H3ffielele Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Heisann! Jeg skal kjøpe ny case, skjermkort og prosessor for å oppgradere min eldgamle Komplett gaming pc. Så da lurer jeg på om disse delene er kompatible med hverandre: MSI GeForce GTX 750Ti (Ny del) AMD Athlon X4 860k (Ny del) B75MA-P45 motherboard (Gammel del) Corsair CX 430 strømforsyning (Gammel del) NZXT Phantom 240 Mid Tower (Ny case) Kommer jeg til å få noen problemer med denne builden her? Trenger også hjelp til å finne en rimelig CPU cooler som kan passe til CPUen min Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Vil gå dårlig det der ... AMD prosessor til socket 1155 (intel) hovedkort. Du trenger ett FM2+ kort til den prosessoren, men ville heller droppet å kjøpe den prosessoren. Hvis du vil bruke det gamle hovedkortet så må du ha en 1155 prosessor - da snakker vi bruktmarkedet. Endret 29. desember 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Hva er delene du har fra før? Lenke til kommentar
H3ffielele Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) -- Endret 29. desember 2015 av H3ffielele Lenke til kommentar
H3ffielele Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Hva er delene du har fra før? Akkurat nå har jeg dette setuppet: Geforce GTX 650 Intel Pentium G2120 8 GB ram B75MA-P45 motherboard Corsair CX 430 strømforsyning Kjøpte denne fra komplett for noen år siden, og det er ganske utdatert og gammelt nå til dags... Endret 29. desember 2015 av H3ffielele Lenke til kommentar
H3ffielele Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Vil gå dårlig det der ... AMD prosessor til socket 1155 (intel) hovedkort. Du trenger ett FM2+ kort til den prosessoren, men ville heller droppet å kjøpe den prosessoren. Hvis du vil bruke det gamle hovedkortet så må du ha en 1155 prosessor - da snakker vi bruktmarkedet. Hm, okei takk for infoen ) Har du noen forslag til noen gode hovedkort som ikke koster en arm og en fot + en prosessor? Er relativt ny til dette med oppgradering av PCn og alt, så beklager om jeg ikke vet om hva som er det aller beste osv hehe Endret 29. desember 2015 av H3ffielele Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Med så stramt budsjett ville jeg aldri i livet ha brukt en krone på nytt kabinett. Eller hovedkort. Her må det bli ytelse for alle penga. Det betyr en (brukt) prosessor som passer på hovedkortet du har, et nytt (eller brukt) skjermkort som helst kan drives av den middelmådige strømforsyningen du har, og kanskje en SSD. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=69088514 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå