Gå til innhold

Noen som kan Matrox?


dominus

Anbefalte innlegg

mulig jeg lever i min egen lille verden her, men jeg forestiller meg at Matroxkortet jeg har (G450) tegner bildet mer nøyaktig enn mitt ati 9100(8500LE) som jeg dytter inn fra tid til annen for å spille litt spill på jobb... men nå støyer atikortet så j**li og jeg gidder ikke høre på den infernalske vifta lengre. og en laaaang dag på kontoret uten spill er kjipt :-)

 

jeg bruker denne pc'n til teknisk tegning og design. jeg kjører på en ny 21" Eizoskjerm(T966) i 1600x1200.

 

føler jeg møter veggen her mht grafikkytelse og jeg gidder simpelten ikke browse nettet for å finne et nytt skjermkort som gir meg i pose og sekk..derfor dere alle her på forumet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye er du villig til å legge i det?

 

Et radeon9600 XT eller FX5700 ultra er vel typiske "mest for pengene kort"

 

Du kan jo også prøve å koble fra vifta på 9100 kortet. Det produserer ikke så mye varme at det er farlig, i værste fall henger maskinen seg opp.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

:-)

 

så lite som mulig. men må jeg ut med to laken så må jeg det, men jo nærmere tusenlappen jo bedre...

 

det jeg tenker mest på er 2D kvaliteten og openGL ytelsen. for mange mange måneder siden sa noen til meg at nvidia hadde et overtak på ati når det kom til openGL.. (nå blir jeg vel ledd ut av alle ati-vennene her på forumet)

Lenke til kommentar
Hvor mye er du villig til å legge i det?

 

Et radeon9600 XT eller FX5700 ultra er vel typiske "mest for pengene kort"

 

Du kan jo også prøve å koble fra vifta på 9100 kortet. Det produserer ikke så mye varme at det er farlig, i værste fall henger maskinen seg opp.

Etter som jeg klarer lese av topic så vil han ha et matrox kort?

Lenke til kommentar

Jo, men matrox lager vel ikke kort lenger. De har G550 som ikke er mye bedre enn G450, så oppgradering er helt unødvendig. Må nok over på ati eller nvidia om du vil spille.

 

Kanskje radeon9600 non-pro er bedre for din lommebok.

 

Det er lenge siden du kunne se noen forskjell på bildekvaliteten i 2d på noen av disse skjermkort produsentene. Matrox har hatt et godt rykte på seg, men det henger igjen fra gammelt av. I dag er det ingen praktisk forskjell.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Etter som jeg klarer lese av topic så vil han ha et matrox kort?

jeg er veldig komfortabel med Matrox. driverne er herlige (stødige og gjennomtenkt) og de støtter enda NT4.. i tillegg til at jeg føler at Matrox er ekstremt nøyaktig i tegning av skjermbildet i høye oppløsninger med høyeste oppfriskingshastighet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv et Matrox Millennium P750 kort. Er meget tilfreds med det. Selv om kanskje ikke ytelsen i 3D er av den kraftigste sorten, så får jeg spilt det meste av dagens spill (men ikke med topp oppløsning selvfølgelig).

 

Om du ønsker å fortsette med Matrox vil jeg på det sterkeste anbefale dette kortet, eller kanskje Matrox Parhelia som er mye kjappere (enn P750) til spill.

Lenke til kommentar
-> CuEdge

 

kult. da mitt mill2 kort "døde" (på grunn av en strømforsyning som tok kvelden) måtte jeg bare springe ut på byen å kjøpe det første og beste.

 

noen ide om cad ytelsen kontra storebrødrene?

Vet ikke noe om CAD ytelsen, men jeg vet at de har egne CAD drivere. Antar at ytelsen med disse driverne er veldig bra.

 

Se her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...