yper Skrevet 3. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2016 Det hørtes veldig interessant ut å bo/jobb på motell, det var en veldig god løsning! Da får jeg både kontakter og erfaring. 8 dollar er vell det man kan forvente i USA? For min del er det ikke det å tjene penger som er viktig, men opplevelsen. (må selvfølgelig da ha råd til å oppholde meg der)Det er i hovedsak blant medier fra Norge jeg har lyst å jobbe, har ikke fått svar fra noen jeg har spurt enda.. Nrk har jeg ikke prøvd! skal sende dem en mail Takk for tipset! Vet du kanskje om flere aviser som har stasjon i Los Angeles?Å jobbe gjennom ambassaden er også en god ide, Eneste minuset er at ambassaden ligger i Washington, men heller til washington enn å være hjemme Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Det hørtes veldig interessant ut å bo/jobb på motell, det var en veldig god løsning! Da får jeg både kontakter og erfaring. 8 dollar er vell det man kan forvente i USA? For min del er det ikke det å tjene penger som er viktig, men opplevelsen. (må selvfølgelig da ha råd til å oppholde meg der) Det er i hovedsak blant medier fra Norge jeg har lyst å jobbe, har ikke fått svar fra noen jeg har spurt enda.. Nrk har jeg ikke prøvd! skal sende dem en mail Takk for tipset! Vet du kanskje om flere aviser som har stasjon i Los Angeles? Å jobbe gjennom ambassaden er også en god ide, Eneste minuset er at ambassaden ligger i Washington, men heller til washington enn å være hjemme 8 dollar var det som ble sagt der hvor jeg fikk tilbud. Vet at mange ikke vil betale for mer arbeid utover det som dekker oppholdet ditt, da du egentlig ikke har arbeidstillatelse. Lenke til kommentar
yper Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Dette er et veldig godt alternativ! Må bruke tiden fram til søknadsfrist (1. Mars) til å finne ut om jeg skal studere eller om jeg får jobb Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Hvis du vurderer å søke på studier i USA bør du huske at andre søknadsfrister kan gjelde. Lenke til kommentar
yper Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 tskk for tipset, men jeg tenker å heller vente med å gå på studie. Slik planen er nå så blir det å bruke tiden mellom sommeren og januar til å jobbe. Slik at jeg sparer opp penger til å reise til LA i 3 måneder våren 2017 Noen som har gjort dette før? Tips til hvor mye penger jeg må spare opp? Takk for alle de gode tipsene frem til nå! Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 tskk for tipset, men jeg tenker å heller vente med å gå på studie. Slik planen er nå så blir det å bruke tiden mellom sommeren og januar til å jobbe. Slik at jeg sparer opp penger til å reise til LA i 3 måneder våren 2017 Noen som har gjort dette før? Tips til hvor mye penger jeg må spare opp? Takk for alle de gode tipsene frem til nå! Jeg brukte en god del, men det var inkludert flyreiser, leiebil og en del annet forskjellig. Hvis du ikke skal reise rundt så alt for mye kommer du langt med $50-60 dagen. Hva har du tenkt å drive med i LA i 3 måneder? Lenke til kommentar
yper Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har veldig lyst å jobbe med markedsføring senere, så jeg hadde egentlig håpet på å få være med frivillig innenfor dette feltet i en bedrift eller noe. Er dette innenfor når du har reisevisum? Lenke til kommentar
yper Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Er det eventuelt noen som har studert i La eller USA som har noen tips, jeg vurderer å ta et semester gjennom gateway på santa Monica college. Det som holder meg tilbake er om engelsken min strekker til.. Jeg tenker egentlig ikke så mye på å snakke språket, men det å sette seg ned å skrive flere sider i innleveringer. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har veldig lyst å jobbe med markedsføring senere, så jeg hadde egentlig håpet på å få være med frivillig innenfor dette feltet i en bedrift eller noe. Er dette innenfor når du har reisevisum? Det kan ikke jeg svare på, men jeg tror dessverre at det er sjanseløst å få et internship da det antakelig er mange andre kandidater med utdannelse som står i kø og også er villige til å jobbe for lite eller ingenting. Dessuten vil manglende språkferdigheter være minst en like stor ulempe i jobb som i utdannelse. Det erfarte jeg selv i mitt eget internship der jeg daglig brukte mitt tredjespråk. Da jobbet jeg med markedsrådgivning og "flere sider med innleveringer" var nettopp hva noen av arbeidsoppgavene mine besto av. Hvis du kan dokumentere gode nok språkferdigheter til å komme inn på et studium, bør du være god nok til å gjennomføre. Noen ganger er 4 i engelsk fra videregående godt nok, ellers må du ta en anerkjent språktekst. Kjenner du til TOEFL eller IELTS? Dessuten kan du få støtte til språkkurs av Lånekassen før skolestart hvis du kommer inn på et studium i utlandet. Jeg vil også tro at du fort blir bedre i engelsk når du bruker språket i en faglig kontekst hver dag og at du får nok tid på innleveringer i begynnelsen. Ellers kan du vurdere å gå på språkskole og finansiere kurset selv. I en stor by som LA bør det finnes mange språkkurs på alle nivåer. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 jobbing i usa ville jeg ikke tengt på en gang , ihvertfall ikke uten og være høytutdannet eller lignende , usa har en helt annen arbeidskultur og liten eller ingen beskyttelse / rettigheter som arbeider , de er og mere rigide på struktur og linje vei i arbeidslivet noe vi i norge ikke er så veldig høytidelig på . du kan risikere og være uenig med sjefen og stå på gata samme dag om sjefen finner det for godt , eller du ikke syntes det passe og jobbe overtid 10 dag på rad , syn trist og leit ut og finn ny jobb osv . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå