Crouser Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Lurer enkelt å greit på hvordan man finner lengden på kabelen uten å måtte fysisk måle kabelen? Har sett på kabelen, men finner bare en masse tall jeg egentlig ikke vet hva er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Lurer enkelt å greit på hvordan man finner lengden på kabelen uten å måtte fysisk måle kabelen? Har sett på kabelen, men finner bare en masse tall jeg egentlig ikke vet hva er. Enkelt og enkelt, men kabelmåleutstyr lar deg gjøre det uten fysiske målinger, (dvs en sak man kobler på den ene enden av kabelen, og en terminatorplugg på andre enden, som måler lengde, kabelbrudd, signalkvalitet osv) AtW Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Lurer enkelt å greit på hvordan man finner lengden på kabelen uten å måtte fysisk måle kabelen? Har sett på kabelen, men finner bare en masse tall jeg egentlig ikke vet hva er. Enkelt og enkelt, men kabelmåleutstyr lar deg gjøre det uten fysiske målinger, (dvs en sak man kobler på den ene enden av kabelen, og en terminatorplugg på andre enden, som måler lengde, kabelbrudd, signalkvalitet osv) AtW Var ikke helt det svaret jeg var ute etter.. Har en kabel liggende som er stripset fast i flere kabler, som jeg ikke ønsker å løsne dersom kabelen er for kort til hva å hvor den skal brukes. Ønsket i grunn svar på om det står det noe på kabelen om hvor lang den er? Endret 30. desember 2015 av Crouser Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Lengden står ikke på kabelen. Der står det kun type og merke. Du kan bruke en tråd, tau e.l. og måle lengden på den måten. Endret 30. desember 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Lengden står ikke på kabelen. Der står det kun type og merke. Okei, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Lengden står ikke på kabelen. Der står det kun type og merke. Enkelte kabler har påtrykt lengdeinformasjon! Dette finner du LETT på nettverks-kabler og dyrere (større / grovere..) vanlige kabler. Vær obs på at om kabelen har lengdeinformasjon kan denne være i fot og ikke i meter! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 ATW sin fremgangsmåte er nok den beste for å finne lengde på en kabel som er stripset fast.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvis man tilfeldigvis har en partester med lengdemåler liggende, ja. Nye strips er billigere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvis man tilfeldigvis har en partester med lengdemåler liggende, ja. Nye strips er billigere. Ja, som jeg var inne på, det er ikke akkurat en spesielt praktisk metode for meningmann, men såvidt meg bekjent er det den eneste måten å sikkert finne lengden uten å gjøre fysiske målinger. AtW Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Enkelte switcher kan også måle for deg, men mest sannsynlig har du ikke en slik liggende hjemme hos deg om du ikke er interresert i smarte switcher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå