merterje Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg opplever når det blir kaldt at det ikke spyles på frontruten, men uansett kulde så virker spyleren på bakruten. Jeg har i lendre tid hatt spylevæske som tåler 21 minusgrader. På den bilen jeg har nå, så er det en sånn spreder som spyler på frontruta. På bakruta er det bare en spyler/ et hul. Lurer på hvorfor det fryser ? og går det an å stikke opp, på samme måte en gjør det med spyler uten spredning ? da kan det kanskje gjøres med en slik gule dinksen som en kjøper på besinstasjon, eller kanskje en annen spesialdinks ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hvis den fryser så tåler den ikke temperaturen, du har ikke blandet ut med vann? da vil den tåle mindre Lenke til kommentar
merterje Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Nei jeg har ikke blandet ut med vann, og jeg har hatt spylevæske som tåler 21 minus lenge,på tanken. Jeg tror det er den dinksen/sprederen som fryser. På bakruten er det kun et spylehull, så der fryser det ikke, og det er også enkelt å stikke opp. Men jeg har ingen erfaring med sånne spredere, om det går an å stikke opp på en eller annen måte ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Er ikke noe ekspert på området selv. Men du kan prøve kjøpe ublandet spyleveske (konsentrat) og ikke blande det ut, men bare fylle på. Gir litt ekstra lukt, men det er det. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Det som står på emballasjen er punktet væsken blir solid på. På denne temperaturen og kaldere er det større fare for at rørene til spylervæsken kan bli skadet. Før denne temperaturen kan det bli til slush eller konsistens som ligner slush som er tyngre å pumpe igjennom systemet. På frontruta har du nok tynnere dyser som sprer væsken over en større del av ruta, bak er det bare en stråle. Derfor fungerer det bak men ikke foran. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 takk for alle svar, men det var en ting til da, om det finnes noe som kan stikke opp dysen på sprederen ? det er sikkert bare lagt seg litt is akkurat på munningen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Fordi det er kaldt Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Kan det være at du har vasket bilen slik at det har kommet vann i dysene der spylerveske skal komme ut? Selv pleier jeg og bruke litt spyleveske etter og ha vasket bilen slik at dysene ikke skal fryse. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Noen spylervæsker er dønn elendige. De kan være oppgitt til -30C men fryser allerede god før -10C. En annen ting er at alkoholen fordamper og vannet blir liggende igjen. 2 Lenke til kommentar
merterje Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 OBS : under er et utdrag av en side jeg fant på nettet. Noen biler har oppvarming av spylerdysene, men det har ikke min bil Nissan. Men lurer på hvis dysen fryser, å bruke lighteren på den. Men da bare tiendel sekund om gangen, så ingenting smelter eller gjør skade. Et annet alternativ er å helle på varm væske hvis en har det i bilen da. " Oppvarmet spylevæske er ingen ny oppfinnelse. Det finnes i dag på Mercedes-modeller, som fører varm væske frem til både lykter og frontrute. Andre merker som Audi, BMW og Volvo har oppvarming av selve spylerdysene tilgjengelig, for å hindre at de fryser igjen vinterstid " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå