Gå til innhold

Fra Sony Z3C til...?

Salvesen.

Anbefalte innlegg

Så da har min z3c knust den også, to ganger da jeg byttet skjerm her en dagen men den sprakk igjen så nå er jeg lei og ønsker noe annet. Men problemet er at jeg er UTROLIG fornøyd med z3c foruten dette. Det største problemet er at skjermen er ubrukelig så fort den får en sprekk, dette liker jeg ikke da det kan føre til uheldige situasjoner.

så jeg er på jakt etter ny telefon og trenger hjelp fra dere med peiling. Det som er viktig for meg er:

-Batteritid, her er sony veldig bra ønsker minst noe tilsvarende

-Rask til småting som browse nettet, facebook, instagram osv. ikke noe spilling

-Tåle en støyt, ønsker ikke telefon i 90% glass som z3c...

-Ikke noe toppmodell, altså ikke høy prisklasse

Har alltid hatt android telefon men skal prøve iphone noen dager nå for å se hvordan det er, men igjen så knuser jo disse ganske lett. Eller det er iallefall mitt inntrykk. Har også snust litt på windows phone da den kan lese opp meldinger/epost i bilen hvor jeg ikke har mulighet til å lese sms/epost dessverre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang skjermknusing så er ikke sony værre enn andre, så fremt det ikke er bakdekselet du mener. At sony har bakdeksel i glass som knuser lett er en uting, det er jeg enig i. Men frontskjermen knuser ikke lettere enn andre telefoner etter min erfaring.

Kanskje du heller burde vurdere bedre beskyttelse? ;) Mulig jeg har vært heldig, men har selv hatt rundt 10 smarttelefoner, og har enda ikke knust skjermen. Jeg bruker alltid veske eller flipcover eller annen beskyttelse.

Men når det kommer til ny telefon:

Motorola moto G (gen 3) gir mye for pengene, og siden den har nesten "stock" android føles den svært kjapp til daglig bruk, til tross for middels CPU/GPU.

Ang batteritid, så er den dystre sannhet at du ikke får en telefon med bedre batteritid til en lavere pris.

Du kan bruke GSM arena sin batteritest side som sammenligning, for å få en ide om hvor konkurrentene ligger: http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

Z3 compact scorer "101 timer" og det er kun 5 enheter som scorer høyere, og to av disse er nettbrett. De 3 siste er enten dyre eller utgåtte modeller.

Andre modeller du kan kikke på er Motorola moto x play, denne er 5.5", men har noe større batteri en en del andre telefoner og har en endurance rating på 83 timer hos gsm arena. Huawei honor 6 og honor 7 er også telefoner som gir grei valuta for pengene og er raske til dagligdagse oppgaver (Krafig CPU, middelmådig GPU), men batteritiden er bare gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar

Ang skjermknusing så er ikke sony værre enn andre, så fremt det ikke er bakdekselet du mener. At sony har bakdeksel i glass som knuser lett er en uting, det er jeg enig i. Men frontskjermen knuser ikke lettere enn andre telefoner etter min erfaring.

Kanskje du heller burde vurdere bedre beskyttelse? ;) Mulig jeg har vært heldig, men har selv hatt rundt 10 smarttelefoner, og har enda ikke knust skjermen. Jeg bruker alltid veske eller flipcover eller annen beskyttelse.

Mener ikke den er dårligere, men som du sier er det helt ubrukelig at de har valgt den  baksiden. Jeg har hatt to z3c'er nå og ikke hatt noen problem før den knuste for noen uker siden. Skiftet skjerm og bakdeksel med det festet seg ikke godt nok til mobilen så heiv på noe lim i går, da ble nok skjermen for stiv slik at den knuste rett etterpå i lommen. Så nå er jeg lei å kjøper heller ny, vurderer å bare kjøpe en til men irriterer meg med baksiden. Kanskje jeg bør gå for z3? 

Ang beskyttelse har jeg blitt lei, har brukt slik lommebok ting men selve festene knekker etterhvert slik at den blir ubrukelig :(

Lenke til kommentar

Jeg ville sett på: 

Moto G 3rg gen 2gb/16gb (2290 kr)

Honor 7 (3490 kr)

Broren min gikk fra Z3C til Honor 7 med akkurate samme issue med skjørt glass, og er superhappy. Maskinvare, build, batteritid er flott - 3100 mAh. Ulempen er EMUI som er langt fra stock Android, men hjalp stort å slenge inn Nova Launcher. Honor 7 har faktisk ingen store mangler, det er ingenting som rett og slett er dårlig. Kamera er omtrent samme som Z3 nivå vi jeg tørre å påstå. Du nevner ikke spesifikt noe om str, men regner med du ikke vil ta et stort hopp til typ 5.5"? 

I blant er også Nexus 5X på salg, i juletider var den helt nede i 3490 kr.. fantastisk valuta for pengene. 

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har Z3C nå, men neste gang jeg bytter blir det iPhone 6S. Har ikke vært fornøyd med kamera på Z3C (selv om det har blitt bedre med nye versjoner av kamera-appen). Jeg vil ha en "liten" toppklasse-mobil med mindre enn 5" skjerm, og utvalget er ikke så stort da.

Lenke til kommentar

Var i akkurat samme situasjon som deg men endte opp med en Z5C. Får bare leve med at touchen blir ødelagt ved den minste sprekk.

Det er vell dette som holder meg mest igjen, at telefonen blir HELT ubrukelig ved det minste skade på skjermen. 

Skal dog sies at dette er den første mobilen jeg har knust, og jeg hadde den lenge før det skjedde så jeg er ikke så veldig utsatt. Men når først uhellet er ute er det jo kjekt at noe fungerer iallefall. Nesten som jeg vurderer min første iphone..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...