Gå til innhold

[Løst] Hvilket DOS spill er dette?

Anbefalte innlegg

Hei,

Min far ordnet et spill til meg på datamaskin på 90-tallet som jeg ikke vet hva heter og han husker det ikke.

Dette spillet går ut på å samle inn nøkler av ulike farger som åpenbart går til porter med tilsvarende farge. På sin ferd må spillfiguren bekjempe ulike monstre med pil og bue. Mener på man også samler på andre ting enn nøkler men ikke sikker. Hovedbossen i spillet mener jeg på var en stor drage.

Er det noen som klarer å se på bildet hvilket spill dette er, og eventuelt hvor jeg kan få tak i dette?? :)

Hjertelig takknemlig.

post-143353-0-42580800-1451463711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bildet er forferdelig dårlig, ser ingenting. Hvis du slenger inn et bedre bilde så jeg eller noen andre får vite spillnavnet så er det stor sjanse for at jeg kan finne det for deg :)

Forresten så kan du grave litt og finne gamle DOS perler her; http://www.abandonia.com/ trygg side etter min erfaring.

Bruk DOSBox http://www.dosbox.com/ for å spille på nyere operativsystem, det er også tryggt og veldig enkelt å bruke + masse tutorials og hjelp å få på nettet.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Det er labyrinter i spillet der det er porter med ulike farger som man må tilsvarende nøkkel til for å åpne. Porten kan lede til skatter - og som regel monstre som vokter disse, og for å komme videre i spillet. Mener på man kun har pil og bue til å bruke mot monstrene, og pilene må man samle opp.  

Har prøvd tidligere å Google noe lignende som "DOS game Arrows dragon" med mer men er veldig vanskelig :/

Lenke til kommentar

Wow, det var litt av en prestasjon GojiraT :) Si ifra om du finner spillet på Abandonia eller et annet sted Pepzi90

Forsøkte å søke etter det på Abandonia, men det lå faktisk ikke der :/ Skal se om jeg får tak i det fra et annet sted ;) Google <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...