F4en Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har problemer med både Pirates of the Carribean og Morrowind etter at jeg oppgraderte maskinen. I og med at det stort sett er helt standard deler er det rart at jeg ikke har hørt noe om problemer fra andre (eller kanskje jeg ikke følger godt nok med?) Går uansett utifra at det er skjermkortet som fuqer da jeg har hørt at ATI er veldig nazi på kodestandarder... Det som skjer er hovedsaklig at maskinen bare henger seg opp. I Morrowind skjer dette idet jeg går opp stigen og åpner hatchen i båten helt i begynelsen, mens i Pirates skjer det tilsynelatende random (så det er iallefall spillbart dog jeg banner høylytt hvis jeg skulle glemme å save iløpet av de 10 minuttene jeg vanligvis får spillt før en reboot er nødvendig...) Noen som har opplevd dette og eventuelt har en måte å fikse dette på? NB: Kjører Catalyst 3.9 og DirectX 9.0b Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Du kan jo kanskje prøve og skru av vpu recover og Fast Write som ligger under smartgart menyen på skrivebordet til skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
F4en Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Tror faktisk fastwrite står av ... (gjør det ikke det by default)? Men takker for tipset Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Fastwrite står på som default. Alle som bruker ATI kort burde nesten legge seg en vane å skru av Fastwrite og VPU recover. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg var nødt til å reinstallere Morrowind for at det skulle funke, har du gjort det? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hva er Fastwrite og VPU recover? Og hvorfor står de på som default hvis man bør slå de av? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har absolutt ingen problember med fast-writes og VPU recover påslått... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror www.elderscrolls.com har et forum med ganske godt trafikkert troubleshoot-del.... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Jeg har ingen problemer med morrowind, hverken med fast writes på eller av. VPU recovery står vel av for øyeblikket! Hvilken driverversjon bruker du? EDIT; 3.9 ja Endret 17. november 2003 av vladnag Lenke til kommentar
F4en Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 FastWrite sto av men det gjorde ikke VPU Recover... Slo det av og prøvde og da funka det. Iallefall i en stund. (Klikker sporadisk sånn som Pirates nå, men det er spillbart) Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 FastWrite sto av men det gjorde ikke VPU Recover... Slo det av og prøvde og da funka det. Iallefall i en stund. (Klikker sporadisk sånn som Pirates nå, men det er spillbart) Uhm........ Hvorfor skal man skru av FastWrite?... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 FastWrite sto av men det gjorde ikke VPU Recover... Slo det av og prøvde og da funka det. Iallefall i en stund. (Klikker sporadisk sånn som Pirates nå, men det er spillbart) Uhm........ Hvorfor skal man skru av FastWrite?... Lurte jeg også på, men når jeg prøvde å spille Call Of Duty så stoppet det vær gang, slo av fast write så gikk det som en drøm. Spør meg ikke hvorfor? Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg hadde nøyaktig samme problemet. Det låste seg da jeg skulle åpne hatchen på båten i starten. Grunnen til at det skjedde hos meg var at jeg hadde oppgradert med 1,2 patchen til morrowind. Kan det være dette?. Måtte reinnstallere og dreit i å kjøre patchen, da gikk det bra. Kanskje det er litt kræsj med patchen vs ATI kort?. Hadde ellers litt problemer med at det datt ut til skrivebordet etter en stund spill, ble da anbefalt å patche, men som sagt gikk det ikke så ******* mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå