22122277 Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Ser ut som Power skal redusere prisen fra midtnatt på OLED55B7. Lenke til kommentar
kaje Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Da slo jeg til på C7 65" tilbudet til Komplett. Tok med en Xbox one X også, så dette blir moro. 3 Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Har ikke stor nok stue til 65 :/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Som i at du rett og slett ikke har plass på veggen? Vi har veldig liten stue, men det henger en 65-tommer på veggen åkkesom. Nå skal jo jaggu meg den inn på soverommet.. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Er det hintet noe om at Sony sine LED TV-er (feks XE85) kommer på tilbud hos noen nettbutikker? Nevnte modell har jo en ganske hyggelig pris i utgangspunktet, men. Hadde vært kult med LG OLED, men jeg etterstreber å holde meg til et "strengt" budsjett. Lenke til kommentar
samco Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Mye gode deals får holde med i skinnet å se hva ces 2018 i januar bringer på Oled fronten. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Som i at du rett og slett ikke har plass på veggen? Vi har veldig liten stue, men det henger en 65-tommer på veggen åkkesom. Nå skal jo jaggu meg den inn på soverommet.. nei nei nei jeg henger ikke flatskjermen på veggen vettu. Har tv bord og der sitter jeg 2-2.5 ,meter fra sofaen Endret 22. november 2017 av Centy88 1 Lenke til kommentar
kaje Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Da var C7 65" utsolgt på Komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Er på utkikk en litt større TV til en billig penge. Ser Komplett har tilbud på LG 65UJ630V og 70UJ675V. Sliter litt med å finne noe særlig info eller tester av disse. Noen her som har peiling? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Er på utkikk en litt større TV til en billig penge. Ser Komplett har tilbud på LG 65UJ630V og 70UJ675V. Sliter litt med å finne noe særlig info eller tester av disse. Noen her som har peiling? UJ630V har M+ LCD-panel, og med mindre UJ675 er et kraftig avvik har nok den også M+ LCD-panel. 60Hz oppdateringsfrekvens er derimot nærmest garantert, hadde ikke forventet så mye lysstyrke heller. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Ser ut som Power skal redusere prisen fra midtnatt på OLED55B7. Må le litt av power...De skriver "Før: 21.999,-".. Når man ser på prisjakt.no, og utviklingen av prisen hos dem, ser man at sist pris var "14990 kr" siden 2017-10-07!! Det vil si at prisen har gått ned med 1000kroner.... !! Endret 23. november 2017 av Yamazero Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Den type markedsføring er vel strengtatt ikke lovlig? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Nei. Allikevel gjør de det hvert eneste år. Må følge med ellers blir en lurt gitt. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Har egentlig sett meg ut LG sin B7, men hvordan er Samsung sin Q8F? Noen inne her som har testet? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Samsung Q8F er slettes ikke dårlig, den har langt høyere maks lysstyrke som gjør at HDR "popper" litt mer på LG OLED og den vil jo også ha potensiale til å fungere bedre om du har diverse vinduer osv som lyser rett på TV-en. Den har jo også veldig flott design. Men den er kantbelyst LED, du ender som alltid opp med en del "backlight bleed" altså det er litt ujevn bakbelysning så spesielt under mørkere scener så vil du oppleve at baklyset ikke er helt uniformt over hele panelet. Og selv om den har relativt bra sortnivå til å være LCD så er det jo ikke i nærheten av "wow-faktoren" du får med LG OLED hvor ting er helt svart. Dette sortnivået gjør jo også at kontrastnivået føles høyere og bedre på LG OLED selv om Samsung'en sikkert har like stort potensiale i forhold til fargerom osv.. Jeg føler også at OLED generelt er bedre til å ha kontroll på fargene så selv om du kanskje ønsker å litt overeksponerte farger så føler jeg det ikke ser like malplassert ut som på LCD. Det kanskje største problemet er "ghosting". På grunn av hvordan baklyset fungerer så får du veldig mye "halo" og "ghosting" når det lyse elementer som beveger seg over en mørk bakgrunn. Sånt irriterer meg grenseløst. Den har jo også generelt høyere input lag osv så fungerer jo også dårligere til gaming. Rtings.com har jo fine sammenligninger; http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/qled-q8c-q8 3 Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Samsung Q8F er slettes ikke dårlig, den har langt høyere maks lysstyrke som gjør at HDR "popper" litt mer på LG OLED og den vil jo også ha potensiale til å fungere bedre om du har diverse vinduer osv som lyser rett på TV-en. Den har jo også veldig flott design. Men den er kantbelyst LED, du ender som alltid opp med en del "backlight bleed" altså det er litt ujevn bakbelysning så spesielt under mørkere scener så vil du oppleve at baklyset ikke er helt uniformt over hele panelet. Og selv om den har relativt bra sortnivå til å være LCD så er det jo ikke i nærheten av "wow-faktoren" du får med LG OLED hvor ting er helt svart. Dette sortnivået gjør jo også at kontrastnivået føles høyere og bedre på LG OLED selv om Samsung'en sikkert har like stort potensiale i forhold til fargerom osv.. Jeg føler også at OLED generelt er bedre til å ha kontroll på fargene så selv om du kanskje ønsker å litt overeksponerte farger så føler jeg det ikke ser like malplassert ut som på LCD. Det kanskje største problemet er "ghosting". På grunn av hvordan baklyset fungerer så får du veldig mye "halo" og "ghosting" når det lyse elementer som beveger seg over en mørk bakgrunn. Sånt irriterer meg grenseløst. Den har jo også generelt høyere input lag osv så fungerer jo også dårligere til gaming. Rtings.com har jo fine sammenligninger; http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/qled-q8c-q8 Magisk svar! Takker for god tilbakemelding! Må vell bare se an morgendagen Endret 23. november 2017 av tommmy Lenke til kommentar
orjanl Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 OLED65B7V til kr 23995 vs OLED65C7V til kr 25990. Synspunkter? Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) OLED65B7V til kr 23995 vs OLED65C7V til kr 25990. Synspunkter? Sjekk her: Endret 23. november 2017 av Yamazero Lenke til kommentar
barezell Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Mørk ramme FTW, langt mer behagelig imo! verdt 2k? tjaa! Lenke til kommentar
orjanl Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Takker. OLED65B7V blir såpass "lite" satt ned av det jeg har funnet foreløpig at jeg holder fortsatt på min C7V bestilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå