AnonymDiskusjon Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Etter et dødsfall er det kommet et testamentet. Det er 2 arvinger. Følgende står: ^ Det jeg kan råde over ved testament-1/3 av halvparten av uskiftet bo skal tilfalle min sønn.....^ Noen som kan forklare meg hva det betyr? Jeg er helt grønn! Anonymous poster hash: f6180...a51 Anonymous poster hash: f6180...a51 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Den halvparten av uskifteboet som tilhørte førstavdøde ektefelle deles likt. En tredjedel av den andre halvparten (testamentskriverens andel av uskifteboet) går til den begunstigede i testamentet, og de resterende to tredjedelene av den siste halvparten deles likt. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Så kort og godt 1/6 av det går til sønnen da? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Pluss halvparten av resten, ja... Det var en ting jeg glemte i forrige innlegg, nemlig skjevdeling av uskifteboet, om det skulle være aktuelt å kreve det. (om den samlede verdien i boet var veldig ulikt fordelt mellom ektefellene) Her har riktignok testator skrevet "1/3 av halvparten av boet", så det er kanskje lite aktuelt. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Men siste avdøde har solgt og kjøpt boliger etter første avdøde døde, er første avdøde sin del med der eller er det evt bare penger? Anonymous poster hash: f6180...a51 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå