Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Mr2: Vinterklargjøring

fod96

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer da å gå til innkjøp av en Toyota Mr2 Mk2 (SW20). Men siden minusgradene nærmer seg, hva burde jeg gjøre om jeg eventuelt velger å kjøre den om vinteren. Altså en slags liten serviceliste(om jeg velger å gjøre den selv eller via verksted). Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ganske ålreit vedlikehold på disse bilene. Gjør oljeskift og lignende gjerne litt ofte. Sørg for godt vedlikehold, kjør den varm, osv. Prøv å vaske den så ofte som mulig hvis du kjører mye på saltede veier. Rust er døden.

Kjøp gode vinterdekk.

Eller så har jeg lest mye om at MR2 er notorisk vanskelig på vinterføre (og litt utfordrende generelt), med sine litt merkelige "egenskaper" med bl.a 'snap oversteer'.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat en praktisk vinterbil, om ikke en dødsfelle, da den har noen uheldige kjøreegenskaper. Beste råd er med andre ord å kjøre veldig forsiktig, og spesielt være obs. på lift-off oversteer.

Sett bort fra det så er vanlig vedlikehold viktig, slik som å måle kjølevæske, sjekke olje, gode vinterdekk, kontrollere batteri og vaske bilen jevnlig (helst en gang i uken).

Lenke til kommentar

Hehe, er bare sånn i tilfelle. Men hva olje anbefales til 3S-GTE, samd til norske forhold? Og noen som har norske sider der de selger produkter til "coolant flush"? Har feks hørt at noen bruker en egen flaske for å fjerne all H2O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...