sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hei Jeg har søkt overalt men klarer ikke å finne ut hva jeg skal gjøre. Jeg kjøpte en ssd, og skulle flytte ting over på den. Derfor trykka jeg på slett på hdd'en og lasta windows ned på nytt (hadde det fra før på hhd) på ssd. Dette gikk knirkefritt, men når windows var ferdig installert, da var det ingen hdd på min datamaskin, bare en ssd med 250gb. All hjelp hadde vært veldig hyggelig Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hmmmm har problemer med å forstå hva du egentlig mener. "Slett på HDD" er det ingenting som heter egentlig. Har du re-installert windows på SSD, og nå får du ikke opp HDD i My Computer? Sjekk Computer Management --> Disk Management. Ligger den der? Eller har du formatert HDD, er det det du mener? Lenke til kommentar
sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 når du er på installasjons delen til windows, har muligheten til å velge hvilken drive du skal installere på, det er noen knapper der som: oppdater, ny, slett, formater. jeg valgte hhden og trykka på "slett knappen". Lenke til kommentar
sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 jeg prøvde å formatere, men det innlysende virka som å trykke på "slett" (for å slette alt på hhden) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Sjekk i Disk Management, eller hva det nå heter på Nosk. Lenke til kommentar
sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 ja den ligger der Lenke til kommentar
sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) den er der nå, skal se om jeg for lagt noe inn på den Det funker :DDDD Tusen takk Endret 31. desember 2015 av sgtnorway Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Hvis du har trykket "Slett" under Win installasjon på HDD så har du slettet partisjonen. Da er det ikke like enkelt å få frem data igjen. Det første du skal sørge for er iallfall å IKKE SKRIVE NOE SOM HELST til disken, ikke lage ny partisjon eller noe slikt. Recovery programvare må installeres på en annen disk eller på SSD. Det er mulig å få det frem igjen, men det kan ta lang tid og mye googling. Kjøpe-software er vel å foretrekke. Edit: Eller du skulle kanskje bare "få disken frem igjen" og driter i at den er tømt? Endret 31. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sgtnorway Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Hvis du har trykket "Slett" under Win installasjon på HDD så har du slettet partisjonen. Da er det ikke like enkelt å få frem data igjen. Det første du skal sørge for er iallfall å IKKE SKRIVE NOE SOM HELST til disken, ikke lage ny partisjon eller noe slikt. Recovery programvare må installeres på en annen disk eller på SSD. Det er mulig å få det frem igjen, men det kan ta lang tid og mye googling. Kjøpe-software er vel å foretrekke. Edit: Eller du skulle kanskje bare "få disken frem igjen" og driter i at den er tømt? jepp. jeg skulle "wipe" hardisken, og så var den plutselig borte. xD men Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Vær obs på en ting: harddisken din (den gamle) har minimum en partisjon som du ikke har tilgang til og som du bør slette. Hvis du sjekker i disk management vil du se hva jeg mener. Windows oppretter en partisjon på 100MB som du ikke har tilgang til. Hvis det er gjenopprettelsespartisjoner vil de i tillegg kunne ta endel plass. Hvis du trenger et program som kan hjelpe deg til å få hanket inn igjen plassen anbefaler jeg EaseUs Partition Master som du finner her: http://www.easeus.com/ (eller på bukta..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå