Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV

Anbefalte innlegg

Fikk min B6 i går. Veldig godt fornøyd med det lille jeg har testet. Hvordan har dere andre B6-eiere kalibrert tv-en? Prøvde meg på et par "guider" fra nettet, men resultatet ble i mine øyne betraktelig dårligere enn standard-profilen. Kjører altså standard med noen få justeringer så langt.

Endret av erlendks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min B6 i går. Veldig godt fornøyd med det lille jeg har testet. Hvordan har dere andre B6-eiere kalibrert tv-en? Prøvde meg på et par "guider" fra nettet, men resultatet ble i mine øyne betraktelig dårligere enn standard-profilen. Kjører altså standard med noen få justeringer så langt.

Standard bildemodus på en TV i dag er helt på bærtur sett opp mot hva regissøren ønsker, men gir et veldig "imponerende" bilde med sterke farger, blåstikk i bildet, og en gammakurve som ser ut som den hører hjemme i Himalaya. Det er du som ser på bildet, men det er svært få fotballbaner i verden med radioaktivt lysende gress  :green:

Lenke til kommentar

Hehe, kjenner til fenomenet. Har bestandig endret dette raskt før, men synes ikke denne ble så ille etter noen små justeringer.

Skal leke litt videre med dette i kveld.

Edit: ble veldig godt fornøyd med Ekspert (lyst rom) med noen små forandringer. ?

Endret av erlendks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

RIktig!

Stort ankepunkt for meg når jeg selv kjøpte en C serie, men vil skyte inn at buen er ganske liten på denne så med mindre man er helt allergisk bør den i alle fall sjekkes ut! Spesielt nå som den er billigere enn B serien.

Hvor store de andre forskjellene utenom 3D er i praksis kan ikke jeg svare på. :) 

Lenke til kommentar

RIktig!

Stort ankepunkt for meg når jeg selv kjøpte en C serie, men vil skyte inn at buen er ganske liten på denne så med mindre man er helt allergisk bør den i alle fall sjekkes ut! Spesielt nå som den er billigere enn B serien.

Hvor store de andre forskjellene utenom 3D er i praksis kan ikke jeg svare på. :)

Jeg var selv egentlig veldig i mot buet skjerm siden vi har tv hengende på veggen, men da 65"C kom på tilbud til 25 tusen så fristet det ikke så veldig lenger med B serien som sliter med noe frekvent banding, mangler 3D og har dårligere prosessor.

Vi ble veldig positivt overrasket over hvor pen og liten denne buen på C serien faktisk er og nå kunne vi ikke tenkt oss noe annet da jeg faktisk syntes den ser bedre ut på veggen en noen flatskjerm vi har hatt. Veldig stilren og litt futuristisk utseende over seg.

En kompis mente selv at skjermen så rålekker ut men at han var skeptisk før han så skjermen da han syntes Samsung sine curved ikke ser ut, spesielt ikke på vegg.

Fant bare et forfra bilde fra arkivet mitt i farten:

tee.jpg

Lenke til kommentar

RIktig!

Jeg var selv egentlig veldig i mot buet skjerm siden vi har tv hengende på veggen, men da 65"C kom på tilbud til 25 tusen så fristet det ikke så veldig lenger med B serien som sliter med noe frekvent banding, mangler 3D og har dårligere prosessor.

Vi ble veldig positivt overrasket over hvor pen og liten denne buen på C serien faktisk er og nå kunne vi ikke tenkt oss noe annet da jeg faktisk syntes den ser bedre ut på veggen en noen flatskjerm vi har hatt. Veldig stilren og litt futuristisk utseende over seg.

En kompis mente selv at skjermen så rålekker ut men at han var skeptisk før han så skjermen da han syntes Samsung sine curved ikke ser ut, spesielt ikke på vegg.

tee.jpg

Supert at du er fornøyd med TVen din men å si at B serien har noe mer banding er bare tull da det er samme panel og prossesor i B og C serien.

