Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelsen av å ikke være forelsket i et godt etablert forhold.

Anbefalte innlegg

Jeg har snart vært sammen med en jente i 7 år, og vi har bodd sammen i nesten alle disse årene. Følelsen av å være nyforelsket er selvfølgelig borte for lenge siden, men følelsen av å være forelsket i det hele tatt er også borte. 

Det største problemet for min del er at forholdet er godt etablert. Vi eier er relativt dyr leilighet sammen som ingen av oss vil ha kapasitet til å kunne betjene dersom vi hadde gått fra hverandre. Det andre er at vi har en sønn som snart fyller to år, som selvfølgelig betyr veldig mye for meg. På en måte føler jeg at det er disse tingene som gjør forholdet "verdt" å være i, samtidig som jeg føler jeg blir eldre og eldre (snart 30 år) og flere muligheter går fra meg for hver dag som går. Å komme i dialog med en pen og snill jente gir en dårlig følelse, fordi jeg vet at det ikke kunne ha blitt noe mer uansett. 

Dagene er ellers mye preget av yrkeslivet (begge med forskjellige arbeidstider), og sønnen min våkner fort 4-6 ganger etter leggetid, så føler heller ikke at "hviletiden" om kveldene er spesielt givende. Føler derfor at jeg ikke har tid til hobbyer på kveldstid. Før vi fikk barn trente jeg aktivt, og brukte deler av kveldene på egne hobbyer. Nå er jeg 15 kg i feil retning, men dessverre er det ikke tid til trening. 

Ønsker samtidig å presisere at det er kun jeg som føler at dette er er et problem. Hun er fortsatt forelsket, og mener at forholdet fungerer greit.

Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 66519...219
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Det høres ut som alle par med små barn.

Tanken styrer følelsen, så du må velge å dyrke det du har sammen med din partner. Du må velge å finne ting, og finne på ting, som gjør at du velger henne på ny hver eneste dag. Det er nemlig det som er nøkkelen til de som holderr sammen over flere tiår. De er bevisst på å velge hverandre, hver eneste dag. I stede å hige etter alt annet som finnes der ute så må du velge å ha de solid og ærlig sammen med hun du har barn sammen med. Hver eneste dag, fin frem til grunner til at hun fortjener å elskes og å bli tatt vare på av deg. Skru av tv, nettbrett, pc og mobil og bruk tiden på å snakke sammen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det med trening, det har du tid til. En matte og noen kettlebells, og du slipper å stresse mellom heim og trening. Og 15kg i feil retning? Da er det ikke bare treningen som mangler, da er det for mye mat også ;)

7 år, og hun er ennå fornøyd med deg. Shit mann... Det er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...