Agurk43 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Hei! Fikk en ekstern disk på 1TB til jul, som skal brukes litt på OS X El Capitan og litt på Windows 10. Hvilket filsystem fungerer best på de to systemene og der jeg slipper å legge inn drivere osv.? Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Uten ekstra drivere? Da har du kun FAT32. Med ekstra drivere: Paragon HFS+ (lese/skrive mac hfs/hfs+ partisjoner under windows) Tuxera NTFS (lese/skrive win ntfs partisjoner under mac os x) Paragon NTFS (lese/skrive win ntfs partisjoner under mac os x) Mac OS X kan lese NTFS uten ekstra drivere, men ikke skrive til NTFS uten ekstra drivere. HFS er gresk for Windows uten drivere. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 exFAT. Støttes direkte av begge OS'ene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Uten ekstra drivere? Da har du kun FAT32. Med ekstra drivere: Paragon HFS+ (lese/skrive mac hfs/hfs+ partisjoner under windows) Tuxera NTFS (lese/skrive win ntfs partisjoner under mac os x) Paragon NTFS (lese/skrive win ntfs partisjoner under mac os x) Mac OS X kan lese NTFS uten ekstra drivere, men ikke skrive til NTFS uten ekstra drivere. HFS er gresk for Windows uten drivere. Feil. Det rette svaret kom i posten under. Endret 31. desember 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 exFAT. Støttes direkte av begge OS'ene. Takk! Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 ... Feil. Det rette svaret kom i posten under. Med to streker under svaret!? exFat er også et alternativ, men da jeg styrte med noe lignende for over et år siden gav jeg opp med exFat etter noen måneder siden det var så mangelfult. Det var derfor jeg ikke nevnte det. FAT32 og drivere for ntfs eller hfs virket mye bedre enn exfat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 ... Feil. Det rette svaret kom i posten under. Med to streker under svaret!? exFat er også et alternativ, men da jeg styrte med noe lignende for over et år siden gav jeg opp med exFat etter noen måneder siden det var så mangelfult. Det var derfor jeg ikke nevnte det. FAT32 og drivere for ntfs eller hfs virket mye bedre enn exfat Ja. Har brukt exfat på OSX i noen år nå og ingen problemer. Nå bruker ikke jeg å si om ting jeg ikke får til som om at det ikke går an, men heller finne ut av hvorfor jeg ikke får det til... Siden jeg ikke ser buen på jorden, så må den være flat.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå