Gå til innhold

Standarder på tannhjul

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk

Dette blir sikkert litt feil kategori, men antar jeg finner den mest målrettede gruppen her.

Har lyst til å montere et tannhjul på hver av disse akslene, slik at jeg kan sette et nytt tannhjul på en steppermotor også regulere dem fra en Arduino. Noen idé om hvor jeg kan få tak i slike tannhjul, og steppermotorer som man kan sette passende tannhjul på? (motoren bør vel kunne skrus fast).

post-79688-0-86949900-1451511103_thumb.jpg

post-79688-0-95071600-1451511115_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker!

Noe slikt som:_igp5843-900x600.jpg

vil vel da fungere på den ene (den formet som en D). Bare skru til på det flate områden to la det stå til. Ser det er et styre-spor på det tannhjulet også, men det får jeg jo da ikke brukt.

Så blir det å finne noe til den andre, det tror jeg kan bli litt verre.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noen særlig belastning går det helt greit å bruke samme type tannhjul (evt. reimhjul) på begge akslingene, altså med en sett-skru. Det ser i alle fall ut som at bildet til høyre er av et potmeter eller noe lignende, så det burde jo ikke være spesielt tungt å drive rundt.

Jeg ville sjekket ebay hvis jeg var deg. Du finner garantert slike små tannhjul eller reimhjul til en slikk og ingen ting.

http://www.ebay.com/itm/2Pcs-GT2-20-Tooth-5mm-Bore-Aluminum-Timing-Belt-Pulley-For-3D-Printer-90014058-/321450022003?hash=item4ad7ea1473:g:BOoAAOSwxH1T~Z5s<- F.eks.

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for tilbakemelding! Jeg kom etterhvert til å tenke på at det kanskje hadde vært vel så greit å kople vekk potmetrene og istede benytte digitale potmetre. På den måten kan jeg styre motstanden direkte fra Arduinoen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...