Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne lengde på nettverkskabel uten å måle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer enkelt å greit på hvordan man finner lengden på kabelen uten å måtte fysisk måle kabelen? Har sett på kabelen, men finner bare en masse tall jeg egentlig ikke vet hva er. 

Enkelt og enkelt, men kabelmåleutstyr lar deg gjøre det uten fysiske målinger, (dvs en sak man kobler på den ene enden av kabelen, og en terminatorplugg på andre enden, som måler lengde, kabelbrudd, signalkvalitet osv)

AtW

Lenke til kommentar

Lurer enkelt å greit på hvordan man finner lengden på kabelen uten å måtte fysisk måle kabelen? Har sett på kabelen, men finner bare en masse tall jeg egentlig ikke vet hva er. 

Enkelt og enkelt, men kabelmåleutstyr lar deg gjøre det uten fysiske målinger, (dvs en sak man kobler på den ene enden av kabelen, og en terminatorplugg på andre enden, som måler lengde, kabelbrudd, signalkvalitet osv)

AtW

Var ikke helt det svaret jeg var ute etter..

Har en kabel liggende som er stripset fast i flere kabler, som jeg ikke ønsker å løsne dersom kabelen er for kort til hva å hvor den skal brukes. Ønsket i grunn svar på om det står det noe på kabelen om hvor lang den er?

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

Lengden står ikke på kabelen. Der står det kun type og merke.

Enkelte kabler har påtrykt lengdeinformasjon! Dette finner du LETT på nettverks-kabler og dyrere (større / grovere..) vanlige kabler.

Vær obs på at om kabelen har lengdeinformasjon kan denne være i fot og ikke i meter!   

Lenke til kommentar

Hvis man tilfeldigvis har en partester med lengdemåler liggende, ja.

Nye strips er billigere.

Ja, som jeg var inne på, det er ikke akkurat en spesielt praktisk metode for meningmann, men såvidt meg bekjent er det den eneste måten å sikkert finne lengden uten å gjøre fysiske målinger.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...