Danielweb Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg har planer om å klokke skjermkortet mitt, men det er jo en viss rissiko og jeg lurer på om det har noe for seg. det er jo ikke så veldig kraftid kort så jeg har lyst til å prøve. Hva må jeg kjøpe?, jeg vet at jeg må hå kjøling, men jeg er helt ny når det gjelder overklokking:) Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 sorry ikkeno og hente på og overklokke Hercules 3D Prophet 4500 :sad: Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 18:49, Danielweb skrev:Jeg har planer om å klokke skjermkortet mitt, men det er jo en viss rissiko og jeg lurer på om det har noe for seg. det er jo ikke så veldig kraftid kort så jeg har lyst til å prøve. Hva må jeg kjøpe?, jeg vet at jeg må hå kjøling, men jeg er helt ny når det gjelder overklokking:) Da går jeg ut ifra du har lastet siste drivere, og klokket PowerVR max - folk kjører ofte 192 MHz såvidt jeg husker. Pkt.1: Pell av vifta og fjern 'tyggisen' på chipet - gi den et tynt lag med bra goop istedet. Pkt.2: Skaff deg et par ark P600 og P1200 slipepapir ( gjerne finere hvis du kan ), snu viftehuset og planslip - jeg brukte baksiden på ei kjøleribbe fra en kaputt monitor - vær nøye med at goop-rester er fjerna. Har sjøl ingen 'klokke-ambisjoner', men gjorde operasjonen da jeg av ren nysgjerrighet fikk se 'tilstanden' under vifta - er overbevist om at tempen sank betydelig. Egentlig hadde jeg lyst til å planslipe det svære chipet også - var tydelig en 'svank' på midten, men tok ikke sjansen... Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Som sagt ikkeno og hente på overklokking av Hercules 3D Prophet 4500 Masse aber for nesten ikkno mere ytelse har prøvd selv :sad: Desuten er det viden kjent att Prophet 4500 er det grafikkortet av alle grafikkort som er minst overklokkingsvennlig. Kortet går på 175 Mhz , jeg prøvde 180 mhz og fikk en masse forstyrelser i grafikken. Det er kun noen få som har greid 192 MHz og da med en masse aber :sad: Ja kun 2-3% bedre ytelse for masse jobb :sad: og MYE større risiko. [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-25 03:40 ] Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 > Kortet går på 175 Mhz , jeg prøvde 180 mhz og fikk en masse forstyrelser i grafikken. < Er nokså uenig ...På pur f*** satte jeg opp til 192 MHz, og åpnet diverse windowsprogrammer uten interrupts - I spill som MC Madness II og Flying Heroes derimot ( begge på 800x600 @ 16bits ), fikk jeg artifakter og tilslutt frys. Etter et par justeringer ( tok ca. 10 min. ) endte jeg på 184 MHz, som kjører stødig. Systemet er PIIIE 700@869 core volt 1,84 på Abit BE6 ( bx-chip ) AGP buss = 83 MHz PCI - " - = 41 MHz FSB = 124 MHz CPUtemp = 32°C ( boxed FCPGA ). SystemTemp = 36°C Eizo 21" Uten ekstra kostnader har jeg altså fått en merkbart raskere '99-maskin - også på grafikken. Nå sier ikke 'Danielweb' hva han kjører med, men det er trolig en med bedre justeringer enn denne. _________________ mvh. Tram 2 x BE6 & PIIIE Kyro II & G400 MAX [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-25 18:15 ] Lenke til kommentar
Danielweb Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Systemet er PIII 650MHz 384SD-Ramm A-bit BE6II det kjører jeg. Vet ikke åsen jeg klokker prosessoren min vet noen det?? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Halla!! endelih noen som skal overklokke kyro`n ja !!! jeg leste om en type på internett (sjokk) som hadde voltmodda og satt på kjøleribber <----heftige foran og bak chippen og han fikk den opp i 198mhz og fikk noe extra fps rundt 10 trur jeg.. Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 21:23, InZomnia skrev:Halla!! endelih noen som skal overklokke kyro`n ja !!!jeg leste om en type på internett (sjokk) som hadde voltmodda og satt på kjøleribber <----heftige foran og bak chippen og han fikk den opp i 198mhz og fikk noe extra fps rundt 10 trur jeg.. Jeg innser at Kyro'n er en 'murstein' og overklokke, men den viser grafikken på en bedre måte, enn antall frames pr. sek. den tradisjonelle økningen GeForce korta oppnår med overklokking. Sånt er oppheng i Q3 og 3D mark-malen. -------- Quote 'Danielweb': Systemet er PIII 650MHz 384SD-Ramm A-bit BE6II det kjører jeg. Vet ikke åsen jeg klokker prosessoren min vet noen det?? ------ ...jada, men bare moderat sådan - stiller omtrent i samme liga vi, men først må vi vite hvilken BE6-II revisjon ( 1.0 eller 1.2 - sjekk med SiSandra evt. trykk 'Pause': sjekk biosversjon v. oppstart, eller http://www.abit.com.tw/eng/download/bios/b...os-be6r2.htm#01 ) Pkt.1: konferer med manuale - og spør hvis det er no...? - såpass gode kort ble laget i flere utgaver ( som BH6 også ble ) - har sammenheng med bl.a. harddisk kontrolleren HPT 366 v.s 370. Lenke til kommentar
bhines Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 After this redesign we didn't feel that the core heated more than usual, so no extreme cooling solutions were applied. Finally, Hercules 3D Prophet 4500 worked fine at 200MHz (just for reminder: Kyro II has strictly synchronized core and graphics memory frequencies). Frankly speaking, this is a really cool result for a chip that could hardly give 185MHz before the corresponding changes were introduced to the card http://www.xbitlabs.com/video/kyro2-2/ Lenke til kommentar
Danielweb Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 TRAM:Jeg har bios verson 1.0A, vil det da gå å klokke. isåfall trenger jeg en instruks på hva jeg må gjøre :smile: Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 20:20, Danielweb skrev:TRAM:Jeg har bios verson 1.0A, vil det da gå å klokke. isåfall trenger jeg en instruks på hva jeg må gjøre :smile: Visst kan du overklokke, men 1.0A er bare selve Bios-programmets versjon ( fra Award ), uavhengig av Biosen tilhørende hovedkortet. Biosen vi her snakker om er ei forprogrammert brikke med basiskode, som gir enhetene nødvendig info under oppstarten, og det er denne vi manipulerer ved å endre innstillingene i Bios-programmet: http://www.hardware.no/guider/hovedkort/index2.html http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...dkort/bios.shtm Det er temmelig omfattende å forklare detaljene ang. overklokking - studer manualen BE6-II har 'Softmenu III' - det finnes gode linker til stoffet: http://pcworld.no/dataguiden/overklokking/...overklokke.shtm http://www.hardware.no/tester/hovedkort/ab...e62/index1.html http://www.overklokking.no/cpu/p3650/index.html ...samle en bunke spørsmål, hvis du står fast. [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-26 23:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå