Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router - Asus rt-n66u vs tp-link archer c7

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter en ny router i prisklasse 500-1000 nok for hjemmebruk. Etter litt lett lesning har jeg kommet fram til følgende to alternativer:

Asus rt n66u 

eller

tp-link archer c7

prismessig er det svært lite som skiller disse to. Det samme ser ut til å gjelde på ytelse. Asus'n ser ut til å ha noen kule features som feks cloudcheck. jeg vet derimot ikke hva jeg bør legge som vurderingskriterie for å gå for n66u over c7?

Vennligst merk at min kunnskap om routere er noe begrenset. 

Håper på gode tilbakemeldinger!

Takk

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Asus RT-AC66U og byttet den nettopp ut da den hele tiden falt ut ved høy belastning fra nettverket hjemme og ut på verdensveven. Nå har den du har sett på en litt annen benevnelse (på grunn av hastighet?) men hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt den andre. Jeg er enig i at Asusen har en del kule feauters men den faller igjennom på grunn av ustabilitet.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Asus. Har 2 andre modeller gående som er dønn stabile. Var litt i tvil om den ene for et år eller to siden, men etter en full reset og oppgradering til Merlin fw er det null problemer. Archer 7 har jeg ingen kjennskap til, men min generelle erfaring med TP-link ellers er så som så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...