Lenke til kommentar

Snip*

Supert at du er fornøyd med TVen din men å si at B serien har noe mer banding er bare tull da det er samme panel og prossesor i B og C serien.

Sikker på det med prosessor? Mener at det var den som utgjorde forskjellen på 3D og også at updaten for å få ned inputlag ikke ble implementert samtidig til B6. ( er usikker på om den har kommet enda)

Lenke til kommentar

RIktig!

tee.jpg

Hele serien deler samme prosessor bortsett fra B serien som bruker en tredje part istedenfor LG sin egen.

Banding er bare noe jeg har lest i fra den dedikerte B serie tråden hos avforums som forsovet er den mest active også og det har blitt nevnt flere ganger at banding

vistnok er det gjennomgående problem med akkurat denne serien.

Edit: prosessor ble feil å si det er snakk om "chipset". Om jeg husker riktig så bruker B6 en Realtek chip istedenfor LGs egen som resten.

I C serien er forsovet 55" oftest den som kommer best ut når det kommer til banding kontra 65". Dog har jeg lest lite om returns pga av banding av C eiere, men det er jo så klart ganske stor forskjell i hvor mange aktive bruker hos C vs B.

Edit 2: ser du bort i fra bare brukere som rapporterer om annet chipset, så har du også denne :

Lastly, HDTVTest highlights that LG B6 uses a chipset from Realtek (RTD2999) while the other 2016 OLED TVs use LG’s in-house chipset (LG1312). That may explain why the B6 has higher input lag than the rest of the line-up.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1478257494

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Jeg ville nok vurdert bruk og hvor viktig inputlag faktisk er for deg og hvorvidt du merker de få MS.

Såvidt jeg har forstått er det det virkelig store ankepunktet på OLED.

Jeg la selv til de ekstra kronene grunnet at jeg selv føler OLED er hakket mer fremtidsrettet og jeg tror det er en tv man kan ha lenger uten å føle at den blir foreldet. Spesielt nå som Samsung nå satser på ny teknologi for sine kommende modeller.

Uansett knalltver begge to! :) 

Lenke til kommentar

Hva tror folket om denne?

https://www.komplett.no/product/884933/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-75-uhd-led-smart-tv-ue75ks8005#

Har vurdert den en stund, det er det største jeg kan ha på veggen der jeg har tv...

Eller er de nye tvene såpass mye bedre at jeg bør vente en stund til de kommer på tilbud?

Har en Samsung 65" 6075 serien engang nå, funker fint...

Det er en større TV som er vesentlig bedre enn den du har i dag.

Spørsmålet du bør stille deg er om du kjøper TV-en fordi det er en stor TV som gjør en god jobb med det du kan se på i dag, eller for HDR i fremtiden der den vil oppleves som dårlig i forhold til en OLED eller QLED-modell i samme størrelse om to-tre år.

Om du vil vente, så må du regne med å vente i nærmere 10-11 måneder før prisene for en bedre TV vil begynne å nærme seg der prisene ligger i dag.

Det vi har sett fra Samsung hittil tilsier at det fortsatt vil ta noen år før vi får se potensialet til QLED, når de kvitter seg med LCD-panelene fra QLED om et år eller to vil en SUHD-LED-TV se avleggs ut.

Lenke til kommentar

Det vi har sett fra Samsung hittil tilsier at det fortsatt vil ta noen år før vi får se potensialet til QLED, når de kvitter seg med LCD-panelene fra QLED om et år eller to vil en SUHD-LED-TV se avleggs ut.

Har OLED LCD panel? hmm du gjorde valget mitt enda vanskeligere hehe. om 10-11 måneder så vil jeg stå med følelsen: Driter jeg meg ut om 2 år da?

Hvilke år blir det året som blir det ALLE bare må ha og som varer. !! 

Huff, nei dette ble litt hodebry for meg, først var det KS7005, men nei.. så kom nyheten om QLED, men akk.

Mulig jeg må endre taktikk å heller gå for OLED i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...