_Nitro_ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Vill ha slik at jeg ser de 10 nyeste post fra forumet på selve hovedsiden min. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 select * from posts order by tidspunkt desc limit 10 bytt ut kolonnenavn med det du har i forumet ditt. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Men da blir jo ikke disse siste topicene linket opp til forumet til denne topicen. Det gjør den som er på hw.no... Noen som vet? HER ser du hvordan dette ser ut nå Endret 17. november 2003 av _Nitro_ Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 kanskje du må mekke linker? KANSKJE DET JA. ******* brødskalle... Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Kor usakeli e du da? Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 nei greit jeg tar tilbake det jeg sa om at du måtte lage linker, for det var jo direkte feil. Jeg beklager... Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Eneste måten du kan gjøre dette på uten å ha direkte tilgang på databasen er en RSS- eller annen type feed. Spør en av administratorene (prøv http://forum.akam.no/index.php?showuser=1 )om dette finnes, eventuelt om han gidder å lage en. Invision powerboard er ganske avansert - kan ikke tenke meg at funksjonen ikke er innebygget - spesielt fordi det allerede er i bruk på hovedsidene i hw-nettverket. HJ Endret 17. november 2003 av hajejan Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hei, jeg har "laget" en RSS "newsfeed" til deg jeg: http://forum.hardware.no/ssi.php?a=out&f=2...how=10&type=rss 25,61 bytter du ut til de forum kategoriene du vil ha (tallene er forum ID - dvs, det tallet som er sist i URL'en til kategorien du vil hente fra). Finnes sikkert en metode for å slippe å liste opp alle kategoriene, hvis du vil hente fra alle. "rss" (på slutten) kan erstattes "xml". Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 han mener vel nyeste topics som i "forum topics" og ikke nyheter på framsiden? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Noe slik som dette kan nok gjøre susen? <?PHP //Passord og diverse ting for å kunne koble til databasen $hostname_forum = "localhost"; $database_forum = "invision"; $username_forum = "xxx"; $password_forum = "xxx"; $forum = mysql_pconnect($hostname_forum, $username_forum, $password_forum) or die(print "<p><b>DB error.</b>"); //Spørringen som henter ut traadene mysql_select_db($database_forum, $forum); $query_feeder = "SELECT tid, title, posts FROM ipb_topics WHERE approved = 1 ORDER BY last_post DESC LIMIT 10"; $feeder = mysql_query($query_feeder, $forum) or die(mysql_error()); $row_feeder = mysql_fetch_assoc($feeder); //Så lager vi feederen jippi do { echo '<a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic='.$row_feeder['tid'].'">'.$row_feeder['title'].'</a> ('.($row_feeder['posts'] + 1).')<br>'; } while ($row_feeder = mysql_fetch_assoc($feeder)); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå