Gå til innhold

Hvor mye er denne verdt? (Annonse fra Finn)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel neppe verdt mere en 2000-3000 kr.

Hadde den hatt R9 280x eventuelt større SSD kunne den muligens forsvart prisen.

Men er kun kabinettet som har kanskje noe verdi rundt 1000 kr.

Nå er vi nødt til å sette på nødbremsene igjen. Du snakker altså om at PC-en, som er bygget for å være vifteløs og 100% stillegående, skulle hatt ett monstergrafikkort med stor kjøler?. Nope.

@KoKo_: Vanskelig å synse noe om prisen, da dette er en litt spesiell maskin. Du får vurdere hva du må ut for nytt for en maskin med tilsvarende egenskaper.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er enig i at kabinettet har en del verdi, men resten er jo ikke så spennende.

Personlig ville jeg kjøpt noe helt annet for 3500 kroner, men da hadde det ikke blitt vifteløst. Er dette viktig for TS?

Som eksempel har jeg en i3 Sandy Bridge, 7790 (samme som 260x mer eller mindre) og større SSD som jeg lett hadde solgt for 3.5K (Silverstone GD06 HTPC).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som maskinen har blitt solgt, utrolig noen er villig å gi 4k for den der.

Nå vet du ikke om de fikk det for den, men tenk litt, da:

Windows 10 Pro: 2.399,00 kr

Kabinett: Umulig å få tak i, men standard pris før 1600 kroner, siste pris 2000 kroner iflg prisjakt. Pris på Amazon, £186 = 2400 nok.

Minne: 550 kr.

Jeg regner med den har streacom strømforsyning, koster 700 kroner.

Vips så er man allerede på rundt 5500 kroner. Hovedkort, prosessor, ssd, tastatur følger med "gratis". Lydløs koster ekstra, design koster ekstra, deal with it.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min win 10 Pro kosta meg 400 kroner ... Win8.1 Pro Student oppgradert.

Men da hadde du Windows 8.1 Pro, eller hva? Det blir som å si at man fikk en bil for 3000 kroner når man egentlig har kjøpt dekkene og hadde bilen fra før.

Trekk fra 2400 og legg til 800 for hovedkort så er du på 4000. I tillegg kommer fortsatt prosessor, ssd og tastatur med på kjøpet.

Ellers finner man en del i elretur også - win7 til win10 gratis.

Stjele, det blir noe annet. ;)

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Det er ingen garanti at lisensen fra annonsen ikke er en oppgradering? Og nå får man jo "tilbud" om å oppgradere under fresh install, så ser ikke helt problemet her.

Mente ikke elretur, mente laptoper jeg får som er ødelagt  :roll:

Det er fult lovlig å gjenbruke en lisens fra en annen maskin.

Jeg hadde iallfall aldri gitt 2399 for en windows 10 lisens, og jeg syntes heller ikke man skal regne fullpris på en softwarelisens når man regner bruktpris på en maskin.

Lenke til kommentar

Det er ingen garanti at lisensen fra annonsen ikke er en oppgradering?

Nei, men den må jo være oppgradert fra noe som koster, som nå blir ubrukbart for selger. Det kan selvsagt hende at det er en piratlisens, det er sånt som jeg ville spurt om.

Og nå får man jo "tilbud" om å oppgradere under fresh install, så ser ikke helt problemet her.

Fresh install av hva? tidligere Windows? Da må man ha kjøpt tidligere Windows.

Men om man regner uten lisensen når man fortsatt 4k uten alle komponentene.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Nei, men den må jo være oppgradert fra noe som koster, som nå blir ubrukbart for selger. 

Ja det er jo nøyaktig det jeg sier .. Win8.1 Pro studentlisens, kosta meg 400 kroner, gir win10 pro lisens....

Så hvis jeg selger en maskin med denne lisensen, skal jeg da be om 2399 kroner for lisensen? Nei, den er kanskje verd 500 spenn.

Lenke til kommentar

Det er ikke en "studentlisens" det var et studenttilbud hos MS - jeg ordla meg nok dårlig. Det er en full retail lisens, jeg har installert den på 4-5 forskjellige maskiner allerede opp igjennom tiden. Den er fult lovlig og jeg kan selge den akkurat så mye jeg vil. 

Men det er ikke det som er poenget her. Jeg mener bare at man ikke kan ta full nypris for software lisenser. Da må det iallfall være noe veldig spesielt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...