 

Er dette et bra tilbud?

 

LG 65'' Smart LED-TV 65UF772V

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65UF772V/lg-65-smart-led-tv-65uf772v

 

 

Er forøvrig på jakt etter 1 65" tv og 1 55" tv. Begge bør ha raske appgrensesnitt altså det vil vel si Quadcore på det området. Egentlig er max pris 10k på 65 og si ca 7k på 55 tommer. NOen anbefalinger der ute i EM tilbudenes verden?

Denne Sonyen til 7000kr er nå et meget godt kjøp mener jeg. Så lenget du ikke må ha 4K på den 55" din.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W755CBAE/sony-55-led-smart-tv-kdl-55w755cbaep

 

Jeg får vente litt lengre til det kommer andre knalltilbud på kanskje enda bedre tver. Tror jeg vil prøve å få tak i en god 65" når jeg først skal oppgradere fra 46". Derfor er ikke den 55" helt det jeg kunne tenkt meg.

 

Nei skjønte det. Var ment som et tips til Tormina :)

Er nok lurt å vente litt hvis du ønsker en finne en god 65" ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Går du for denne nå Stian? Tror jeg avventer litt til, er den kommet en gang på tilbud til den prisen kommer den garantert igjen. Tenker at ved black friday eller noe slikt kommer det kanskje enda bedre, eller lignende produkter, f.eks. 8 serien til samme pris..?

 

Ja hentet den igår. Tilbudet kommer nok igjen, spørsmålet er bare om hvor lenge til. ifølge rtings er bilde så likt de ikke ville gått for 8serien pga pris:

 

PS: 7005 = 8000 i US versjon. 8005 = 9000 i US versjon

 

Her er en rask titt på 7005(8000US) av rtings som også har en større test i lese form(Bra test).

 

Du kan være heldig og få 8005(9000US) billigere på black friday. Men da risikerer du å vente til 25 november, uten at tven kommer på tilbud. Eller at tilbudet ikke er bra.

Tvene vil bli billigere, spørsmålet er bare hvor lenge du er villig til å vente, samt hvor heldig du er på pris og tilbud.

 

Selvfølgelig hadde jeg kjøpt 8 serien om den kostet det samme, men ifølge det jeg har lest av tester så er det så liten forskjell jeg ikke orket å vente.

 

Edit: Noen som har noe Bra/ikke bra når det gjelder HDR+ Modusen ? Testet den og likte den veldig godt selv.

Endret av Stian2345
Lenke til kommentar

 

Er vell ikke andre en topp skjermen i Samsung sin rekke: KS9505 som har ekte bakbelyst led. Det koster og få skikkelig bra lcd / led tv også desverre.

9505 kommer vell også bare i buet skjerm.

 

x5xx er vel buet skjerm og x0xx er flat.

 

Ikke helt alltid. Så vidt jeg vet er 9005 buet også har vi toppmodellen deres som er 9505 som også er buet.

Lenke til kommentar

 

 

Er vell ikke andre en topp skjermen i Samsung sin rekke: KS9505 som har ekte bakbelyst led. Det koster og få skikkelig bra lcd / led tv også desverre.

9505 kommer vell også bare i buet skjerm.

 

x5xx er vel buet skjerm og x0xx er flat.

 

Ikke helt alltid. Så vidt jeg vet er 9005 buet også har vi toppmodellen deres som er 9505 som også er buet.

 

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-ue55f9005-180824

 

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-ue65f9005-180284

 

Har kanskje vært litt opp og ned dette.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Stian, er du fornøyd? Positivt og negativt.

 

Var lenge på butikken for å se i dag og syntes den virket som en bra tv til prisen. Kjøpte du ferdig kalibrert? Ut ifra det jeg leser og hva han i butikken sa bør man kalibrere, det er jo veldig forskjell i bildet du bør få etter kalibrering og gjør tven endel bedre. Han nevnte raskere tv pga. mindre ekstra effekter lagt på bildet, og endel bedre bilde i noen tilfeller veldig mye bedre, spesielt i mørke bilder. Om han la litt ekstra på kan hende men jeg er jo litt enig at en tv til over 20 000 bør man betale litt ekstra for å få best mulig bilde.

 

Hva tror dere?

 

Han i butikken sa han ville bli veldig overasket hvis 8005 eller 7005 kom på bedre tilbud enn dette før til våren. Han var ansvarlig for tv og lyd på elkjøp og fremsto som han hadde endel peiling. Black friday ville det nok bli bra tilbud på tver i en mye høyere prisklasse var det han kunne si og elkjøp hadde bedre deal med samsung enn f.eks netonnet. Mulig noen kan avkrefte noen av utsagnene.

Lenke til kommentar

Ser akkurat nå at 65ks8005 er satt ned til 21990 på netonnet. Så elkjop og co vil nok følge etter... 

 

Det virker som Samsung har redusert prisene ut, iom at prisene har dalt den siste tiden. Spørsmålet er vel når vi kan annta at den blir stabil.

 

Mistenker at prisen før hjul blir holdt oppe, pga julehandelen. Så da er det vel bare okt og nov som er mulige tider for en ytterlig prisnedgang...

Endret av steamr
Lenke til kommentar

Så mye bedre sort henter du nok ikke på kalibrering på denne modellen,en vil nok aldri få noe "hurra" sort, men litt fin justering av farger får den vist, men ettersom jeg skjønner så er den ganske så brukbar på "film / movie" innstillingen.

 

Om elkjøp har noe bedre avtale vet jeg heller ikke. Akkurat nå har jo dustin, netonnet, expert og elkjøp samme pris på 7005 + 8005 ble nettopp nedsatt i dag. Dog skimter ikke 8005 med noe annet en edge belyst panel selv.

Lenke til kommentar

Så mye bedre sort henter du nok ikke på kalibrering på denne modellen,en vil nok aldri få noe "hurra" sort, men litt fin justering av farger får den vist, men ettersom jeg skjønner så er den ganske så brukbar på "film / movie" innstillingen.

 

Om elkjøp har noe bedre avtale vet jeg heller ikke. Akkurat nå har jo dustin, netonnet, expert og elkjøp samme pris på 7005 + 8005 ble nettopp nedsatt i dag. Dog skimter ikke 8005 med noe annet en edge belyst panel selv.

Tror du skal lese deg litt opp på hva 2016 modellene til Samsung presterer i forhold til sortnivå og bildekvalitet generelt. De er mye bedre på sort nivå og farger enn fjorårets modeller som var plaget med clouding og annet. Har nettopp kjøpt UE65KS7005 selv og er meget fornøyd. Selv om de er kantbelyst har 2016 modellene elektronikk som kompenserer for det og gir en bildekvalitet som du må opp mot (årets) OLED modeller som er dobbel så dyre for å matche.

 

Jeg  testet flere merker før jeg kjøpte og kun OLED skjermene til LG gav meg noe bedre bilde, men selv der var forskjellene så små (etter kalibrering) at jeg synes det var et lett valg med tanke på pris. Man må stille lysstyrke og kontrast i bekmørkt rom til helt urealistiske verdier for å se forskjell.

 

Her er en test av årets KS7005 (som heter KS8000 i USA):

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...