Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV

Anbefalte innlegg

Svært informativt! Jeg har nettopp levert tilbake en 3 år gammel LG 47LA690V på reklamasjon (panelfeil), så er egentlig ute etter et alternativt så raskt som mulig. Setter sortnivå og minst 55'' ganske høyt. Den kommer til å være tilkoblet en GTX 970 og hovedsaklig brukt til spill. KS-serien fra og med 7005+ høres mest aktuelt ut for øyeblikket. Sannsynligvis kommer jeg til å følge med på markedet til og med mandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje informert om dette tidligere. Men jeg slo da til på Expert med mitt DnB mastercard. Kjøpte LG UH850VAEN 65". Føler jeg har fått veldig mye for pengene. På tilbud fra 20' - 15' og attpåtil 20% gjennom DnBs kampanje. 

Bruker TVen hovedsaklig til spilling og en del streaming gjennom netflix. Kan si at TVen trenger litt kalibrering som man bare kan google seg frem til (selvom det ikke blir optimalt i.o.m at alle TVer er forskjellige) som ga et atskillig bedre bilde enn out-of-the-box. 

TVen fungerer svært bra til gaming da det er en egen skjermfunksjon som heter spilling. Når denne funksjonen er valgt er det minimalt med input lag og veldig klare bilder i 60fps. Er svært fornøyd med dette kjøpet selv om jeg i utgangspunktet kun hadde sett for meg en samsung 7/8 serie. 

Lenke til kommentar

Jompio.

Jeg er nysgjerrig, hvor mye måtte du betale for TV'n ?

Hvor mye ble det trekt fra ditt DnB MasterCard?

Slik jeg forstår det må du først betale full pris på hva TV'n koster hos Expert.

Deretter tar banken den prisen og trekker ifra 20% og det er hva du ender opp med å skylde??

Si at TV'n kostet 9000,- kroner og du bruker DnB MasterCard og får 20% rabatt.

9000 * 20% / 100 = 1800 kroner rabatt.

Det vil med andre ord bety at TV'n kostet 7200 kroner.

Vil det bety at du skylder da DnB MasterCard 7200 kroner + omkostninger (vet ikke hvor mye). !!?!

Lenke til kommentar

Dersom han betaler innen forfall så er det ingen omkostninger. 

Jøss, med andre ord: Banken taper på dette ? Kan det være så enkelt?

Eller er det andre skjulte kostnader?

Det er nok Expert som dekker de 20%.. DNB taper ingenting...

Lenke til kommentar

Dersom han betaler innen forfall så er det ingen omkostninger. 

Jøss, med andre ord: Banken taper på dette ? Kan det være så enkelt?

Eller er det andre skjulte kostnader?

De satser nok på at folk ikke betaler innen forfall. Slik er det med alle kredittkortselskapene (selv har jeg 5 forskjellige kort til ulik bruk). Jeg har handlet på denne ordningen siden oppstarten for et par år siden og har for øvrig aldri betalt noe mer enn pris - 20%.

Lenke til kommentar

Skjønner, bare en ting til.

Gikk inn på DnB og fant denne:

Slik fungerer det:

Du handler med ditt Mastercard fra DNB, og får rabatten fratrukket på din neste kredittkortfaktura fra DNB. Enkelt og greit!

Uhm, "neste" faktura? ikke den gjeldende (første) ? Mulig jeg misforstår.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Vel... Når du får faktura for kredittkortbruk så er det for perioder; f.eks 31. januar - 28. februar. Det du skylder blir da gjerne regnet ut fra saldo siste dagen i perioden og deretter fakturert enten elektronisk eller per post. Neste faktura betyr i denne sammenhengen dermed den fakturaen som gjelder for perioden som inneholder den aktuelle transaksjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er nok Expert som dekker de 20%.. DNB taper ingenting...

Jeg gjetter på at det er motsatt, at DNB tar alt, eller det meste, av kostnadene ved denne rabatten, da de vet at mange som handler da ikke kan betale på neste faktura.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LG OLED65B6V - 17.990 - Netonnet Alna/Liertoppen.

Var det ikke denne modellen som fikk en del kritikk får dårlig gaming-modus? Noen som vet om det er fikset? Det virker jo som et av de beste kjøpene man kan gjøre nå? Har Xbox One, og skal kjøpe Scorpio når den kommer, så dette er et viktig punkt for meg.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Nintendo Switch på LG OLED65B6V, det attpåtil i HDR High modus som vel skal være verst tenkelige modus med tanke på inputlag og jeg opplever ingen problemer. Det kom jo en oppdatering som reduserte problematikken endel, men har jo fremdeles relativt høy inputlag sammenlignet med endel andre TV-er. Du har jo uansett angrerett så er jo bare å sende den i retur om det skulle vise seg å være helt krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...