Blu-Boss Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hei, Noen som har et forslag til hvordan en ekstern minnepenn kan fikses? (hvis mulig) Saken gjelder en minnepenn som so ikke vil la seg lese lengre.Får beskjed om at den må formateres for å kunne brukes.....Vanligvis er jeg nøye på å ta backup men pga misforståelse så gjelder det ikke innholdet på denne.Er noen bilder jeg absolutt skulle ha reddet. Noen forslag til hva som kan prøves....eventuelt vil det hjelpe å levere til et data firma for å prøve å redde bildene? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Kan prøve en deep scan med Recuva. Ellers så pleier Ibas å fikse det meste, men prisen er deretter. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Håpe du får ut noe. Men ta i betraktning følgende: Flash minne cellene (nand) blir det satt en lav spenning på for å indikere datainnhold (bit 0'er og 1'ere). Over tid synker spenningsnivået i cellene og en 1'er er ikke det lenger men 0'er siden spenningen er tapt for mye til å gjenkjennes. Ligger minnet for lenge uten å være tilkoplet strøm kan man se dette relativt raskt på billige USB pens da disse normalt ikke har fått det beste flash minnet. På fagspråket kalles det data retension. En god USB pen har data retension ved 25 grader til 101 uker.Jedec endurance spesifikasjon JESD218A . Jeg har hatt endel billige reklame USB sticks som har mistet innholdet etter kun noen måneder . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå