Nesman Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hei. Fikk PS4 av madammen til jul. Det har dukket opp et lite problem. Når jeg er i menyen så lyser lyslisten på kontrolleren blått, men når jeg starter et spill så går det over til Oransje og kontrolleren reagerer rimelig sent og bevegelsene på spillet hakker som bare det. Setter jeg spillet på Pause switcher det til blått igjen, men så tilbake til oransje når jeg begynner å spille igjen. Inni mellom hjelper det å gjøre dette for å bli kvitt hakking/lagg å det kan fungere bra lenge, men lyset er fortsatt oransje hele tiden under spilling. Det er fullt batteri på kontrollen. Det samme gjelder når den står med ladekabel tilkoblet, lyser blått i menyene og pause men oransje når man spiller. Noen som hat vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Fargene skal forandre seg, så det har ingenting med saken å gjøre. Men hakkingen - er det grafikken som hakker eller lag mellom det du gjør på kontrolleren og spillets reaksjon? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Har du TV i spillmodus? Det er obligatorisk . Ett tips om du syns lyset er forstyrrende, man kan justere ned lysstyrken noe. Det hjelper kanskje litt på en grusom batteritid også. Siste skanse er å bruke sort elektroteip og eliminere dritten fullstendig. Endret 31. desember 2015 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvor nær er du din trådløse ruter? Jeg hadde aldri trodd det, men jeg merket at om jeg kom for nære min trådløse ruter så begynte alt å hakke og tilkoblingen til konsollen gikk og kom. Lenke til kommentar
Nesman Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Det er lag mellom det jeg gjør på kontrolleren og spillet. Så lyset skal forandre seg? Spiller Uncharted nå, kjøpte den Nathan Drake Collection med de 3 første spillene. Om man dør i spillet lyser lyset rødt, men ser ingen forandring ellers. Lagt merke til når jeg har spilt på andre ps4 konsoller er lyset alltid blått og kun oransje når man lader kontrolleren. Står det samme i bruksanvisningen, Oransje når man lader, blått, grønt, rødt og rosa lys hvis man kobler til 4 kontroller. Tenkte da om kontrolleren er vrak å tror den lader å kanskje ellers ikke fungerer som den skal.. Sitter ikke langt fra konsollen heller, 2,5m ca. Routeren er i 1etg og spiller i kjelleren.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvilken TV har du? Satt den i spillmodus om mulig ? Om du bruker fabrikkinnstillingene er det store muligheter for at alt mulig dritt av bildebehandling er på og du sitter med kraftig input-lag. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvis det er inputlag har det ingenting med nettverket. Lek litt med TVens innstillinger som Mala foreslår, og rapporter tilbake. Vi venter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Prøv å slå av routeren å spill bare for å bekrefte at det ikke er den. Routere kan gi forstyrrelse på bluetooth. Bruker selv ett trådløst bluetooth headsett når jeg er ute å rusler, og hver gang jeg går forbi en spesiell nabo blir lyden hakkete og dårlig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Har du TV i spillmodus? Det er obligatorisk . Ett tips om du syns lyset er forstyrrende, man kan justere ned lysstyrken noe. Det hjelper kanskje litt på en grusom batteritid også. Siste skanse er å bruke sort elektroteip og eliminere dritten fullstendig. En kan også åpne kontrolleren og med et enkelt hack koble ut lyslisten så den ikke trekker strøm. Elektrikertapen gjorde god nytte for seg på selve konsollen for min del siden lysstripa ble litt i meste laget. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Det er korrekt, men garanti er gjerne noe jeg vil ha på DS4. Har levert inn 2 stk. pga dårlige triggere knapper tidligere... Ikke akkurat top-notch kvalitet på alle enhetene der ute. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Ser den, ja. De pinnene som holder den på plass virker en smule underdimensjonert. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 For å ikke snakke om gummien på stikkene. Nå har jeg brukte slike "hetter" fra dag 1 av på mine nye kontrollere, men gummien ble rimelig slitt veldig kjapt på de gamle kontrollene i hvertfall Lenke til kommentar
Nesman Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Tydelig noe galt med spillet. Var jo Collection jeg kjøpte så prøvde de 2 andre, ikke noe problem der. Reklamerte så nå er 1'ern runda og er godt inn i nr 2. Noen år siden jeg spilte Uncharted sist, den gang på PS3. Like moro enda å grei oppvarming til nr 4 ;-) Takker for alle svar og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå