Christian86 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Etter en gjennomgang av klesskapet så endte en vennine og jeg med å kaste en god del ting. Blant dette var en del belter der sannsynligvis er fake. Vi antar de er det, men vet ikke for sikkert. Fra tidligere erfaring så vet jeg at det ikke er noen her jeg bor som vil godkjenne eller bekrefte enten eller, så tanken var å selge med lav pris og si ekthet ikke kan bekreftes. Spørsmålet er: er dette lov eller ikke? Er ca 4-5 par solbriller, og 5-6 belter. Så det kan lett bli noe penger for det, dvs hundrelapper. Jeg kom over: http://www.dinside.no/933719/er-det-lov-aa-selge-piratkopierte-varer-paa-finn-no og ble følgelig noe nervøs. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Det å selge gamle ting som bare ligger i klesskapet kan vel knapt kalles næringsvirksomhet. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Du kan i hvert fall ikke gi potensielle kjøpere et inntrykk av at det er ekte vare du selger, når det egentlig er fake. Er det fake må du selge det som fake, i hvert fall ta utgangspunkt i at det er fake, og sette prisen deretter. 1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 nei, var vel det jeg også tenkte at bruktsalg neppe var egnet å treffe den. I forhold til tekst tenkte jeg nok skrive: Gjenstandene er kjøpt for flere år siden, noen ble solgt meg som om de var ekte. Jeg kan ikke garantere for det og priser de deretter. Prisene for beltene og solbrillene tenkte jeg sette til 200 kr +/-. Nypris for dem ville jo i Norge vært rundt 2000-4000 kr. Er et par solbriller der som er ekte (de ble kjøpt i Italia hos autorisert forhandler), resten har vært kjøpt av solbrilleforhandlere på ebay etc som har "sagt de er ekte", men tror ikke det er noe vinnende argument uansett. Virker fair? 1 Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Ville vist stor forsiktigheit med å selje piratkopiar. I verste fall kan politiet få nyss i salet og forfølge deg. Sjå forøvrig Finn sin beskrivelse: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305414-Salg-av-piratkopier-p%EF%BF%BD-FINN?flash_digest=ca3ed55385f79f1e10f5e008a9309c4d301189f0 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) Ville vist stor forsiktigheit med å selje piratkopiar. I verste fall kan politiet få nyss i salet og forfølge deg. Sjå forøvrig Finn sin beskrivelse: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305414-Salg-av-piratkopier-p%EF%BF%BD-FINN?flash_digest=ca3ed55385f79f1e10f5e008a9309c4d301189f0 Står uansett til endring fra dinside sin artikkel at det ikke er lov å selge uansett. Så hadde jeg opplyst om tvilen, så ville den blitt slettet. Jeg tenker heller de gis bort, så kan noen kose seg med de, og jeg slipper bryderiet som dette kunne skapt. Sistnevnte er nok mer verdt i timer enn salgene m. pruting, diskusjoner etc er Takk for opplysningen. Endret 30. desember 2015 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå