CellularDude Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Vurderer en av disse modellene. Helst ville jeg hatt Force, men den koster nesten 8000 kr. Noen som har erfaringer med Play eller Style? Tenker spesielt på kamera (foto og video), batteri og hvordan de fungerer med hensyn til wi-fi- og bluetooth-signaler, og ikke minst; telefoni. Trenger en telefon som er god på mottak av mobilsignaler. Har forresten disse telefonene støtte for 4G+? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Har hatt moto x play siden release i August. Kamera: Jeg er meget godt fornøyd, syns selv at kameraet tar bedre bilder enn sony sine telefoner som skryter mye mer av kameraene Rask fokusering og mye detaljer i bildene. Kameraet har dog ikke noe form for optisk stabilisering, dette har jeg ikke savnet til bilder, men filmer blir nok mer hakkete enn for telefoner som har OIS. I mørke omgivelser er den på linje med de fleste andre telefoner, med andre ord ikke noe å skryte av. Bruker kun bildefunksjonen selv, ikke video. Dekning: Denne telefonen har det beste antenneopplegget jeg har hatt på en smarttelefon per i dag. Sony og samsung har langt dårligere signal på samme sted. LG og huawei nesten like bra som motorola. Batteritid: Jeg lader min telefon ca hver 4. dag. Dette er omtrent det samme som på min gamle LG G2. Jeg har dog svært lite "skjerm-på tid" da jeg i hovedsak bruker tlf til å spille musikk over bluetooth og sjekke epost innimellom. Telefoni: Meget klar og god talekvalitet, absolutt ingenting å klage på. wifi og BT: Stabil og lang rekkevidde, har dog ikke testet hastigheter. 4g+ vet jeg ingenting om da jeg ikke har bruk for slike hastigheter uansett. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) OC-Freak:Tusen takk for meget gode og utfyllende svar på det jeg lurte på. :)Det med om den støtter 4G+ har ikke så mye å si.Ellers høres telefonen meget lovende ut. Selve kamera-appen er visst ikke det helt store, men det finnes jo nok av kamera-apper å velge mellom. Da får man utnyttet det allerede gode kameraet i telefonen bedre.Får se om jeg ikke bestiller en om ikke lenge...Edit:Etter å ha lest en del tester, får telefonen jamt over 4 av 5 stjerner. Det som kanskje går mest igjen på minussiden, er bilder og filming tatt i omgivelser med begrenset lys, samt den ovenfornevnte kamera-appen. Dessverre nevnes det i noen av testene lite og ingenting om kameraets videoopptak. Det er for lettvint! Det gjelder dessverre også i Tek.no sin test. :( Dessuten er det vanskelig å finne tester der telefoners mottak av mobilsignaler er omtalt. Det er jo en ganske viktig faktor når det gjelder en mobiltelefon! Men heldigvis høres det du skriver meget oppløftende ut :) Angående kamera-app: Har du prøvd andre kamera-apper enn den som fulgte med? F.eks Open Camera, Google Camera eller andre?Merker du i så fall forskjeller/forbedringer i forbindelse med fokusering, fotografering inne eller i omgivelser med dårlig lys og med videoopptak? Et spørsmål til: Tar det lang tid fra man trykker på kameraknappen til bildet blir tatt? Endret 31. desember 2015 av CellularDude Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Noen som har erfaringer med denne? Vurderer den opp mot Honor 7, men verken Elkjøp eller Lefdal her i byen hadde denne inne, så fikk ikke sett på den. Hadde i utgangspunktet satt grensa på 5", men Nexus 5X på 5,2" lå veldig perfekt i hånden. Ganske enkel bruk som Spotify, Facebook, Snap og litt surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå