PL610 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Thief-serien er jo snasne spill, litt usikker på hva jeg syns om det nyeste siden jeg bare har såvidt prøvd det. Man får kjøpt dem hos good old games( gog.com ) og de fungerer på dagens maskiner. 2 Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Endel bra som er nevnt allerede, men favoritter som enda ikke er nevnt: Portal 1 (2007) og 2 (2011) Kanskje ikke gamle nok til å regnes som skikkelige klassikere men. Spilleren styrer en kvinnelig karakter, som har utstyr for å danne portaler på vegger og andre overflater, for å løse en rekke gåter. Dialogen, vanskelighetsgraden på "gåtene", historien, stemningen, alt er nesten "perfekt". Jeg er heller ikke den som gamer mest lenger, så i de senere årene så setter jeg veldig pris på spill som ikke varer evig. Age of Empires II (1999) Et av de spillene jeg brukte mest tid på i barndommen. Sammenliknet med klassiske strategispill fra samme periode, Red Alert 2 (2000) og Civilization III (2001) (to spill jeg også vil anbefale), så er det kanskje tempoet i spillet som gjør det så bra. En får tid til å kjenne på "historien", samtidig som intensiteten er passe høy. Musikken er også noe som løfter dette spillet. Den Lengste Reisen (1999) Kanskje mitt favortittspill gjennom tidene. Vi møter den 18 år gamle studenten April Ryan, som har startet på kunstskole i bydelen Venice i millionbyen Newport. Mysteriet begynner da Aprils drømmer blir mer og mer levende. Dette er som Portal også et gåtespill, men der gameplayet er mye tregere (point and click), vil jeg si at vanskelighetsgraden er mye høyere. Det er spillets historie og stemning som gjør det så bra, det er sjeldent jeg spiller et spill med såpass mye dialog uten at jeg får lyst til å hoppe over noe av det. Var også spillet som fikk meg interessert i elektronisk musikk. (Anmeldelse av VGTV fra tidligere i år. De røper en gåte litt uti der, så ikke se hele om du planlegger å spille spillet / ikke har spilt det enda). 1 Lenke til kommentar
CYA Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Goldeneye og Perfect Dark på N64 er soleklare klassikere for min del (servert med en god dose bias fra undertegnede). Nå skal det selvsagt sies at flerspillerdelen var langt kjekkere enn historiedelen - uten å si at sistnevnte var kjedelig, for det er langt fra sannheten. Endret 3. januar 2016 av CYA Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Spillet XIII - Jepp, det heter bare XIII. Spillet har en helt unik gameplay. Det er som å spille hovedkarakteren i en typisk amerikansk klassisk tegneserie. Sjekk ut da vel. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 God historie, solid gameplay, glimrende musikk og stemmeskuespill, realistisk uten å være kjedelig. En klassiker. 4 Lenke til kommentar
Blackmarsh Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 For å få et innblikk innenfor japansk rollespill så burde alle spille Final Fantasy 9, utentvil det beste spillet fra Square noen gang. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Jedi Knight Jedi Academy. Hvorfor? På grunn av moden "Moviebattles 2". Med denne modifikasjonen er fektesystemet forbedret, det er introdusert ulike klasser, laget brett (maps) inspirert av filmene og mye, mye mer. Det er Call of Duty, Jedi Knight style. Spillet er fra 2003, men miljøet holder seg og spillet er like fornøyelig den dag i dag Endret 12. januar 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Nox stiller sterkt for min del. Relativt ukjent action RPG fra tusenårsskiftet. Eventuelt The Saboteur som fikk veldig lite omtale når det ble lansert. En herlig blanding av GTA og Assassins Creed satt i 2. verdenskrig Frankrike. Kan også nevne: Zelda: Ocarina of time James Bond: Goldeneye til N64 Max Payne 1 og 2 til PC Crash Bandicoot 1-3 til PS1 Rayman til PS1 F.E.A.R - originalen pluss expansion packs til PC Super Mario World til SNES Resident Evil 1-3 til PS1 Medievil PS1 Alle disse er gamle klassikere som tok stor plass i gamer-hjertet mitt når jeg var yngre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 For å få et innblikk innenfor japansk rollespill så burde alle spille Final Fantasy 9, utentvil det beste spillet fra Square noen gang. Om du sjekker litt rundt på nett er det åpenbart FF VII som er det beste Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) For å få et innblikk innenfor japansk rollespill så burde alle spille Final Fantasy 9, utentvil det beste spillet fra Square noen gang. Om du sjekker litt rundt på nett er det åpenbart FF VII som er det beste Ikke nødvendigvis. FFVII var ikke bare det første som var i 3D, men også det første mange spilte. Nettopp derfor er det helt klart det mest populære. Men hva som er best av FFVII og FFIX kan diskuteres lenge. Å blande popularitet og kvalitet er nok dessverre en ganske vanlig tabbe. Hvem er den beste musikeren av Justin Bieber og Michael Jackson? I våre dager er det nok helt klart Bieber som er mest populær, men det betyr ikke at han er i nærheten av like dyktig som Michael Jackson var. For ordens skyld har jeg spilt alle Final Fantasyene fra nr 3 og opp til FFXIII-2, samt begge MMOene og "demoen" av FFXV. Jeg holder en knapp på FFIX som det jeg har likt mest av 3D Final Fantasy, men FFVII er også et meget bra spill. Endret 14. januar 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Det handler ikke om popularitet. FF VII er det beste spillet jeg har spilt, og jeg har spilt siden 80-tallet. Alt handler om gameplay - ikke om hypen... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Sist jeg husket hadde FFVII rimelig dårlig gameplay... Alt for ofte blir katakterer i laget byttet ut, uten forvarsel snowboard-biten er pinlig elendig, og det er for mange quick time events. Du husker vel dem? Men uansett, at du liker FFVII best er greit nok, men det er ikke "åpenbart" at det er det beste. Det er bare din personlige mening. For øvrig har historie, musikk, karakterer osv også veldig mye å si for selve opplevelsen. Her mener jeg FFIX gruser alt annet, med unntak av FFV. Endret 14. januar 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Sist jeg husket hadde FFVII rimelig dårlig gameplay... Alt for ofte blir katakterer i laget byttet ut, uten forvarsel snowboard-biten er pinlig elendig, og det er for mange quick time events. Du husker vel dem? Men uansett, at du liker FFVII best er greit nok, men det er ikke "åpenbart" at det er det beste. Det er bare din personlige mening. For øvrig har historie, musikk, karakterer osv også veldig mye å si for selve opplevelsen. Her mener jeg FFIX gruser alt annet, med unntak av FFV. Nja, FFVII er unikt i spillhistorien. Mange 10/10 spill for 2-3 år siden husker man ikke på lengre, men FFVII husker man godt selv etter 20år. Ikke bare husker vi det men millioner gjør opprop om å lage en remake noe dem holder på med nå, og film har blitt laget i tillegg. Gameplayet var så som så, det er det i alle Final Fantasy spillene. De nyeste er bare tullete. FFVII hadde en av de beste historiene i et spill og fantastisk skrevet karakterer som man nekter å gi slipp på. Tidenes beste spill, kan ikke diskuteres. PUNKTUM Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Unikt? Har du spilt noen av de seks spillene som kom før? FFVII er bare mer av det samme. Den eneste store forskjellen er at det er i 3D. Historien i FFVII er grei nok, men jeg liker den i FFV bedre. En kjapp oppsummering er det vanlige med at prinsessen stakk av, heltene finner henne og slår seg sammen med henne. Etterhvert stjeler de et skip fra pirater, men piratkapteinen Faris slår seg sammen med dem. Det går jo rimelig bra, helt til... Endret 14. januar 2016 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå