fod96 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Hei. Vurderer da å gå til innkjøp av en Toyota Mr2 Mk2 (SW20). Men siden minusgradene nærmer seg, hva burde jeg gjøre om jeg eventuelt velger å kjøre den om vinteren. Altså en slags liten serviceliste(om jeg velger å gjøre den selv eller via verksted). Takk Lenke til kommentar
fod96 Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Fint om noen kunne listet opp anbefalte produkter. Er en 3S-GTE motor. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Er vel ganske ålreit vedlikehold på disse bilene. Gjør oljeskift og lignende gjerne litt ofte. Sørg for godt vedlikehold, kjør den varm, osv. Prøv å vaske den så ofte som mulig hvis du kjører mye på saltede veier. Rust er døden. Kjøp gode vinterdekk. Eller så har jeg lest mye om at MR2 er notorisk vanskelig på vinterføre (og litt utfordrende generelt), med sine litt merkelige "egenskaper" med bl.a 'snap oversteer'. Endret 30. desember 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Sjekk ut frostvæske at den tåler flere kalde Spørs hvor du bor da? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvis det er en targa bil, og pakningene ikke har blitt byttet ut før, så er sjansen stor for at den lekker vann. Et vanlig problem på de bilene. Sleit det med min mr2 turbo, nye pakninger koster et par tusen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Det er ikke akkurat en praktisk vinterbil, om ikke en dødsfelle, da den har noen uheldige kjøreegenskaper. Beste råd er med andre ord å kjøre veldig forsiktig, og spesielt være obs. på lift-off oversteer. Sett bort fra det så er vanlig vedlikehold viktig, slik som å måle kjølevæske, sjekke olje, gode vinterdekk, kontrollere batteri og vaske bilen jevnlig (helst en gang i uken). Lenke til kommentar
fod96 Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Hehe, er bare sånn i tilfelle. Men hva olje anbefales til 3S-GTE, samd til norske forhold? Og noen som har norske sider der de selger produkter til "coolant flush"? Har feks hørt at noen bruker en egen flaske for å fjerne all H2O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå