MuppetOwl Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Gratulerer Avean! Får forhåpentligvis levert min i dag. 4K HDR spill ligger klar . Krysser alt jeg har for at skjermen er av det bedre eksemplaret hva gjelder alle feil som nevner gjennom denne tråden. De problemene gjelder alle i større eller mindre grad. Best å ikke lese forum om feil. For hadde man ikke gjort det hadde man nok ikke lagt merke til det Endret 28. november 2017 av MuppetOwl Lenke til kommentar
orjanl Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Det er derfor jeg håper på mindre, for det kan jeg nok leve med. Er det merkbart på en slik måte at vanlig bruk irriterer blir det retur med en gang. Synes en bør kunne forlange litt av en skjerm i ikke den billigste prisklassen. 1 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Gratulerer Avean! Får forhåpentligvis levert min i dag. 4K HDR spill ligger klar . Krysser alt jeg har for at skjermen er av det bedre eksemplaret hva gjelder alle feil som nevner gjennom denne tråden. Slet med å få til 4K HDR på PS4. Fant ut at jeg måtte sette 4K Enhanced Modus på Denon forsterkern min. Da fikk jeg valgt 4K RGB og HDR. Så måtte Deep Color mode enables på HDMI porten på tven. Lykke til og gled deg 1 Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Fikk min i dag men enda ikke montert pga jobb. Siden fruen vil ha tven på tvbenk så blir den stående oppå en Sonos Playbase... Bare litt feil kalkulering fra min side at foten til B7 stikker utenfor playbasen... Får se om det blir veggmontering likevel.. Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Sjekk tvn for Banding ..... Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Er det ikke like greit å ikke gjøre det? dvs sjekk gjerne gode mørke scener, men syns det ikke der så er det imo null vits å surre med test bilder bare for å lage et problem man normalt ikke ville lagt merke til Endret 28. november 2017 av barezell 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Er det ikke like greit å ikke gjøre det? dvs sjekk gjerne gode mørke scener, men syns det ikke der så er det imo null vits å surre med test bilder bare for å lage et problem man normalt ikke ville lagt merke til Mange som har angret etter retur retten med å ikke sjekke før. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Endret 28. november 2017 av barezell 2 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Tok 5% grey test på min C7 og måtte slå av absolutt alt av lys i hele stuen og så gå helt inni tven for å se utrolig svak banding vertikalt ca midt på skjermen. Har testet serier hvor det er veldig mørkt med HDR og da er det perfekt sort og er umulig å legge merke til ellers. Ikke noe jeg kommer til å bry meg om. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Jeg prøvde meg i samme retning for en drøy uke siden, forklaringen er at Samcos ord er lov Endret 28. november 2017 av N o r e n g 3 Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold. Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Jeg prøvde meg i samme retning for en drøy uke siden, forklaringen er at Samcos ord er lov Jeg bryr jo meg 0 om andre har bilde event bilde feil, mere gode råd for å eventuelt få byttet et dålig Oled panel under retur retten. Litt kipt om man plutselig ser Banding etter et par måneder, for Lg ser ikke det som panel feil på garanti. Endret 28. november 2017 av samco Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Banding forsvinner ikke. Streaks kan forsvinne sleit lenge med min G6 for å holde dem i sjakk. A1 har 0 bands men flere streaks som jeg nok må leve med siden den har 0 bands tar jeg ikke sjangsen på et bytte. Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Tok 5% grey test på min C7 og måtte slå av absolutt alt av lys i hele stuen og så gå helt inni tven for å se utrolig svak banding vertikalt ca midt på skjermen. Har testet serier hvor det er veldig mørkt med HDR og da er det perfekt sort og er umulig å legge merke til ellers. Ikke noe jeg kommer til å bry meg om.Virker da som du har en keeper Oled tv der. Grattis litt små feil er det på alle, men når det lyset bands på filmer i mørke partier og Xbox one menyen er nådeløs da er det rett tilbake for min del. Oblivion landing sekvensen der han finner dama i poden panner bildet rundt oxo en fin Banding test om man tør Endret 28. november 2017 av samco Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold. Sjekka det nå. I helt mørk rom i typ 20 sec når de rir hest der så kunne jeg se noe streker når jeg viste hva jeg skulle se etter. Så fort det skifta til inne i "byen" så var det helt vekk. Jeg har en ganske synlig strek midt på høyre side under 5% Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Så det går ikke an å bruke reklamasjonsretten på banding problemer? Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Så det går ikke an å bruke reklamasjonsretten på banding problemer? Jo det er hele poenget sjekk tidlig for event problemer så 30/45 dager retur rett kan bli brukt. Kjedelig etterpå å finne feil som man må leve med. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Hvorfor skulle man angre om det ikke er synlig uten å fremprovosere det ? Problemet er så fort man ser det så er det vanskelig å glemme det. Og noe banding vil det jo være uansett. Plutselig sitter man å ser det hele tiden selvom man egentlig ikke ser det engang. Så blir man gærn og knuser tv-en. Det ække kult Har du prøvd marco polo klippet jeg har anbefalt .... alt av panel feil vises der .... så fram provosering er det ikke mere test om man aksepterer eventuelle feil på 5ire som vises på vanelig inhold. Sjekka det nå. I helt mørk rom i typ 20 sec når de rir hest der så kunne jeg se noe streker når jeg viste hva jeg skulle se etter. Så fort det skifta til inne i "byen" så var det helt vekk. Jeg har en ganske synlig strek midt på høyre side under 5% Bra greit å få sjekket følg med streket om den forandrer seg og ta en avgjørelse før retur perioden din går ut der du kjøpte den. Har fått byttet endel Oled tvr selv. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Da går det sakte men sikkert fremover her. Fikk montert veggfeste og hengt opp LG OLED65B6V på soverommet i går. Det var en temmelig nervepirrende natt for vi var veldig usikre på veggen og fant ingen stendere så den er nå montert rett på det som virker som en enkel gipsvegg. Nå veier jo heldigvis disse OLED TVene fryktelig lite sammenlignet med størrelsen men man blir jo litt nervøs for at veggen rett og slett ikke skal tåle vekta.... Idag så skal LG OLED65C7V opp på veggen i stua. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Blir morro å fått noen inntrykk hva du synes C7 mot B6 bildemessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå